• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

AK tidlig i sundaywarmup

Håndhistoriekategorien har 2 underkategorier, grunnleggende og premium. Alle håndhistorie tråder blir tvunget i grunnleggende kategorien. GamingHill vil tildele rettigheter for å poste i premium kategorien til brukere som har postet gode diskusjoner i den grunnleggende kategorien. Moderatorer kan også flytte gode håndhistorie diskusjoner fra den grunnleggende kategorien til premium kategorien

r1mmeyo
Medlem siden 04/04-2012
Antall poster 413
r1mmeyo Postet 4. Oktober 2012 16:38

halla boys.. har desverre ikke hele historyen så blir en variant : http://www.pokerhand.org/?6469023

Gjør feil ved å flatte her, fikk ikke med meg at det var såpass multiway pot (dagenderpå, masse bord osv osv).. Hvor hardt bør man 3bette ?
Men når jeg først har flatta, hvordan spiller dere den her i denne situasjonen ?

MVH kungen

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 4. Oktober 2012 16:56

Flyttet tråden til HåndHistorie kategorien
Sånn at du er med i denne konkurransen

mendezoo
Medlem siden 28/04-2011
Antall poster 92
mendezoo Postet 4. Oktober 2012 18:25

Veldig vanskelig scenario det der, synes egentlig vi burde bare la den gå samtidig at vi får veldig bra odds til å vurdere turn. Trur ikke engang jeg er kvallifisert til å svare på denne spotten da denne egentlig burde breakes inn i matte. Må gi en antatt range for utg+1 sitt reraise og hva slags hender som mp1 kan flatte reraiset til pluss at vi ikke kan utelukke utg i denne hånden.

Personlig ville jeg nok ha flattet her og vurdert turn, hadde utg også synt og turn kommet en 8r og utg+1 hadde fortsatt og bydd og mp1 ville ha gått allin hadde jeg i hvert fall snapkastet og satt han på et set. Ville utg+1 ha bydd og mp1 og utg ha kastet ville jeg ha synt og evt leada alle rivere som ikke er en kløver eller dame for så og kastet til allin da vi er sikker på at han har oss slått alt for ofte. Da en gitt range for utg+1 kan ofte være kqcc eller kjcc her som vil ch bak eller en chop. Det er i hvert fall noen scenarioer jeg kan komme på som kan være fornuftige. Det er mye som kan skje på turn men jeg vil anta at turn vil så og si aldri bli ch rundt, så ser meg selv ofte donere bort chips i denne spotten til mp1 sitt slowspillet set eller straightdrag whatever de i millen greier å finne på å involvere seg selv med preflop.
Sist endret 4. Oktober 2012 18:45

Eirikodd
Medlem siden 06/11-2011
Antall poster 489
Eirikodd Postet 5. Oktober 2012 17:41

Skriver det her så ikke tråden til alex får flere hits jeg, samtidig som en av de bedre HHtrådene på GH får en bump :

Liker iniativet med aktivitetsbelønninger, men syntes spesielt grunnlaget til å kåre "the analyst" blir helt feil.

Sier dette fordi svært få av oss kan svare noe fornuftig på disse spottene som er avanserte.Vi lar de som er på et høyere nivå enn oss svare. Selv trykker jeg bare på en like på det jeg mener høres fornuftig ut/ting jeg ikke har tenkt på selv. Svært få svarer imot pros som mendezoo (selv om han hadde svart feil) så det fører til at en tråd dør ut. Vi tror nå at vi har fått en fasit.

Ikke for å kritisere Alex sin tråd men der er det bare helt basic ting som 97% av befolkningen skjønner hva man skal gjøre. Dette gir igjen mange flere svar, men hva får man ut av det?

Begynner å skjønne den rangeringen nå. Jeg kunne enkelt laget en HHtråd nå med grunnleggende ting og kuppet førsteplassen i denne kåringen. Men vil vi ikke belønne kvalitet kontra kvantitet?

LottoMartin
Medlem siden 13/03-2011
Antall poster 361
LottoMartin Postet 5. Oktober 2012 18:22

Kaster flop av grunner mendezoo nevner.
Føles kanskje veikt å check/folde AK på K43, men såpass multiway og med den flopaction blir det veldig vanskelig for oss å spille hånden videre.

Kaster IKKE fordi jeg er redd for å få vanskelige avgjørelser på senere streets, men fordi:
- Det blir veldig vanskelig for oss å få realisert eventuell equity siden vi veldig ofte må kaste turn/river.
- Hvis vi er "best" nå, har vi veldig mange outs mot oss, og kan i tillegg bli bluffet av på senere streets.
- Tror vi ganske ofte er bak her, og da er vi som regel drawing dead.
[user_image]
[body_html]