• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Bilreklame for gambling

Forfatter: MichaelEssien
Kategori: Andre emner » Samfunnet

MichaelEssien
Medlem siden 07/03-2011
Antall poster 149
MichaelEssien Postet 18. Februar 2012 02:20

Har fått vite at reklame for gamling på bil ikke er lov.
Men hva er egentlig forskjellen på å ha en logo på bilen sin og en logo på klærne sine?

Har etterhvert fått meg endel t-skjorter og gensere fra forskjellige sider.
Noen som egentlig vet om det i hele tatt er lov å gå i Norge med slike klær?

At reklame på bil er noe man tjener penger på mens reklame på klær er noe man går med frivillig er jo et godt argument.

Er i så fall det, det eneste?

Hadde vært artig å kjørt forbi Giske i en slik bil

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 18. Februar 2012 09:59

Generelt sett er det ikke lov å markedsføre noen annen form for pengespill i Norge enn Norsk Tipping og Rikstoto sine spill. Spør du meg er regelverket helt latterlig, reklame på klær kan de vel gjøre lite med, men omtrent alle andre måter å promotere spillselskaper på i Norge blir slått ned på innen rimelig kort tid. Lotteritilsynet har i overkant god kontroll på dette!

Palasokeri
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Palasokeri Postet 18. Februar 2012 10:45

Jeg vil tro det er forskjell på å ha reklame på bilens side eller front, og det å ha en eller to stickers festet på bilens bakvindu eller sidevindu bak.

Her blir offentlige myndigheter nødt til å bruke sunn fornuft når de tolker reglementet.

1. Reklame på bilens side eller front, såkalt karosseri reklame blir uten tvil tolket som lovbrudd grunnet følgende:

Reklamens størrelse, og sannsynligvis kostnad (materiell kostnad og arbeidskostnad) tilsier i overveiende grad at det er utført i den hensikt å tjene penger.

2. Stickers på bilens bakvindu eller sidevindu bak, vil jeg tro er mer i gråsonen, da det ikke er overveiende sannsynlig gjort for å tjene penger. Med mindre det da står "Jackpot 6000" eller lignende på lønnslippen din.

Eventuelle kostnader for materiell eller arbeid, kan vel også betraktes som ikke eksisterende for stickers til bilvindu. Størrelsen er vel heller ikke så forskjelling fra den du kan finne på klær.

Dette var Pala's fortolkning av reglene....
[user_image]
[body_html]