• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Ble jeg lurt???

Forfatter: Knuppe

Knuppe
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 601
Knuppe Postet 21. Oktober 2011 15:12

I dag starter dag 1A i Østlandsmesterskapet. Desverre er ikka alle der og kjemper om heder og ære. For at vi som ikke er der har nok å pusle med, tenkte jeg at jeg skulle fortelle om en hånd jeg spilte i den ene turneringa på Pokercruiset. Jeg sitter fortsatt med en stygg mistanke om at jeg ble lurt av en utspekulert(djevelsk) motspiller.
Settingen var slik:
Jeg plukker opp 44 i tidlig posisjon og raiser 2 1/2 gang(blinder 400/800). Det blir fold til en som sitter på den andre siden av bordet(vi satt på kortsida så det var litt imellom oss). Han sier raise og legger chipsa på bordet. Sb og bb folder og jeg ser på chipsa hans og spør, "Raisa du til 4300?" Hvorpå denne personen svarer "JA!". jeg sier call og legger på 2300 til. Da sier dealer at raisen var til 22300. Jeg ble selvsagt satt ut, ettersom jeg hadde spurt og fått ja til svar. Tingen var nemlig at 100-chipsen og 1000-chipsen var vanskelig å se forskjell på, og derfor har jeg hele tida lurt på om dette var en bevisst handling!?
Enden på visa ble jo at jeg måtte calle, ettersom "Floor" mente at det som ble gjort først gikk(Takk for det Rolf!!!)Jeg møtte QQ og tilta vekk resten av chipsa mine(dårlig spilt uansett av meg, jeg vet).
Likevel er jeg fortsatt i tvil om jeg ble lurt av en utpekulert hai her?, eller om en raise på 20300 er normalt i denne situasjonen?
Hva tror dere???, og var det en riktig ruling av "Floor"?

Moralen på visa er uansett - spør dealeren og ikke motstanderen din om du er i tvil!

Ønsker samtidig alle som spiller i Østlandsmesterskapet, lykke til!!!

Spokey
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 343
Spokey Postet 21. Oktober 2011 16:27

Jeg mener at du skal få velge om du vil trekke tilbake synet siden du er feilinformert. Hvor mye chips hadde motstander bak seg?

Simticer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 896
Simticer Postet 21. Oktober 2011 16:37

42: Accepted Action

Poker is a game of alert, continuous observation. It is the caller’s responsibility to determine the correct amount of an opponent’s bet before calling, regardless of what is stated by the dealer or players. If a caller requests a count but receives incorrect information from the dealer or players, then places that amount in the pot, the caller is assumed to accept the full correct action & is subject to the correct wager or all-in amount. Rule 1 may apply in certain situations at tournament director’s discretion.

Link

Knuppe
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 601
Knuppe Postet 21. Oktober 2011 17:12

Sim1 skrev:42: Accepted Action

Rule 1 may apply in certain situations at tournament director’s discretion.

Link

Det er en åpning for å ikke godkjenne bet'et da!
Synd at fakta alltid skal ødelegge gode diskusjoner!!!

robinrex
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 61
robinrex Postet 21. Oktober 2011 18:10

Man skal bruke sunn fornuft som FLOOR !

Etter min mening så var dette en grov feil fra floor sin side

Du ble rett og slett "lurt" av begge to,
en floor uten sunn fornuft har ikke noe som floor å gjøre
[user_image]
[body_html]