• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Bortdømt under NM - Floor ?

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 17. April 2012 11:30

En spiller under NM kom i denne situasjonen sent på dag to, og var ikke fornøyd ! (sakset fra hans Facebook)

"Kanskje en av Europas største live turneringer med 1050 deltakere, så er det så mongo ruling..????

Eg er første til å agere etter BB, kikker på AK og får på deigen med 20BB.
Alle kaster seg fram til en dame på cutoff, som setter ut sin stack på 20BBish.
Button, SB og BB kaster seff, og hun kaster så kortene sine face down inn foran dealer.. Så sier jeg og vi andre på bordet.. hei Jeg er all in her også!!

Så sier hun ååå jeg visste ikke det... Vel da er vel kortene hennes mucket da sier jeg til dealer... som mens han henter fram og snur hennes J 5 off, som var en klar stjeling av blinder og ikke fått med seg at jeg var all in !!!!!!!
Neida, hun er i spill sier dealer, og jeg nei jeg vil ha floor, han svarer trenger ikke, hun er i spill, og bare drar opp bord kortene som seff inneholder en 5 er.. Og han finner at hun dekker meg... LOOOOOOOOL Eg sier hva fan skjedde her jeg kalte floor og du bare kjører videre..?????

Hele borde både så og hørte at hun var på stjeling og mucket da blindene kastet..!!!!

Jeg går til floor som kaller bort dealer, og kommer så tilbake til meg og sier Ja dealer har gjort en feil og spesielt ikke tilkalt floor, men sry mate snx....

Mine 15-20 timer i turren helt menigsløse.. ikke en krone tilbake for feil eller noe.."

Er denne saken så enkel som det høres ut som?
Kunne noe vært gjort annerledes ?

Flacky
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 120
Flacky Postet 17. April 2012 12:49

Ja, syns den e enkel. Snu kortan face up og kjør bord. Hadde han vunne, så hadde han vel bare takka og bukka. At han mene ho ska mucke og han vinne potten uten showdown, e for meg totalt meningsløst.
Sist endret 17. April 2012 12:49

Spokey
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 343
Spokey Postet 17. April 2012 12:49

Hørte den historien under NM. Floor burde blitt tilkalt, men rulingen ville blitt det samme imo. Kortene hennes var identifiserbare, så de er ikke mucket.

Flacky
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 120
Flacky Postet 17. April 2012 12:52

Jepp!

osmark
Medlem siden 01/02-2011
osmark Postet 17. April 2012 12:56

Fasit er allerede kommet. Men gi mannen en brus så er han sikkert fornøyd, og hele verden slipper å høre på gnellinga.

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 17. April 2012 12:56

Er enig med spokey - men skjønner at en spiller som ryker ut på denne måten enkelt kan klamre seg til et håp om at dette kunne reddet han. Samtidig er jeg er sikker på at han er enig i at dette blir rett selv også etter at den største skuffelsen av å ha busted har lagt seg.

Flacky
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 120
Flacky Postet 17. April 2012 13:15

Informer skrev:Er enig med spokey - men skjønner at en spiller som ryker ut på denne måten enkelt kan klamre seg til et håp om at dette kunne reddet han. Samtidig er jeg er sikker på at han er enig i at dette blir rett selv også etter at den største skuffelsen av å ha busted har lagt seg.

Det blir litt som at united-supportera mene d e straffe når Young driv å leke stupedame og prøve jukse til seg straffe rundt omkring

blundern
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 10
blundern Postet 17. April 2012 15:28

Spokey skrev:Hørte den historien under NM. Floor burde blitt tilkalt, men rulingen ville blitt det samme imo. Kortene hennes var identifiserbare, så de er ikke mucket.

Helt riktig.
Floor bør nok tilkalles i et sånt tilfelle når spilleren er om det.
Men det spiller ingen roller.
Ruulingen er korrekt;
Så lenge kortene kan identifiseres skal de med i spill her.
Historien om at hun bare skulle stjele har ingen ting med saken å gjøre.

Chief104
Medlem siden 29/03-2011
Antall poster 622
Chief104 Postet 17. April 2012 18:09

Nå er jeg ingen ekspert på poker regler, men mucker du handa di frivilig så gir du opp hånda, altså fold. Et fold er bindende og hånda skal ikke i spill igjen what so ever. Slik jeg har forstått det er det med identifiserbar er om dealer tar korta dine om du ikke har protector eller passer på den... jeg er kansje helt på viddene her, men i poker må du følge med på spillet, noe denne dama tydeligvis ikke gjorde. Men floor skulle komet til bordet uansett når spilleren ber om det, da er det ikke opp til dealer å ta avgjørelsen etter hva jeg har forstått

st1p
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 84
st1p Postet 17. April 2012 18:42

Chief104 skrev:Nå er jeg ingen ekspert på poker regler, men mucker du handa di frivilig så gir du opp hånda, altså fold. Et fold er bindende og hånda skal ikke i spill igjen what so ever. Slik jeg har forstått det er det med identifiserbar er om dealer tar korta dine om du ikke har protector eller passer på den... jeg er kansje helt på viddene her, men i poker må du følge med på spillet, noe denne dama tydeligvis ikke gjorde. Men floor skulle komet til bordet uansett når spilleren ber om det, da er det ikke opp til dealer å ta avgjørelsen etter hva jeg har forstått

Det hele avhenger av om hånda er identifiserbar.

Chief104
Medlem siden 29/03-2011
Antall poster 622
Chief104 Postet 17. April 2012 19:38

Du mener altså at det går ann å ta en hånd ut av muck vis den er identifiserbar? det var nytt for meg

st1p
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 84
st1p Postet 17. April 2012 19:45

Chief104 skrev:Du mener altså at det går ann å ta en hånd ut av muck vis den er identifiserbar? det var nytt for meg

Mener og mener. Er definert slik i reglene til de fleste pokerklubber.

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 17. April 2012 19:53

Jeg mener sånn generelt:
Det er fold hvis du ikke better alle chipsa dine og mucker, for så at noen andre raiser over deg igjen, men så lenge det er snakk om en allin situasjon så må man prøve å gjøre sitt ytterste for å indentifisere hånda, siden annet kan bli mistenkt som collusion.

Chief104
Medlem siden 29/03-2011
Antall poster 622
Chief104 Postet 17. April 2012 19:59

AcerJay skrev:Jeg mener sånn generelt:
Det er fold hvis du ikke better alle chipsa dine og mucker, for så at noen andre raiser over deg igjen, men så lenge det er snakk om en allin situasjon så må man prøve å gjøre sitt ytterste for å indentifisere hånda, siden annet kan bli mistenkt som collusion.

Har lest det en plass at en mucka hånd er å regne som en folda hånd og skal ikke tas med i spillet igjen... klare bare ikke å finne det nå. Men jeg kan ha helt feil her så skal ikke starte noe krig. bare så iriterende at jeg ikke skulle finne det nå da..

ps. er jo ikke sikkert det er riktig fordi om jeg har lest det i en eller annen pokerbok.. står mye rart i mange av de som kan diskuteres i det vide og brede

Punter30
Medlem siden 21/03-2011
Antall poster 73
Punter30 Postet 17. April 2012 20:04

blundern
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 10
blundern Postet 17. April 2012 20:25

Chief104 skrev:

Har lest det en plass at en mucka hånd er å regne som en folda hånd og skal ikke tas med i spillet igjen... klare bare ikke å finne det nå. Men jeg kan ha helt feil her så skal ikke starte noe krig. bare så iriterende at jeg ikke skulle finne det nå da..

ps. er jo ikke sikkert det er riktig fordi om jeg har lest det i en eller annen pokerbok.. står mye rart i mange av de som kan diskuteres i det vide og brede

Det er mulig det er sånn i nekelte cash games.
Men i de offisielle reglene for wsop og EPT
så skal hånden taes frem fra mucken så sant den er identifiserbar,
når en spiller er all-inn pre-flop.

Dette er også for å unngå chipdumping i en turnering.

osmark
Medlem siden 01/02-2011
osmark Postet 18. April 2012 07:18

Chief104 skrev:

Forskjell på om det er all-in i en turnering eller noe cash-rør

IronLion
Medlem siden 20/11-2011
Antall poster 306
IronLion Postet 18. April 2012 07:44

http://www.youtube.com/watch?v=Mr2agX80ZyE

denne ble heftig diskutert for noen år siden.

Sequel
Medlem siden 11/09-2011
Antall poster 171
Sequel Postet 18. April 2012 08:32

Så länge korten inte har varit i Mucken och är hämta bara så är spelet i gång. Även om korten är innan för med facedown så är dom spel bara. Men det är dåligt att inte floor kom och tittade till hänvendelsen

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 18. April 2012 10:56

IronLion skrev:http://www.youtube.com/watch?v=Mr2agX80ZyE

denne ble heftig diskutert for noen år siden.

Ja, noen ganger kommer sånne vanskelige situasjoner. Ofte er de fremprovosert av spillere som gjør dette bevisst.
I dette tilfelle er ingen av de allin og da er det en klar muck, mener nå jeg !

wudupmyninja
Medlem siden 02/02-2012
Antall poster 312
wudupmyninja Postet 18. April 2012 14:07

@OP syns det var en bra ruling, eneste feil er at floor ikke blir tilkalt etter ønske. Kan forøvrig smykke med følgende situasjon:

En sykt fyllesyk og smånervøs wudupmyninja (som hadde kun spilt poker i 3mnd) klarer å dinge en satelitt til EPT Køben. Uansett, dag en og sikkert ila første level klare æ ikkje å bestemme mæ for om æ skal kaste eller åpne, det va jo så fette skummelt!!! Sitt med chips i eine handa og kortan i andre så æ tar liksågreit å skyv begge over linja??

Trekker chipsa så fort æ kan te mæ igjen før en i 2 seta reise sæ og si HEY! Sirkus merano og floor bli tilkalt. Tv-team finner veien fort til bordet og æ sitt småsvett og flau under lampa te filmkameraet. Enden på visa bli at floor tvinge mæ te å spille handa. Neste mann kaste og mr.HEY raise ca.1/2 million. Alle kaste inkludert mæ og livet gikk videre...

dartmusa
Medlem siden 09/05-2011
Antall poster 419
dartmusa Postet 18. April 2012 16:31

wudupmyninja skrev:@OP syns det var en bra ruling, eneste feil er at floor ikke blir tilkalt etter ønske. Kan forøvrig smykke med følgende situasjon:

En sykt fyllesyk og smånervøs wudupmyninja (som hadde kun spilt poker i 3mnd) klarer å dinge en satelitt til EPT Køben. Uansett, dag en og sikkert ila første level klare æ ikkje å bestemme mæ for om æ skal kaste eller åpne, det va jo så fette skummelt!!! Sitt med chips i eine handa og kortan i andre så æ tar liksågreit å skyv begge over linja??

Trekker chipsa så fort æ kan te mæ igjen før en i 2 seta reise sæ og si HEY! Sirkus merano og floor bli tilkalt. Tv-team finner veien fort til bordet og æ sitt småsvett og flau under lampa te filmkameraet. Enden på visa bli at floor tvinge mæ te å spille handa. Neste mann kaste og mr.HEY raise ca.1/2 million. Alle kaste inkludert mæ og livet gikk videre...
LOL.. denne var bra

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 18. April 2012 23:30

Hva ikke mye "ninja" over dæ i den sitten med andre ord
Nice story
Sist endret 18. April 2012 23:31
[user_image]
[body_html]