• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Drammen-saken, en liten oppsummering

Forbundet
Medlem siden 10/03-2013
Antall poster 26
Forbundet Postet 1. Juli 2013 15:10

Vi har skrevet en liten oppsummering fra Drammen-saken så flere kan få med seg essensen fra dommen. Vi kan regne med at dommen blir anket til Høyesterett, tror du poker vinner fram der? Hva synes du om dommen i Lagmannsretten?

Et stort steg i riktig retning

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 1. Juli 2013 23:15

For min del ble jeg svært positivt overrasket over seiren i lagmannsretten.
Som dere skriver blir det nok anket til høyesterett, og jeg vil tro påtalemyndighetene er mer forberedt der enn de var i lagmannsretten - å stille med et vitne som skal være talsperson for poker for lotteritilsynet, som selv sier han ikke kan så mye om poker er jo bare steike non chalant. Kampen/motstanden i høyesterett kan nok bli hardere enn den var i lagmannsretten, men dette er det beste som har hendt for norsk poker så lenge jeg har spilt poker hvertfall - jeg tror at uansett hva som skjer fremover nå så kommer det noe positivt ut av det. Nå må vi alle sammen stå samlet i kampen ved å støtte opp rundt saken og ikke gjøre "dumme ting" som setter negativt fokus på pokeren.

Jeg spekulerer - vil valgresultatet til høsten kunne ha noen ringvirkning til denne saken?

osmark
Medlem siden 01/02-2011
osmark Postet 2. Juli 2013 11:50

Valgresultatet vil i aller høyeste grad påvirke hvordan samfunnet skal se på poker i årene som kommer.
Hva du mener med om valgresultatet vil kunne ha noen ringvirkning til denne saken vet jeg ikke.

Men det som er et faktum er at en regjering med Høyre, Frp og Venstre vil legalisere turneringspoker i løpet av noen år. Det føler jeg meg 100% sikker på.
Mens gjenget som sitter i regjeringslokalene nå vil nok ALDRI legalisere turneringspoker.

Forbundet
Medlem siden 10/03-2013
Antall poster 26
Forbundet Postet 11. Juli 2013 14:16

Dommen blir ikke anket og er dermed rettskraftig! Gratulerer!
[user_image]
[body_html]