• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Evaluering - Team GamingHill Runde 1

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 17. Mai 2011 15:03

Da er Runde 1 av Team GamingHill sitt stakelag i boks.
Resultatene kan du se her.

Vi vil gjerne ha tilbakemelding fra både Investorer, Spillere og andre på hva som var bra og mindre bra.

Noen ting dere kan tenke på:

-Var det for lenge/kort at spillerene spilte over 12 dager?
-Var det vanskelig å finne ut hvem som spilte hva hver kveld?
-Var det oversiktelig å følge med på resultatene?

-Var det for mye/lite med 8 spillere i laget?
-Var det for mye/lite med $500 per spiller?
-Er det for mye/lite med $4000 i total innsats?

-Burde spillerene få enda mere/mindre utvalg av turneringer?
-Burde det spilles på andre sider enn PokerStars og Full Tilt Poker?
-Burde vi inkludere turneringer med store felt for å gå for de virkelig store premiene? Eller er det bedre med mindre felt og større sjanse for å komme på finalebord?

-Utvelgelse av nye spillere?
Sist endret 17. Mai 2011 15:06

moveras1
Medlem siden 17/02-2011
Antall poster 538
moveras1 Postet 17. Mai 2011 17:04

Til neste runde kunne jeg godt tenke meg at det ble spillt turneringer med mindre startfelt,for å øke sjansen for en cash med litt størelse på. Det ble fryktelig mye min-cashing på gjengen denne gangen, og sånn vil det jo alltid være når det spilles gigantfelt.

For å få til det må man vel også åpne for andre sites/nettverk, siden det aller meste på Stars/FTP har gigantfelt.

Det er obv topp hvis noen drar inn en skikkelig glad-ding i et monsterfelt, så det imo kan det kanskje være fint å spille begge deler. Altså, evt da sette opp noen turneringer med små felt som en egen fargekode, hvor det kreves at hestene spiller et visst anntall av disse også, i tillegg til de store feltene.

Ellers vil jeg bare si at du har gjort en kjempejobb med å arrangere dette, og at jeg håper at vi som var med på investeringssiden denne gangen får forkjøpsrett til runde2, som jeg åpenbart vil være med på!

osmark
Medlem siden 01/02-2011
osmark Postet 17. Mai 2011 18:07

UPDATES UPDATES UPDATES

Var helt umulig å følge med på hvem som spilte hva hvor og når.
Må være mer oversikt. Der de som spille oppdaterer status minst hver pause. Litt av greia med å være med her er jo at man kan følge litt med på de som spiller.
HH har ikke noe i oppdateringstråden å gjøre.
Chatten bør ikke brukes, bruk heller en tråd til hepping også.

De som er med i laget bør få være med i utvelgelsen av spillere. Ren avstemming imo.

Så til dine punkter

12 dager går helt fint, 10 dager går også fint, 20 dager går også fint.
JA Det var ikke bare vanskelig, det var umulig.
Nei. Men når man fant tråden med resultater var det litt enklere

8 er fint. Går bra med 6 og går bra med 10.
Er vel sikkert passelig? Kommer jo litt an på alternativet da. Om det går ut over antall turneringer. Bedre med 10 femtidulls enn 5 100 dulls....
Er vel sikkert passelig? Kommer jo litt an på alternativet da. 5 stykker som spiller 5 10dulls tørnies er jo ikke spes interessant.

Burde kanskje prøves med å sette opp noen faste kriterier, så får de som spiller velge mer selv. F.eks. 500 dulls hver, det skal spilles minst x antall turneringer, med minst x antall deltakere, mellom 10-75 dulls, f.eks. Kan gjerne inkludere andre turneringer enn de gruuuuuusomme holdemturneringene
Spiller vel ingen rolle hvilke sider det spilles på, så lenge det går an å følge med på bordene, og at turneringene er interessante nok.
-Burde vi inkludere turneringer med store felt for å gå for de virkelig store premiene? Eller er det bedre med mindre felt og større sjanse for å komme på finalebord?
Ja et par store felt bør være obligatorisk. Kanskje finne 2-3 turneringer som alle hestene må spille, i løpet av to-tre helger. Microfelt er ikke aktuelt

POLL

Konseptet kan vel utvikles også, til f.eks. Eget miniftopslag. Eget scooplag. Eget ftopslag. Eget wcooplag.

mendezoo
Medlem siden 28/04-2011
Antall poster 92
mendezoo Postet 17. Mai 2011 18:59

Enig i utvelgelsen at det skal være en avstemning for de som har investert.

Bør være flere siter inkludert og at hestene selv kan velge hvor de skal spille og føler seg komfortable.

LFCPAL
  •  
Medlem siden 10/02-2011
LFCPAL Postet 17. Mai 2011 19:57

kanskje utvite med noen dager, men de som spillet nå greide det vell greit å komme gjennom turneringene på 12 dager?
Ja, det at vær spiller hadde sin tråd og så en oppdateringstråd for den dagen også chaten som plinget i et kjør(til jeg fant ut at jeg kunne slå av lyden) ble litt uoversiktlig. Mitt forslag er at man har en oppdateringstråd for den dagen for alle spillerne og en låst tråd hvor bare acerjay legger ut hvor mye vær spiller har spillet for, antall turneringer spillet og hvor mye de har vunnet. Og da vil ikke forumet drukne i team gaminghill tråder heller.
Samme som over

Greit antall synes jeg
Passe mye det
Greit

Mere, er enig med osmark her. Sett kriterier på antall turneringer som skal spilles og antall spillere som skal være med, la spillerne velge andre spill en holdem turneringer da ofte feltene er mye softere der og det er større sjanse for ding da(så lenge spilleren kan spillene da)
Kanskje åpne opp for spill på noen sider til, men ikke alt for mange da det bli vanskeliger å følge med.
også her er jeg enig med osmark, ta en av søndags turneringene på stars hvor alle hestene må stille og sett kanskje opp en last longer for hestene og/eller at alle andre på gaminghill kan tippe hvem de tror kommer lengst og ha en premie som fordeles på dem som fikk rett

Hestene bør investorene velge ut, det er de som satser pengene sine på dette. Spillere som ønsker å være hest kan kanskje melde seg i en tråd eller på PM til en person også lager investorene en lukket klubb hvor de kan diskutere og stemme på spillerne de vil ha i laget, lukket klubb for at man skal slippe at noen skal føle seg uthengt når det skal velges spillere.

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 17. Mai 2011 20:00

færre hester, høyere Buy In

Deviltorsk
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 118
Deviltorsk Postet 17. Mai 2011 21:51

Jeg ser gjerne at det bare er turneringer med 25 + dollar som spilles, der startfeltet er litt mindre. Ellers synes jeg opplegget er veldig bra tillrettelagt. Helt klart en fordel for hestene at de får spille på de sidene der de er komfortable, men samtidig blir underholdningsverdien for investorene mindre om man må ha 10 ulike klienter for å raile.

RocketRon
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 843
RocketRon Postet 18. Mai 2011 12:18

AcerJay skrev:Da er Runde 1 av Team GamingHill sitt stakelag i boks.
Resultatene kan du se her.

Vi vil gjerne ha tilbakemelding fra både Investorer, Spillere og andre på hva som var bra og mindre bra.

Noen ting dere kan tenke på:

Helt greit
Som hest hadde jeg mine egne travløp å følge med på så ble ikke all verdens med railing av andre,kanskje tidkrevende å gå innom hver tråd til deltagerne å se.
-Var det oversiktelig å følge med på resultatene?'
^^

Max 10 imo, ellers kan det bli litt mye å følge med på vis alle spiller på en og samme dag, kanskje sette opp 5spillere som spiller 1 uke så 5 nye uken etter.
Helt greit
^^

Var bra utvalg av tourneys på den første runden
Ja, hva med Feks Party,Cmon og Betsafe som de fleste her har konto på nå
Burde være en miks, men overnevnte sites har mindre felt og større sjans for ITM og FT

Yes, syns de 3beste fra første runde bør avansere til runde 2. Resten bør erstattes. En liten twist kan være at man stemmer fram en bubbel boy av de 5 gjenværende som burde få en sjanse til, dvs 4stk går videre til runde 2. Spillerne kan også takke nei og da kommer neste man inn som har blitt stemt feks. (Har avskrevet meg helt på den da )< - - ^ Just My crazy idea!!

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 19. Mai 2011 03:09

Takk for alle innspill, kom gjerne med flere før vi kicker i gang med runde 2!

Var interessant å se at vi i runde 1 hadde hele 20% ITM, men nesten bare mincash. Noe av skylden får de store feltene ta, men var ikke jeg som ville spille SCOOP da

Det jeg i alle fall ønsker er at vi kutter $11 turneringen, blir for liten innsats og for stort felt.
Innsats da blir $22-75, og fra min side er det ønskelig å beholde 8 stk x $500 = $4000
Det vil føre til at antall turneringer per mann blir rundt 10 stk (Er dette for lite?) Kan bli vanskeligere for den enkelte spiller å prestere, da flaks faktoren spiller mere inn..
Innsats høyere enn $75 på en enkelt turnering vil jeg fraråde, da dette tar for mye av stacken hver spiller har til disposijon.

Har begynt å søke rundt på andre nettverk etter aktuelle turneringer men av forskjellige årsaker er ikke mye å oppdrive sånn egentlig. Men noe er det.. Det vil bli max to andre sider enn PS og FTP.
Når det gjelder andre spill enn Holdem er det få å ta av, dessverre.
Men ikke ferdig analysert enda

Utvelgelsen av nye spillere skal vi ta ilag, noen velger jeg selv ut og noen skal dere investorer få bidra med. Sånn som det ser ut nå så er det kun to av spillerene fra Runde 1 som blir med oss videre, så da har vi litt muligheter for å få inn friskt blod.

Skal imorgen opprette en egen tråd hvor nye spillere kan få presentere seg selv.
Sist endret 19. Mai 2011 03:13
[user_image]
[body_html]