• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

FT boble, $11 HORSE, (KT)K i Stud HI

moveras1
Medlem siden 17/02-2011
Antall poster 538
moveras1 Postet 16. Januar 2012 03:53

Spillte nettopp $11 Horse på stars, og kom over en litt ekkel spott like før FT.

Jeg har hatt bra med chips hele veien, men tapte en ganske diger pott like før dette, og var rimelig short. Forsåvidt ikke kritisk short, meeeen....

Hånda går som dette:

PokerStars Hand #73926868281: Tournament #555010827, $10+$1 USD HORSE (7 Card Stud Limit) - Level XIV (1250/2500) - 2012/01/16 3:41:08 CET [2012/01/15 21:41:08 ET]
Table '555010827 4' 8-max
Seat 1: al712 (5630 in chips)
Seat 3: moveras1 (15837 in chips)
Seat 4: Elvispen (71998 in chips)
Seat 6: Engalych78 (33061 in chips)
Engalych78: posts the ante 250
al712: posts the ante 250
moveras1: posts the ante 250
Elvispen: posts the ante 250
*** 3rd STREET ***
Dealt to al712
Dealt to moveras1
Dealt to Elvispen
Dealt to Engalych78
Elvispen: brings in for 375
Engalych78: raises 875 to 1250
al712: raises 1250 to 2500
moveras1: raises 1250 to 3750
Elvispen: folds
Engalych78: calls 2500
al712: raises 1250 to 5000
Betting is capped
moveras1: calls 1250
Engalych78: calls 1250
*** 4th STREET ***
Dealt to al712
Dealt to moveras1
Dealt to Engalych78
Engalych78: checks
al712: bets 380 and is all-in
moveras1: raises 870 to 1250
Engalych78: calls 1250
*** 5th STREET ***
Dealt to al712
Dealt to moveras1
Dealt to Engalych78
moveras1: bets 2500
Engalych78: calls 2500
*** 6th STREET ***
Dealt to al712
Dealt to moveras1
Dealt to Engalych78
Engalych78: checks
moveras1: ????????

På third velger jeg å trebette, både siden jeg har en finfin hånd, og fordi jeg egentlig ikke er sånn veeeldig redd for å være i dårlig shape mot Engalynch, siden det er ørten fine komboer han kan spille med et åpent ess som jeg spiller bra mot.
Dessuten så trenger ikke det at han åpner med ett ess å bety så jævla mye, så når shortien raiser, så synes jeg det er fint å reraise for å muligens få isolert potten til å spille bare mot en shortie med en åpen 5er.
Blir obv litt småskeptisk på om det kan være aces på Engalynch, men siden han ikke capper selv så tror jeg ikke helt på det...

Føler at 4th spiller seg selv, må jo nesten by og beskytte meg litt, siden jeg fortsatt ikke heeelt tror at jeg er slått, og Engalynch fikk et kort som fort kan gi han veldig mange fine drag...

5th er litt ekkel, siden flushdraget hans fyller, men samtidig så deiger jo jeg inn tripsen som gjør at jeg er langt foran evt aces og dessuten har jeg masse outs til hus dersom han fyllte flushen.

6th derimot er direkte ufin føler jeg... Ikke bare har han tre åpne ruter, men nå er jeg også crushed dersom han skulle ha aces... Men så checker han til meg??

Hva er linja å gå her da?? Jeg har lagt inn 9000 av de ca 15800 jeg starta hånda med, og føler meg igrunn ganske committed til potten. Er det best å by selv, og risikere å få raisen i trynet hvorav alt går inn, eller bør jeg kakke her, se ann river?
Sist endret 16. Januar 2012 04:37

Spokey
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 343
Spokey Postet 17. Januar 2012 00:09

Du skal ikke beskyldes for å være for passiv i hvertfall. Med tanke på at Engalych78 syner når du 3 better 3th street vil man tro han enten er på et flushdrag, skjult par, essepar eller AKQish type hand.

Alternativ linje for deg kan være å bare syne framfor å høyne på 3th. Dersom Engalych78 bare syner vil du kunne spille aggressivt resten av handen. Dersom Engalych78 raiser deg vil du kunne kaste deg på 5th street hvis du ikke forbedrer og fremdeles ha en ok stack inn til finalebordet.

på 4th og 5th må man by ut slik handen er spilt.

På 6th tror vi ikke sjansen for at motstander har en skjult ess er overhengende stor, motstander kan ha flush, men sjansen for det er heller ikke overhengende stor siden vi ikke ble høynet på 5th. Dersom vi byr og blir høynet er vi committed til å få på resten av sjetongene. Siden motstander checker tar jeg sjansen på at jeg er best og byr. En alternativ linje er å checke bak for å by 7th dersom man blir checket til en gang til.

Føler du treffer bra med problemstillingene. Spennende hand.

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 17. Januar 2012 00:17

etter å ha lest HH og tenkt litt over det, skjønner jeg hvorfor jeg aldri har spilt horse før

Ontopic og bare noe jeg selv tenker om jeg hadde spilt handen: Jeg hadde checket å sett ann river, føler at du er oppe mot noe nasty der!

moveras1
Medlem siden 17/02-2011
Antall poster 538
moveras1 Postet 17. Januar 2012 00:55

Spokey skrev:Du skal ikke beskyldes for å være for passiv i hvertfall. Med tanke på at Engalych78 syner når du 3 better 3th street vil man tro han enten er på et flushdrag, skjult par, essepar eller AKQish type hand.
Blir sånn når du coacher en ultraaggro turbo sng spiller, og forteller meg at aggro er bra i stud

Spokey skrev:
Alternativ linje for deg kan være å bare syne framfor å høyne på 3th. Dersom Engalych78 bare syner vil du kunne spille aggressivt resten av handen. Dersom Engalych78 raiser deg vil du kunne kaste deg på 5th street hvis du ikke forbedrer og fremdeles ha en ok stack inn til finalebordet.

Var innom den tanken. Men føler liksom at siden Engalynch's åpning ikke trenger å bety stort, så vil jeg gjerne isolere og kanskje få potten HU mot shortien. Har tenkt litt på det der etter at vi diskuterte det i går, og føler meg igrunn stadig mer tilfreds med valget på 3rd, uten at det nødvendigvis trenger å bety at det er riktig.

Spokey skrev:
På 6th tror vi ikke sjansen for at motstander har en skjult ess er overhengende stor, motstander kan ha flush, men sjansen for det er heller ikke overhengende stor siden vi ikke ble høynet på 5th. Dersom vi byr og blir høynet er vi committed til å få på resten av sjetongene. Siden motstander checker tar jeg sjansen på at jeg er best og byr. En alternativ linje er å checke bak for å by 7th dersom man blir checket til en gang til.

Rimelig akkurat det jeg tenkte også. Lar hånda stå litt til, og håper på å få flere innspill, før jeg viser resten av HH.

Spokey skrev:Føler du treffer bra med problemstillingene. Spennende hand.

Tyty, fint å få tilbakemeldinger fra læremesteren på at jeg tenker riktig i alle fall
[user_image]
[body_html]