• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

God gammel godbit (PC Spill)

Forfatter: grimteh
Kategori: Off topic

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 20. August 2012 13:24

Det er oppstart i PL og de fleste gleder seg til å få prøvd ut det nyeste FM med årets overganger og ligaer.

Vel, jeg tar heller et dypdykk bakover i tid - og kan med glede for nye og gamle meddele at jeg kom over godbiten PC league. (Noen som husker?) . Faktisk et norskprodusert managerspill fra gode gamle dager - der Leeds faktisk var i øverste divisjon og hadde legender som Gordon Strachan og Gary McCallister!

Gjør følgende:

1. Last ned og installer DOSBox - http://www.dosbox.com/download.php?main=1
2. Last ned PC league - http://home.online.no/~acerock/index.cfm

3. Lag en mappe på din c:\ stasjon kalt "PCLeaugue" og pakk det ut i samme mappe
4. Åpne dosbox og skriv mount c c:\pcleague
5. Skriv c: og trykk enter
6. Skriv "cd pcleague" og trykk enter
7. Skriv "pcleague" og trykk enter

Du er i gang med å spille et legendarisk spill. Brukte episk mange timer på dette da vi fikk vår første pc i huset - helt til CM 01/02 kom og tok over tronen. (Var så nerd at jeg printet ut og leste statistikker på spillere i dasspausene når man grindet CM back in the days)

Enjoy!

Palasokeri
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Palasokeri Postet 20. August 2012 15:34

Man blir aldri for gammel. Kjøpte FM2012 for en 3-4 uker tilbake av ren nostalgi. Høydepunktet første sesongen var å gruse Rosenborg 5-0 på Lerkendal

For de som er interessert i gamle PC spill kan jeg anbefale gog.com.

Spill som Cannonfodder, DukeNukem 3D, Syndicate, Baldurs Gate etc. fra 90 tallet kan nå spilles på Vista og/eller Windows 7 uten problemer. De fleste prisene ligger på rundt 36 kr. Men du får spill helt ned i 18 kr.
Sist endret 20. August 2012 15:56
[user_image]
[body_html]