• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Gulldeal SM ??

elepervo
Medlem siden 22/03-2011
elepervo Postet 18. Juni 2012 07:39

Sitter å ser på SM 3 handed og de har tidligere gjort flere forsøk på deal.

sykoen 110 mill ca
woody 35 mill ca
smokey 45 mill

blinder 850 / 1,7

Opprinnelig payout

1. 202K
2. 150K
3. 101K

Dem kjører en chip chop først og sykoen lurer ut noen lapper ekstra etter det og dealen blir

sykoen 175k
smokey 124k
woody 134K

Pluss det spilles om 20K

Etter mitt hode må jo dette være en idiot deal for alle untatt sykoen. Beste de andre kan oppnå er ca opprinnelig 2. plass, og de må risikere lite for å ha mulighet til å vinne 50k ekstra.

Noen tanker / modeller rundt dette ?

Nå tok sykoen ned hele greia da grattis

kadonk
Medlem siden 10/06-2012
Antall poster 9
kadonk Postet 18. Juni 2012 08:42

Er veldig mye penger det er snakk om, så jeg kan forstå at noen velger å gjøre irrasjonelle deals for å sikre seg mest mulig penger.

Frykten for å bli nummer tre og bare vinne 100k overvinner troen på at man kan dinge hele greia og vinne 200k. Noe spillet også sannsynligvis ville blitt preget av. Hvordan var spillet før avtalen ble inngått? Med en slik chiplead kunne vel for Sykoen tatt ned de fleste hender med å min-raise fra knappen eller SB? Samt få walk i BB? Slik at de fort ble blindet ned, det ble bingo hvem som ble nummer to og tre, samt Sykoen økte sine vinnermuligheter for hver hånd.

Ved å inngå en slik deal mens de fortsatt har litt chips igjen, betyr det nada om man blir nummer to eller tre. 50/50 eller 60/40 situasjonene man fryktet kan man nå ta med mye mindre risiko. Man slipper å gjøre "50k flips". Gjennom det økte de vel også sine egne vinnersjanser.

Stryker man noen nuller fra premiene, så hadde de neppe inngått samme deal. Når det er mye penger på spill og man er i en situasjon man muligens aldri igjen vil komme i - da er ikke det som vil lønne seg på sikt like relevant lenger.

Aner ikke hva jeg selv ville ha gjort her. Annet enn at jeg ville vært pissredd for å bli nummer tre og "bare" vinne 100k.

elepervo
Medlem siden 22/03-2011
elepervo Postet 18. Juni 2012 08:49

kadonk skrev:Er veldig mye penger det er snakk om, så jeg kan forstå at noen velger å gjøre irrasjonelle deals for å sikre seg mest mulig penger.

Frykten for å bli nummer tre og bare vinne 100k overvinner troen på at man kan dinge hele greia og vinne 200k. Noe spillet også sannsynligvis ville blitt preget av. Hvordan var spillet før avtalen ble inngått? Med en slik chiplead kunne vel for Sykoen tatt ned de fleste hender med å min-raise fra knappen eller SB? Samt få walk i BB? Slik at de fort ble blindet ned, det ble bingo hvem som ble nummer to og tre, samt Sykoen økte sine vinnermuligheter for hver hånd.

Ved å inngå en slik deal mens de fortsatt har litt chips igjen, betyr det nada om man blir nummer to eller tre. 50/50 eller 60/40 situasjonene man fryktet kan man nå ta med mye mindre risiko. Man slipper å gjøre "50k flips". Gjennom det økte de vel også sine egne vinnersjanser.

Stryker man noen nuller fra premiene, så hadde de neppe inngått samme deal. Når det er mye penger på spill og man er i en situasjon man muligens aldri igjen vil komme i - da er ikke det som vil lønne seg på sikt like relevant lenger.

Aner ikke hva jeg selv ville ha gjort her. Annet enn at jeg ville vært pissredd for å bli nummer tre og "bare" vinne 100k.

elepervo
Medlem siden 22/03-2011
elepervo Postet 18. Juni 2012 08:52

Sykoen valsa vell stort sett over dem hele tiden. Var bla en stilig 6 bet / fold postflop på FT 4 handed.

Personlig hadde jeg vært kjempehappy med 100k og ikke tatt deal som ga mindre enn 150-160 K pluss mulighet for 20K ekstra.

Men er usikker på hva som er riktig og hva formel du bør bruke.

Flacky
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 120
Flacky Postet 18. Juni 2012 09:51

Gir ingen mening å bruke noen formel når man uansett vil være scared money.

kadonk
Medlem siden 10/06-2012
Antall poster 9
kadonk Postet 18. Juni 2012 09:51

elepervo skrev:Personlig hadde jeg vært kjempehappy med 100k og ikke tatt deal som ga mindre enn 150-160 K pluss mulighet for 20K ekstra.

Friskt og kreve mest penger når man har ca 20% av chipsa treveis, syns du ikke? For all del, lov å prøve seg. Men tviler på at det hadde blitt noen deal utav det.

FlyingSumo
Medlem siden 15/02-2012
Antall poster 76
FlyingSumo Postet 18. Juni 2012 10:34

elepervo skrev:Sykoen valsa vell stort sett over dem hele tiden. Var bla en stilig 6 bet / fold postflop på FT 4 handed.

Personlig hadde jeg vært kjempehappy med 100k og ikke tatt deal som ga mindre enn 150-160 K pluss mulighet for 20K ekstra.

150-160K er absurd med de stackene.

Korrekt deal etter ICM ville imo vært 162,5K-138,5K-131K.

elepervo
Medlem siden 22/03-2011
elepervo Postet 18. Juni 2012 11:36

FlyingSumo skrev:
elepervo skrev:Sykoen valsa vell stort sett over dem hele tiden. Var bla en stilig 6 bet / fold postflop på FT 4 handed.

150-160K er absurd med de stackene.

Korrekt deal etter ICM ville imo vært 162,5K-138,5K-131K.

Enig i det Sumo men poenget mitt er om det "make sense" for dem to minste å gjøre dealen som gir dem ( ca 130K ) max 150k ish når de er garantert 100k. Jeg tenker gjerne helt feil.

Sykoen får egentlig 1. plass og vi ser jo mange ganger 3 handed at chiplead skifter fort.
Sist endret 18. Juni 2012 11:39

wudupmyninja
Medlem siden 02/02-2012
Antall poster 312
wudupmyninja Postet 19. Juni 2012 21:07

husk at det e ikkje $20 de flippe om men $50K, at noen må gi opp $$$ te en som har mindre chips e ikkje unormalt når hn ansees å ha edge på feltet (som va poenget i denna sammenhengen). Som woods sjøls sa: I need 135k, or we play. Sykoen som allerede hadde en gullkanta deal ga opp 1/2 og mr.happy with any resten.

Skal sies at sykoen spilte bra men husk han gled godt, hadde stack og jobbe med samt hadde monster i ett par key spots.
[user_image]
[body_html]