• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Hand fra Livelag 1/2

Forfatter: grimteh

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 23. Juni 2012 10:37

Det er EM og poker med kompiser og vi spiller 1/2. Jeg har vært på jobb og kommer inn i laget etter de har spilt noen timer. Dette er første hand jeg spiller i laget .

Får utdelt 88 i late pos. Det er 7 handed og utg+1 raiser til 12 og en call foran meg. Jeg caller også og samme gjør nestemann til siden for megg og resten folder.

Reads på utg+1 raisen er at han spiller løst og kan finne på mye sprell. Han er en god del opp før jeg kommer. Han foran meg har jeg ikke reads på fra før, men tror han spiller helt std abcpoker. Han bak meg er tight og liker ta ned potter preflop en postflop der han ofte backer ut. Sjelden man ser han gå til turn og river.

Floppen kommer småpene Kx9h8h og førstemann byr ut 52 - fold til meg som går til 155 og her kommer det jeg ikke liker - tight preflopfyren smoothcaller. Utg caller også.

Turn er en kjempe ekkel Ah. Utg byr ut 250 og det er opp til meg. What to do? (Sitter da med type 330 bak etter å kjøpt meg inn for 500)

Jeg liker ikke spotten særlig godt - kan komme tilbake med hva som skjer vidre.
Sist endret 23. Juni 2012 10:41

elepervo
Medlem siden 22/03-2011
elepervo Postet 23. Juni 2012 16:51

imo så skulle du ikke satt deg ned hvis du ikke kan få det på her.

Vanskelig å få A game hvis du ikke har noen buy in bak

Tror du mangler noe denne karen har

Alexander89s
Medlem siden 29/03-2011
Antall poster 357
Alexander89s Postet 24. Juni 2012 02:04

Ville fått det på flopp, men det er allin på turn når du bare har potbet igjen imo.

Gurba
Medlem siden 21/02-2011
Antall poster 273
Gurba Postet 24. Juni 2012 08:07

Jeg er litt uenig i å få d på flopp greit å cale, viss tanken er å sett minde. Og spillet på flopp er optimalt, bare synd ikke han bak deg får det på, noe som har vert enklere i din spot.
Og bedre for han viss han har noe, for å blokere han som går i front på floppen.
Men her er min teori:
Han som reiser pre og går i fron på flopp har AK, han bak deg har openender med J10 siden han bare flatter og ikke prøver å blokere/få pre flopp raisern av handa.
Så jeg mener du skal få d på, siden du har lite igjen! og siden det er 1/2 rekner jeg med du har flere byins. tar jeg feil ul, dårli spilt av han bak deg slik at du ikke fikk det alt på floppen.

FlyingSumo
Medlem siden 15/02-2012
Antall poster 76
FlyingSumo Postet 24. Juni 2012 11:23

Må gi deg litt kritikk for måten du beskriver hånden på. F.eks. kan stacksize på motspillerne spille inn på avgjørelsen, og faktiske posisjoner har man BB-SB-BN-CO-HJ, etc.

F.eks. er det uklart om tighte karen sitter bak deg eller ikke, og stacksizen hans og UTGs har endel å si når man skal vurdere rangen dems.

Som beskrevet får du bare gamble med allin på turn, GL.

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 24. Juni 2012 16:05

FlyingSumo skrev:Må gi deg litt kritikk for måten du beskriver hånden på. F.eks. kan stacksize på motspillerne spille inn på avgjørelsen, og faktiske posisjoner har man BB-SB-BN-CO-HJ, etc.

F.eks. er det uklart om tighte karen sitter bak deg eller ikke, og stacksizen hans og UTGs har endel å si når man skal vurdere rangen dems.

Tar selvkritikk her. tight fyr er bak meg. Utg raiser sitter med mest på bordet, type 1400ish. ABC spiller foran meg har ca 400 , jeg 500 og tight 500ish.

Skal forklares bedre om jeg har andre spots

klapperslangen
Medlem siden 15/05-2012
Antall poster 31
klapperslangen Postet 24. Juni 2012 17:52

for og si det sånn, dette er ikke veldig standard. alle vet at diverse agrokommerse fremgangsmåter kan lønne seg på en helt annen måte.

FlyingSumo
Medlem siden 15/02-2012
Antall poster 76
FlyingSumo Postet 24. Juni 2012 18:07

grimteh skrev:
FlyingSumo skrev:Må gi deg litt kritikk for måten du beskriver hånden på. F.eks. kan stacksize på motspillerne spille inn på avgjørelsen, og faktiske posisjoner har man BB-SB-BN-CO-HJ, etc.

Tar selvkritikk her. tight fyr er bak meg. Utg raiser sitter med mest på bordet, type 1400ish. ABC spiller foran meg har ca 400 , jeg 500 og tight 500ish.

Skal forklares bedre om jeg har andre spots

mtp stacksizer tror eg ikke du skal være redd for at button/tightemann har sett, 99 er vel eneste han ikke 3better preflop (AA/KK 3bettes vel 100% fra tight kar tipper eg). På flop ser eg ingen grunn for han til å slowplaye sett når det er såpass med drag ute (alle hjerter, + 98 lager mange str8varianter).

Ser mest ut som den tighte spilleren har JhTh+, som inkluderer f.eks. KhQh,kanskje han også er fyren til å bare syne AK pre, eller ikke klarer å kaste f.eks. KQ uten flushedrag. Så er spørsmålet hva UTG-spilleren kan ha, er han fyren som cbetter for ofte og kan finne på å fyre igjen med f.eks. AQ? Eller er rangen hans f.eks. 2par+?

Om du med stor sannsynlighet kan sette UTG på 2par+, og tightemann med stor sannsynlighet på flush, så blir det jo kast, men uten noen spesifikke reads må det på, pga færreste klarer kaste toppar på flop, så om vi kaster mot 2 par, e.l., så gjør vi en kjempetabbe, mens mot flush har vi alltids 20% sjanse med masse dødt i potten.

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 24. Juni 2012 18:51

Takk for fint svar

Jeg kastet mit sett i 8 på turn her, mens tightemann faktisk synte igjen. UTG setter han all in på river Tx og tightemann kaster. UTG villmann flekker opp 96offsuit for par i 9 og jeg sitter som et spørsmålstegn og irritere meg hvorfor denne handa kommer som aller første hand. Tenker med meg selv at jeg i allefall ikke busta, og at at folden min kan forsvares i det misnste - mest pga tightemann sitt tidligere image andre ganger jeg har spilt med han.

Jeg spiller resten av kvelden og koser meg og bygger stack uansett. Avslutter laget med en 200lapp i pluss og en meget hyggelig kveld uansett

Theriver90
Medlem siden 24/10-2011
Antall poster 384
Theriver90 Postet 25. Juni 2012 08:36

Jeg foreslår at du neste gang går å legger deg rett etter jobb og lar gutta spille poker. Å spille poker er liksom ikke noe for deg.

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 25. Juni 2012 10:55

Theriver90 skrev:Jeg foreslår at du neste gang går å legger deg rett etter jobb og lar gutta spille poker. Å spille poker er liksom ikke noe for deg.

Takk, skal gjøre det. Men til mitt forsvar, jeg var ikke trøtt. Kanskje du kan lære meg noen søvn-tips? Hørt at du er god på det.

Ontopic: Om du ikke har bedre å komme med i tråden enn oppgulp (vi har hatt denne diskusjonen før) så kan du helst bare brenneopp. Gå å jobb på aker brygge du, så du får tips nok til å dra til EPT Berlin, og kanskje ta en ferie til de to husene dine i London som du leier ut. Så kan vi andre diskutere særiøse tråder på forumet
Sist endret 25. Juni 2012 10:55

FlyingSumo
Medlem siden 15/02-2012
Antall poster 76
FlyingSumo Postet 25. Juni 2012 13:12

Theriver90 skrev:Jeg foreslår at du neste gang går å legger deg rett etter jobb og lar gutta spille poker. Å spille poker er liksom ikke noe for deg.

Skriv det på to gule lapper og heng det på kjøleskapet og dodøren.

Karlkjolas
Medlem siden 08/08-2011
Antall poster 1
Karlkjolas Postet 25. Juni 2012 18:48

Er ikke mye og lure på, i lengden taper du mye på og folde sett.
Du MÅ ikke spille mot boken men med den. Anbefaler at du leser Dan Harrington
grimteh skrev:Takk for fint svar Jeg kastet mit sett i 8 på turn her, mens tightemann faktisk synte igjen. UTG setter han all in på river Tx og tightemann kaster. UTG villmann flekker opp 96offsuit for par i 9 og jeg sitter som et spørsmålstegn og irritere meg hvorfor denne handa kommer som aller første hand. Tenker med meg selv at jeg i allefall ikke busta, og at at folden min kan forsvares i det misnste - mest pga tightemann sitt tidligere image andre ganger jeg har spilt med han. Jeg spiller resten av kvelden og koser meg og bygger stack uansett. Avslutter laget med en 200lapp i pluss og en meget hyggelig kveld uansett

IronLion
Medlem siden 20/11-2011
Antall poster 306
IronLion Postet 25. Juni 2012 19:12

Det som er tingen her. UTG som du sier har en veldig vid range og UTG kan som spilt bare ha 99 som har deg crushed. ( har han det så er det vul-->nh ) AA+KK er veldig usannsynlig i denne spoten imo.
Dette er cg og ikke mtt/satelitt der du "frykter" for ditt liv.
Re r på flop er helt grei. Folden på turn er dårlig. Her skal det på alle dager i uken - Om du er ukomfortabel å få det på uten "stone cold nuts" kan alternativet ditt bli å sette deg med 100bb istedenfor 250bb.

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 25. Juni 2012 19:20

IronLion skrev:Det som er tingen her. UTG som du sier har en veldig vid range og UTG kan som spilt bare ha 99 som har deg crushed. ( har han det så er det vul-->nh ) AA+KK er veldig usannsynlig i denne spoten imo.
Dette er cg og ikke mtt/satelitt der du "frykter" for ditt liv.
Re r på flop er helt grei. Folden på turn er dårlig. Her skal det på alle dager i uken - Om du er ukomfortabel å få det på uten "stone cold nuts" kan alternativet ditt bli å sette deg med 100bb istedenfor 250bb.

Takk for god info. Har selvsagt i ettertid ergra meg over folden, og i tilegg når det ikke er noen som støtter folden (og som definitivt er bedre enn meg på cashgame) så er jo saken biff.

Jeg var bare intressert i å få en "fasit" på situasjonen, da jeg ikke spiller noe cash på nettet.

Det var heller ikke det at jeg var redd for å buste som i en turnering, jeg kunne loada igjen selvsagt - men magefølelsen på han stramme gjorde sitt til at jeg folda, og posta handa bare fordi jeg trengte input. Dt har jeg jo nå fått, og det er bra (samt at det sikkert trengs litt HH tråder i forumet avogtil også)

Theriver90
Medlem siden 24/10-2011
Antall poster 384
Theriver90 Postet 25. Juni 2012 19:47

grimteh skrev:

Takk, skal gjøre det. Men til mitt forsvar, jeg var ikke trøtt. Kanskje du kan lære meg noen søvn-tips? Hørt at du er god på det.

Ontopic: Om du ikke har bedre å komme med i tråden enn oppgulp (vi har hatt denne diskusjonen før) så kan du helst bare brenneopp. Gå å jobb på aker brygge du, så du får tips nok til å dra til EPT Berlin, og kanskje ta en ferie til de to husene dine i London som du leier ut. Så kan vi andre diskutere særiøse tråder på forumet

Du var veldig saklig nå mener du? Er vel heller en del mer kontruktivt det jeg kom med! Du har ikke noe rundt et pokerbord å gjøre! Enkelt å greit! Det du driver med er tydeligvis veldedighet uansett. Skal jeg shippe kontonummer til Røde kors eller noe lignende? Så gir du penga til en bedre sak tenker jeg.

Theriver90
Medlem siden 24/10-2011
Antall poster 384
Theriver90 Postet 25. Juni 2012 19:48

btw: Grattis med en 200lapp i pluss på en kveld!

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 25. Juni 2012 20:16

Du må være en utrolig givende figur du River. Har du noen venner du eller ? Har du fullført vgs? Vet du hva en annengradslikning er ? Tipper nei på alt. Om du er så jævla baller, gidd whine og spy opp oppgulp i tråder der du obvious er for KUL til å poste. Ingen bryr seg om deg uansett, og regner med ingen irl liker slik attitude heller.

Ontopic: Jeg har fått svar på det tråden var ment som - flesteparten sier at man får det på hver dag her , og jeg lærte noe ut av det. TY for de som faktisk svarte særiøst! Handa hadde vært akkurat lik og spørsmålet likeså om det var 1/2 eller 100/200. (Spørsmålet kommer jo obv fordi jeg ikke har kunnskapen nok til å spille høyere)

Sist endret 25. Juni 2012 21:07

FlyingSumo
Medlem siden 15/02-2012
Antall poster 76
FlyingSumo Postet 25. Juni 2012 21:50

Theriver90 skrev:
grimteh skrev:

Du var veldig saklig nå mener du? Er vel heller en del mer kontruktivt det jeg kom med! Du har ikke noe rundt et pokerbord å gjøre! Enkelt å greit! Det du driver med er tydeligvis veldedighet uansett. Skal jeg shippe kontonummer til Røde kors eller noe lignende? Så gir du penga til en bedre sak tenker jeg.

Hvis du leser mellom linjene, så er det faktisk han som er konstruktiv. Kanskje du skal ta en realitysjekk, og innse at det du driver med er mye mer destruktivt enn at en kar i arbeid tar seg et koselag live med venner, t.o.m. nevøen min har råd til å ta (og tar) seg slike lag iblant, som grimteh spiller i her.

Han koser seg med kompiser, har råd til å tape, og poster tråd for å bli bedre, han viser et prakteksempel på hvordan pokerspill bør være, mens du prøver å ødelegge gleden han har av poker, kul fyr du.

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 25. Juni 2012 22:23

ty!
Sist endret 25. Juni 2012 22:24

Theriver90
Medlem siden 24/10-2011
Antall poster 384
Theriver90 Postet 26. Juni 2012 06:45

grimteh skrev:Du må være en utrolig givende figur du River. Har du noen venner du eller ? Har du fullført vgs? Vet du hva en annengradslikning er ? Tipper nei på alt. Om du er så jævla baller, gidd whine og spy opp oppgulp i tråder der du obvious er for KUL til å poste. Ingen bryr seg om deg uansett, og regner med ingen irl liker slik attitude heller.

Ontopic: Jeg har fått svar på det tråden var ment som - flesteparten sier at man får det på hver dag her , og jeg lærte noe ut av det. TY for de som faktisk svarte særiøst! Handa hadde vært akkurat lik og spørsmålet likeså om det var 1/2 eller 100/200. (Spørsmålet kommer jo obv fordi jeg ikke har kunnskapen nok til å spille høyere)

[x] theriver90 har mange venner!
[x] fullført vgs
[x] løste andregradsligninger på vgs
[x] theriver90 er mer ballur enn grimteh
[ ] grimteh har mange venner.
[ ] grimteh har pult før.
[x] grimteh er stygg!!

elepervo
Medlem siden 22/03-2011
elepervo Postet 26. Juni 2012 07:07

Theriver90 14 April

Nei, nå er jeg ferdig her så sletter kontoen min

Adios amigos(ja finns faktisk 7-8 stk her med vettet i behold! :-)

NO BRAIN NO PAIN

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 26. Juni 2012 11:04

Faen river, du prater som om du er din egen WOW karakter level 9999! Stå opp fra datamaskinen og face the real life snart imo!

osmark
Medlem siden 01/02-2011
osmark Postet 26. Juni 2012 11:37

Det er så flott at man skal tillate all møkk på dette forumet. Det skal ikke modereres slik at man tukler med noens følelser.

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 26. Juni 2012 13:30

Ganske lowlife å skryte at man er mere ballur enn andre. Skikkelig voksent!

Theriver90
Medlem siden 24/10-2011
Antall poster 384
Theriver90 Postet 26. Juni 2012 17:12

grimteh skrev:Ganske lowlife å skryte at man er mere ballur enn andre. Skikkelig voksent!

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 26. Juni 2012 17:59

Angående formuleringer og avsporinger i tråder!

Først til TheRiver90
Det er ikke ønskelig med slike formuleringer som du benytter i denne tråden, det har ingen hensikt annet enn å fyre opp stemningen og de andre brukerne mister fokuset på det tråden handler om. Dette er noe du må ta til etterretning i våre forum, om ikke er du uønsket og kontoer og IP adresser vil i værste fall bli sperret fra våre sider. Du ødelegger vårt forum ved å være initiativtaker til å spore av så mange tråder. Offtopic hører uansett hjemme i offtopic kategorien og ikke en tråd hvor en hånd diskuteres saklig! Håper du skjønner dette.

Oppfordring til dere andre
Ikke bry dere med å kommentere når TheRiver90 eller andre slenger dritt, det skifter da fokuset over til dritt frem og tilbake og topic faller bort.

Viktig - her er en løsning - bruk systemet!

Når dere ser slike poster er det flott om communityet står sammen. Dersom 4 brukere eller mer klikker på verktøyhjulet til høyre i posten og deretter merk som spam i den menyen så vil posten hans skjules for 99% av brukerne da defualt setting for å skjule en post som spam er satt til 4 rapporter på spamming. Det vil fremdeles være mulig å hente frem postene, da de vil vises med en linje og derfra kan hente dem fram, men de vil være borte fra åsynet fra "alle" som kommer inn etter at 4 har merket posten som spam.

Dere kan se et eksempel på dette i den første posten River90 skrev i denne tråden (Postet 25. Juni 2012 10:36). Så om 4 av dere syns flere av hans innlegg er usmakelige kan dere merke de som spam og postene vil skjules.
Dersom dette tar mer av vil vi introdusere karantene og/eller låsing av forumrettigheter og eventuelt andre rettigheter samt starte med moderering av poster.

Theriver90
Medlem siden 24/10-2011
Antall poster 384
Theriver90 Postet 27. Juni 2012 08:36

Hehe, ja her var det bare jeg som slang drit... Wp Informer!!

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 27. Juni 2012 09:49

Theriver90 skrev:Hehe, ja her var det bare jeg som slang drit... Wp Informer!!

Nei det var det ikke, men det var du som "kastet første stein", og da kommer det jo "steiner" tilbake Poenget er at om du ikke kaster den første "steinen" så blir det ikke avsporing

Helt ut av context skrev du i en seriøs tråd:
"Jeg foreslår at du neste gang går å legger deg rett etter jobb og lar gutta spille poker. Å spille poker er liksom ikke noe for deg"

Ikke så ille sak i seg selv kanskje, men når du har hisset på deg noen stykker fra før så vil de svare slike ting fra deg med skyts tilbake, og da har vi det gående.

So no woories River, bare være litt mer bevist på å ikke fucke opp stemningen uten grunn og hisse på deg folk så er alle golden

Theriver90
Medlem siden 24/10-2011
Antall poster 384
Theriver90 Postet 28. Juni 2012 06:20

Jeg skrev det rett og slett fordi dette var en obv hånd. Alt skal på i flopp. I og med at han spilte mot en løs spiller så må han regne med at han lett får syn i flopp med marginale hender. Uansett, gå til 240 ish neste gang og du er kvitt han ene og du har langt lettere forhold å spille etter. Eventuelt gå noe høyere enn det å. Da blir det tungt for ham å sette deg på noe særlig annet enn en god Konge. AK-KQ-KJ er hender han da fint kan sette deg på(IMO)

Men ellers skal jeg være mer saklig, og slutte med å komme med spydige stikk! Men da forventer jeg at en slik tone vil komme samme vei. Ikke akkurat vanskelig å se litt sarkasme når det kommer til spille her på forumet.. Men ja inviter til å få det på i flopp, og så har DU ihvertfall gjort alt rett og du slipper å sitte igjen med svarteper!

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 28. Juni 2012 11:57

Theriver90 skrev:Jeg skrev det rett og slett fordi dette var en obv hånd. Alt skal på i flopp. I og med at han spilte mot en løs spiller så må han regne med at han lett får syn i flopp med marginale hender. Uansett, gå til 240 ish neste gang og du er kvitt han ene og du har langt lettere forhold å spille etter. Eventuelt gå noe høyere enn det å. Da blir det tungt for ham å sette deg på noe særlig annet enn en god Konge. AK-KQ-KJ er hender han da fint kan sette deg på(IMO)

Men ellers skal jeg være mer saklig, og slutte med å komme med spydige stikk! Men da forventer jeg at en slik tone vil komme samme vei. Ikke akkurat vanskelig å se litt sarkasme når det kommer til spille her på forumet.. Men ja inviter til å få det på i flopp, og så har DU ihvertfall gjort alt rett og du slipper å sitte igjen med svarteper!

peace - med mer saklighet svarer jeg også mer saklig neste gang
[user_image]
[body_html]