• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Hånd fra WSOP Main - Rett spilt?

Forfatter: AcerJay

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 16. Oktober 2011 23:24

WSOP Spoiler !

Så ikke les videre om du ikke vil ha en anelse om hvem som når langt...

Ta en kikk på denne hånden (vare fra 2.00-6.00).
Ps, du må spille av del 2/4

Dette er på slutten av dag 6 og det er rundt 70 spillere igjen.

De tre involverte er:
Lindgren: (UTG)
Kelly: (Button)
Lamb: (Big Blind)

Bordet kommer: - -

I min verden vil jeg si at alle spiller rett både på preflop og på flop.

Man da Lindgren better 550.000 på turn og Kelly syner, er det riktig av Lamb å syne som tredjemann ?

Han må syne 550.00 for å vinne 2.060.000 med mulighet for mere..
Men hvor mange outs trenger han kontra hvor mye chips han kan vinne?

Riktignok er både Kelly og Lamb ganske deepe, men Lamb har ikke mange rene outs og hvem skal betale han om han treffer?

Lindgren har vel maxa ut sin hånd og Kelly må jo være på et drag ellers så ville han ha reisa turn, ergo vil han ikke betale Lamb noe på river heller..

Men hva mener ekspertene her?
Sist endret 16. Oktober 2011 23:28

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 17. Oktober 2011 07:43

Som jeg har lært å regne pot-odds med tommelfingerregel ville det blitt sånn på turn:

Forutsetter at jeg regner jeg kan vinne potten på alle straightkort + seksere (selv om han muligens skulle trukket fra straightkort som gir flush.

Vinnerkort blir da:
(10 stk, 8 om vi trekker fra flushkorta)

Tommelfingerregel for odds sier gang med 2,5 på turn
2,5 x 10 = 25%
2,5 x 8 = 20%

Han må inn med 26,7 % av potten og har ikke potodds i noen av tilfellene om han ikke legger til implied odds.

Ifølge odds kalkulatoren vår her har Lamb 19% sjanse til å vinne potten på turn.

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 17. Oktober 2011 15:07

Har synes jeg du var raus med outs !

Lamb kan jo ikke være sikker på at ingen at de andre er på flushdraw, i tillegg så kan noen ha høyere straight enn han, men det er mindre sannsynlig..

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 17. Oktober 2011 15:20

AcerJay skrev:Har synes jeg du var raus med outs !

Lamb kan jo ikke være sikker på at ingen at de andre er på flushdraw, i tillegg så kan noen ha høyere straight enn han, men det er mindre sannsynlig..

Hvis du ser en gang til skriver jeg 10 outs om han ikke tror noen er på flush drag og 8 om han tror det - men tar jo med 2 6,ere som han da eventuelt kan regne at noen får hus på. Så litt raus ja - men tok med beregning for flush. Anyway - selv om jeg var raus ble konklusjon den samme - han burde ikke synt på turn.
Sist endret 17. Oktober 2011 15:20

Indianeren
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 159
Indianeren Postet 17. Oktober 2011 15:47

Må ikke glemme bluffkortene som tiere og hjerter.

LottoMartin
Medlem siden 13/03-2011
Antall poster 361
LottoMartin Postet 17. Oktober 2011 20:47

blir vell dumt å kritisere lamb, men ser vell ut som en veldig grei fold.. som indianern sir har man jo noenn bluffekort, men blir samtidig veldig vanskelig siden vi er oop, og Kelly har en ganske skummel range

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 17. Oktober 2011 21:03

trakk vist bare fra outs fra ene flushen jeg - men ja grei fold.

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 30. Oktober 2011 03:52

Om jeg hadde vært Lindgren her og hatt AA ville nok paring av bordet på river vært de eneste kortene jeg kunne ha calla en bet med.

på river er rimelig gin for Lamb
[user_image]
[body_html]