• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Hvordan forbedre bobblespill i 6manns SNG

Forfatter: Mysterio90

Mysterio90
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 734
Mysterio90 Postet 17. Januar 2012 16:15

Hei.
Jeg spiller veldig mye 6manns(turbo) sng for tiden med buy in 7$.

Er stort sett fornøyd med spillet mitt, men tror at jeg har litt for mange 3e plasser og ønsker derfor å forbedre mitt spill på bobblen.

Spiller da forskjellig gang til gang med tanke på hvordan motstanderne oppfører seg ved bordet.

Blinds er som regel høye når det er 3 spillere igjen.
Men sånn generelt:
Shortstack:
Når jeg har veldig liten stack og er på BTN eller SB og det er kast til meg pusher jeg all in med: 22+, J8+, K2s+, A2+.
Caller all in/raise med 22+, K8s+, J9s+, JT+, A2+.

Hvis stacken min er liten i forhold til andre, men fortsatt type 12-19BB pusher jeg all in på BTN eller SB og det er kast til meg med: 22+, J8s+, JToff+, K8s+, A2+.
Caller all in/raise med 22+, JTs+, A2s+, A9+.

Medium stack(så å si likt med minst en av andre på bordet)
Pusher på BTN, SB/BB hvis det er limp/kast til meg med AT+, KTs+ og 22+.
Raiser med: ATs+, 99+.

Caller all in/raise med 77+, ATs+, AJ+.

Om jeg har veldig stor overtak, går jeg mye all in med marginale hender for å sette press på de 2 som er igjen, der begge kjemper om 2e plassen. Blir jeg synet er det som oftest coinflip.

Large stack(chipleader):
Om det er andre som har nesten eller like stor stack som meg spiller jeg forsovet tight og aggressivt. Om shortstacken går all in syner jeg med A2+, 22+ og i noen tilfeller JTs+, KT-KQ.

Alt ovenfor er ikke en fast mønster jeg følger, hvordan jeg spiller avhenger av mange faktorer. Det er også stor variasjon på hva jeg spiller og hvordan i forhold til bordet.

Generelt liker jeg ikke å syne all in(uansett størrelse, med mindre det er ganske billig) med marginale hender. Jeg kan pushe med marginale hender, men å syne er ikke noe jeg foretrekker i dette tilfellet. F.eks selv om KQ er sterk hånd 3veis er den avhengig av å treffe om jeg møter Ax.

Ønsker generelle tips på hvordan jeg bør spille med forskjellige stackstørrelser på bobblespillet. Det jeg selv merker at jeg taper mye på er coinflip situasjoner hvor jeg som regel er litt større favoritt før flopp. Er disse uunngåelige? Taper også en del med pockets type 66+, 85% av gangene coinflip og resten møter jeg overpar. Er disse også uunngåelige med tanke på store blinds og små stacks?

Eller noen generelle tips?

st1p
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 84
st1p Postet 17. Januar 2012 16:41

Mysterio90 skrev:
Ønsker generelle tips på hvordan jeg bør spille med forskjellige stackstørrelser på bobblespillet. Det jeg selv merker at jeg taper mye på er coinflip situasjoner hvor jeg som regel er litt større favoritt før flopp. Er disse uunngåelige? Taper også en del med pockets type 66+, 85% av gangene coinflip og resten møter jeg overpar. Er disse også uunngåelige med tanke på store blinds og små stacks?

Eller noen generelle tips?

Ja. Du vinner, rundt regnet, i overkant av 50% av disse.
Sist endret 17. Januar 2012 16:50
[user_image]
[body_html]