• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Info om Spotify

Forfatter: IronLion
Kategori: Andre emner

IronLion
Medlem siden 20/11-2011
Antall poster 306
IronLion Postet 24. Januar 2012 08:56

Hey guys. I og med at jeg er fra den eldre garden har jeg ikke benyttet meg av Spotify enda.
Kan noen gi meg cliffs hva jeg må vite om Spotify, er helt noob på det- ty for svar

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 24. Januar 2012 09:04

Hei!

Spotify er en "gratis" musikktjeneste der du Streamer musikken (Les: Laster den ikke ned) via programmet spotify.

Det er enkelt å lage seg konto og laste ned programmet på www.spotify.com.

Om du velger gratisversjonen så får du noen begrensinger. Litt mindre tilgjengelig musikk (ikke spess mye) og du kan kun høre på en låt 5 ganger om dagen (Tror jeg). I Gratisversjonen må du også ta til takke med reklamepauser etter noen sanger. (Irrrrrrriiiteeerrrreeende)

Med Premium versjon for 99kr mnd får du høre så mye du vil på all musikken som ligger der (og det er bra masse, alt fra kjente band til mer ukjente)

Den eneste musikken som ikke ligger på spotify som jeg vet av er Metallica og The Beatles. Sikkert flere også, men dette er de to største tror jeg.

Kjøper du premium, får du også lov å ha "offline" spillelister (Du kan høre på musikk du legger i din spilleliste selvom du ikke er på internett) . Og du kan laste ned spotify på din mobiltelefon og høre på disse offline spillelistene . Dette gjør jeg, og det funker ultrasmooth!

Betalingsløsningene er enkle med Spotify, bare registrer ditt kredittkort og din konto blir belastet med 99kr en gang per mnd. Om du ikke vil bruke kredittkort, får du kjøpt 1,3,6 og 12 måneders abbonement på din nærmeste kiosk.

Det finnes også en norsk variant av Spotify, kalt Wimp. Her tror jeg det er en del mere musikk for den mer mainstreame garden, samt at jeg tror (vet ikke) at metallica og The Beatles er tilgjengelig der, i allefall i betal funksjonen. I gratisfunksjonen av Wimp tror jeg også du kan høre på ubegrenset med musikk (men med reklame) . Dog er jeg ikke så oppdatert på Wimp iom at jeg bruker spotify.

Good luck

IronLion
Medlem siden 20/11-2011
Antall poster 306
IronLion Postet 24. Januar 2012 09:15

Tusen takk for bra info, logger meg inn på dama sin å tester litt jeg nå vet jeg litt hvertfall. för var det jo napster og spilleliste i winamp

winandloose
Medlem siden 23/02-2011
Antall poster 131
winandloose Postet 24. Januar 2012 09:19

Hoi!

Er redd det er slik at du bare kan høre en sang 5 ganger totalt, og ikke hver dag hos Spotify (gratisvers.)

Har selv gått over til Wimp og grunnen til det er at de hadde mere utvalg av den litt mere knallharde musikken - selv om det også der nå har begynt å bli litt redusert pga plateselskapene/artister som ikke vil være med på morroa.

Og wimp har bare 30 dagers gratis prøveperiode, og etter dette er 99 kroner måneden, men det er verdt hvert eneste øre - det blir mange stortrommeslag pr. øre ved å høre på den rette musikken

Steinar

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 24. Januar 2012 09:29

winandloose skrev:Hoi!

Er redd det er slik at du bare kan høre en sang 5 ganger totalt, og ikke hver dag hos Spotify (gratisvers.)

Har selv gått over til Wimp og grunnen til det er at de hadde mere utvalg av den litt mere knallharde musikken - selv om det også der nå har begynt å bli litt redusert pga plateselskapene/artister som ikke vil være med på morroa.

Og wimp har bare 30 dagers gratis prøveperiode, og etter dette er 99 kroner måneden, men det er verdt hvert eneste øre - det blir mange stortrommeslag pr. øre ved å høre på den rette musikken

Steinar

Hva slags knallahard musikk har Wimp mere av? Jeg er jo inne på samme sjangere

winandloose
Medlem siden 23/02-2011
Antall poster 131
winandloose Postet 24. Januar 2012 09:46

Tja - må tenke litt, men det starta med f.eks Enslaved`s siste plate, som etter nesten ett år fortsatt ikke var hos Spotify. (2010`s beste plate imAo)

Så kan jeg vel nevne at Arch Enemy, Dark Funeral, Behemoth og Vreid var tildels fraværende pluss mange mange flere....men som sagt, nå har også wimp desverre måttet "hoppe" etter plateselskapenes vilje.

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 24. Januar 2012 09:48

Det er jo litt kjipt da! Skjønner ikke platebransjen at Internett er fremtia? Sykt. Men tror ikke spotify sliter så mye med slike ting, jeg merker i allefall ikke noe eller mye til det.

winandloose
Medlem siden 23/02-2011
Antall poster 131
winandloose Postet 24. Januar 2012 10:01

De "vil" nok ikke forstå det helt nei, men samtidig føler jeg at artistene får litt for lite av denne kaken.
Mens andre artister igjen ser potensialet av at så mange som mulig har tilgang til deres musikk - og av den grunn gir gevinst på litt lengere sikt.

Palasokeri
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Palasokeri Postet 24. Januar 2012 11:14

Jeg har hatt betalings versjonen av Wimp ca i ett år nå, og kan ikke si meg annet enn fornøyd.

Spesielt digg da å finne musikk fra min ungdom, som f.eks. Deep Purple, Ted Nugent, Johnny Winter, Rainbow, Nazareth, Uriah Heep, Jimmy Hendrix, Whitesnake etc.

Det å sette opp egne spillelister er også knall, som f.eks. denne

Poker grinde musikk (seff kun for de som har Wimp).

Palasokeri
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Palasokeri Postet 24. Januar 2012 11:43

Glemte selvfølgelig Chreme de la Chreme

aviena
Medlem siden 25/09-2011
Antall poster 326
aviena Postet 24. Januar 2012 16:13

Spotify >>>>>> Wimp. FERDI
Btw, dårlig sang...
[user_image]