• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Kan de virkelig komme unna med dette?

Forfatter: MichaelEssien
Kategori: Sport & tipping » Sport » Fotball

MichaelEssien
Medlem siden 07/03-2011
Antall poster 149
MichaelEssien Postet 2. April 2013 18:08

Hei alle gaminghillere!

Fikk igår rakeback hos nordicbet på 664 kr. Bestemte meg for at jeg skulle sette alt på en eller annen fotballkamp i løpet av dagen.

Sitter og ser på fotballxtra, det er spilt ca. 40 min og stillingen er 0-0 mellom Sandnes Ulf - Ålesund. Går inn for å sette alt på Ålesund og forventer meg en odds på rundt 4. Oddsen viser seg å være 10 og jeg blir sittende og nistirre på skjermen etter pling og mål til Ålesund. Det kommer mål og 6640 tikker inn på konto.

Kl 21 får jeg mail som sier at spillet er kansellert grunnet feil odds. Kan dette virkelig være lov?

Har vært trofast bruker av nordicbet og har kastet bort litt for mye penger på odds der gjennom årene. Så synes dette blir litt for dumt.

Hva hadde skjedd om jeg spilte på Sandnes Ulf og tapte bettet?

Innspill takk

Goggen
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 975
Goggen Postet 2. April 2013 18:48

Regner med odd "guruene" her inne kan svare deg mere "riktig" på dette da det er sjelden jeg tipper på oddsen.

I utgangspunktet forventet du en odds på 4 men så det var 10 så her kunne man faktisk "luktet lunta".

Men uansett så er det vel NB sitt ansvar å legge inn riktig odds.

Kunne vært interessant om det er andre som har opplevd situasjoner hvor spill har blitt avlyst/kansellert og det har gått i spillerens favør (f.eks om Sandnes Ulf hadde skoret)?

Cobra/Pala/osmark/pervo sitter sikkert med "fasiten"

elepervo
Medlem siden 22/03-2011
elepervo Postet 2. April 2013 19:04

Jeg har ikke fasit her men regner med NB har hjemmel i betingelser som vi har akseptert til å gjøre dette.

Hadde gått på life tilt og klikka banan , hadde ikke akseptert dette og avslutta forhold med siden hvis det ikke blei "ordning"

Men fasit får andre komme med , mulig NB og bør komme på banen her

Palasokeri
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Palasokeri Postet 2. April 2013 19:11

Jeg er nok redd for at du ikke kommer langt i å klage inn dette, mtp at oddsen tydelig er feil satt fra NordicBet sin side.

Jfr. NordicBet's spilleregler

3.3 - Vi forbeholder oss retten til å nekte å godta et hvilket som helst spill. Et allerede akseptert spill kan kanselleres hvis det ikke samsvarer med Reglene eller hvis det er en åpenbar trykkfeil fra vår side. I slike tilfeller kan et spill til og med kanselleres etter at resultatet er bekreftet.

Uansett, så har du etter samme spilleregler pkt 3.1 - 14 dager frist fra spillets starttidspunkt til å sende inn en klage. Alle klager mottatt etter denne tidsfrist vil bli avvist.
Sist endret 2. April 2013 19:17

Cobra
Medlem siden 29/04-2011
Antall poster 360
Cobra Postet 2. April 2013 19:11

Det samme har skjedd meg også, men ikke hos Nordicbet. De har rett til å kansellere spill der oddsen er feilsatt.

Hvis oddsen på at Aalesund vinner mot Sandnes Ulf er 10 etter 40 minutter, da er oddsen feilsatt. Vi har nok akseptert det før vi tok i bruk bookmakerne.

RocketRon
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 843
RocketRon Postet 2. April 2013 19:24

Hadde de tatt pengene hans om han hadde tippet feil? Kjipe greier det der Synes du burde minst ha fått 4x innsatsen tilbake der Men hjelper vel lite vis dem har reglemang for sånt!

LFCPAL
  •  
Medlem siden 10/02-2011
LFCPAL Postet 2. April 2013 19:32

Jeg har kontaktet Kim Rud Pettersen fra Nordicbet angående dette, og han beklager at dette har skjedd men siden de har folk som setter oddsen manuelt vil det til tider komme ut feil odds og da må de kansellere spillet. Men alle som taper på et kansellert spill vil selvsagt også få pengene tilbake.
Håper du har fått svar på det du lurte på?

MichaelEssien
Medlem siden 07/03-2011
Antall poster 149
MichaelEssien Postet 2. April 2013 19:33

Takk for gode svar!

Blir det ikke feil å straffe meg for en feil de har begått?

Her får jeg ikke engang betalt for oddsen de mener er "riktig".

Har garantert godtatt at de kan gjøre det i den evig lange "vilkår og "betingelser" boken men mener uansett det er for dårlig.

Kjenner jeg meg selv rett så hadde jeg brent ihvertfall halvparten bort rimelig kjapt. Så sikkert ikke verste innvesteringen de kan gjøre. Dette gir meg ihvertfall avsmak på alt av sportspill.

LFCPAL
  •  
Medlem siden 10/02-2011
LFCPAL Postet 2. April 2013 19:49

Skjønner din frustrasjon og mener selv at det kanskje kunne vært en løsning hvor de kunne gitt en justert "markedsodds" ved slike tilfeller. Men ser også at dette er noe som er vanskelig for bookmakerne.

Kim var litt opptatt nå, men han kommer kanskje innom tråden litt senere å kan kanskje gi et svar på hvordan de som spillselskap tenker på denne problemstillingen.

MichaelEssien
Medlem siden 07/03-2011
Antall poster 149
MichaelEssien Postet 7. April 2013 03:31

Har ikke skjedd noe her siden sist. Kunne du prøvd å få tak i Kim igjen LFCPAL?

NordicBet
Medlem siden 14/02-2011
Antall poster 158
NordicBet Postet 7. April 2013 14:16

Heisann!

Vært bortreist jeg, men kan bare bekrefte det som står over at dette er en helt dagligdags hendelse som dessverre kan skje da odds blir laget og lagt ut manuelt. Kan ikke gjøre annet enn å beklage!

Dette går selvsagt begge veier, og alle spill med feilsatt odds blir i ettertid korrigert om det ikke oppdages umiddelbart.

Kan bare henvise til reglene her, og er det ting som er for gode til å være sant, så er det ofte det gitt... Selv hendt meg hos andre bookies dette, så er noe alle opplever i blant.

Ha en fortsatt flott søndag!

MichaelEssien
Medlem siden 07/03-2011
Antall poster 149
MichaelEssien Postet 7. April 2013 15:34

Hei hei!

Synes en utbetaling til odds dere mener er rett burde kunne forventes. Har vanskelig for å akseptere at jeg ikke får en krone men ser ut til at jeg ikke har noe valg. Nok oddstipping fra min side heretter.

God søndag til deg også
[user_image]
[body_html]