• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Kind of etisk spørsmål

Håndhistoriekategorien har 2 underkategorier, grunnleggende og premium. Alle håndhistorie tråder blir tvunget i grunnleggende kategorien. GamingHill vil tildele rettigheter for å poste i premium kategorien til brukere som har postet gode diskusjoner i den grunnleggende kategorien. Moderatorer kan også flytte gode håndhistorie diskusjoner fra den grunnleggende kategorien til premium kategorien

jvtelemark
Medlem siden 18/04-2011
Antall poster 24
jvtelemark Postet 18. Februar 2014 22:51

Håwdi rønners

Skal man "samarbeide" på bobla for å få fisken ut? Spilte en temmelig interessant hand tidligere i dag på PokerStars (av alle steder)

Vi sitter to stykker rundt 7-8000 chips og vi er på bobla. Da pusher UTG med sine resterende 1300 chips og får rundfold fram til oss to bigstacka blinder, for egen del så sitter jeg med 52 suited, men når blindene er 400/800 så er det jo easy Call for me, myself and I. Small blind velger også å calle

Flopp 543 med altså høyeste par. Sånn i ettertid så ser jeg at jeg kanskje skulle ha bydd ut, men SB har vist seg tidligere som en tightass av dimensjoner, og jeg pleier ikke å utfordre skjebnen alt for mye. Med 800 blinds så må du uansett legge inn 1600/2400 og vips så er en short. I tillegg er vi på bobla så jeg ser ikke noen STOR grunn. Men i tvil er jeg jo....

Turn er uinteressant og river er uinteressant, men i det river går så byr da SB 1 blind på 800...et aldeles meningsløst bud på ALLE måter, men da med omtrent 5000 i potten så er et 800 Call temmelig easy for jvtelemar (the Fish)

Han sitter med AT uten treff på noe som helst

Spørsmålet er: Har jeg rett til å bli irritert? Hva er poenget hans med å prøve å lure MEG ut av potten når en annen er all in short? Jeg ender jo opp med å calle, og blir plutselig chipleader og senere vinner, men personlig så syns jeg han spiller usedvanlig dumt.

Gi meg noe fasit please!

r1mmeyo
Medlem siden 04/04-2012
Antall poster 413
r1mmeyo Postet 18. Februar 2014 23:11

hvorfor skal du bli sur? Han håper vel at du kaster ut bunnpar eller noe lignende og at hans A høy crusher rangen til UTG sitt jam.. hadde ikke brydd meg i det hele tatt. Kanskje hvis det var satelite tho.

dartmusa
Medlem siden 09/05-2011
Antall poster 419
dartmusa Postet 18. Februar 2014 23:30

Uenig med r1 der. Den potten SKAL checkes ut som spillt. Blir selv forbanna når folk better meg ut i en "tom" pott. I dette tilfellet kan f.eks OR sitte med AJ å ta ned alt dersom jvtelemark velger å kaste f.eks bunnpar. Eller bunnpar mot A høy osv.

menneh... "PokerStars (av alle steder) " ???? Er stars Rigga?

r1mmeyo
Medlem siden 04/04-2012
Antall poster 413
r1mmeyo Postet 18. Februar 2014 23:34

uenig igjen, hvorfor SKAL den det? er ikke målet med turneringspoker og ha mest mulig chips ? har ingen problem med å bette ut hvis jeg tror mine kort slår jammer sine kort. At han KAN ha AJ akkuratt der forandrer lite for min del, da taper vi potten uansett. (og jeg ser heller at han har tar den potten og holder seg short enn at en annen bygger seg opp).

og ja, seff er stars rigga!

MichaelEssien
Medlem siden 07/03-2011
Antall poster 149
MichaelEssien Postet 19. Februar 2014 00:45

Er jo like irriterende for shortstack at folk "checker" han ut! Har aldri helt forstått hvorfor folk gjør dette. Jeg byr ofte i disse situasjonene (gjerne flere gater) fordi motstanderen kaster 99% av gangene. Når jeg da viser opp bunnpar eller high card får jeg gjerne en kommentar, men hvem bryr seg? Spiller vel poker for å tjene penger, og da er hver sjetong god å ha.

AlexAkiller
Medlem siden 02/02-2012
AlexAkiller Postet 19. Februar 2014 06:03

MichaelEssien skrev:Spiller vel poker for å tjene penger

kan du lære meg og?

jvtelemark
Medlem siden 18/04-2011
Antall poster 24
jvtelemark Postet 19. Februar 2014 08:08

Er enig med Essien her, en skal by ut om en TROR en har den beste handa. Etter floppen så sitter jeg i posisjon på min gode venn SB; jeg har open ended str8 og treff på høyeste par. Og med tanke på nivået 3,5$ er jo ikke akkurat highroller. Jeg skulle ha bydd ut 1600 i potten og ville sannsynligvis fått han med på den første.

Det SB skulle gjort er naturligvis å reraiset for å isolere opprinnelig raiser.

Og hadde SB bydd for eksempel 2 blinder eller sågar 3 så hadde jeg med 99% sannsynlighet folda. Det var den dumme 1 blindes raisen som jeg syns var litt idiot, han står fritt til å raise meg (for all del) men da må han da liksom late som om at han kanskje har noe. Og siden shortstacken vil ha en fullt ut fungerende stack så ser jeg liten grunn til å bløffe meg der. Men for all del: Poker er sånn at jeg må tåle det.

Når det kommer til PokerStars så var det èn gang en venn av meg som sa: Stars er som servelat, det er helt greit, men du kan få så mye mye bedre (hvis du tar og bytter ut servelat og setter inn ei dame med litt "moderat utseende" så blir sitatet HELT riktig)

Har etter hvert fått over 1200 sngs på Stars og etter å ha overført 3 cent til Sharkern så så jeg at resultatene mine på Stars faktisk var bedre enn forventet.

Jeg spiller 2,5+0,25€ på et Micro-skin, og på dette får jeg 30% RB. Når jeg i min tid droppet Stars så var raken noe sånn som nesten 15% på dette nivået, og med mitt nivå så blir jeg maks Silver Stars. Spiller jeg 1000 sngs så raker jeg noe sånn som 350$, mens jeg på Micro-skinnet raker 270. Får vel kanskje 10% tilbake på Stars slik at det blir 320$ i kostnader, mens det på min plass blir 190. Det er 130$ forskjell, og med tanke på at jeg definerer meg selv som nullspiller så er disse 130 forklaring god nok for meg.

Dessverre så endrer verden seg, og med tanke på utviklinga i trafikk samt at Stars nå opererer med i underkant av 10% rake pluss det faktum at nivået i hvert fall ikke er noe bedre så er jeg litt vandrende om dagen, og selv om jeg ikke er noe Stars-fan så må en spille der motstanderne er. Så får vi se om jeg har disiplin nok til faktisk å bygge litt rull slik at jeg kan komme et litt høyere nivå opp...disiplin er jo veldig sannsynlig liksom.

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 19. Februar 2014 08:33

TLR

1. I satelitter checker jeg ned ca uansett om jeg har nuts eller ei
2. I turnering blir det helt annerledes . Er det verdi i å bette ut, gjør man det uavhengig aom d er boblespill eller ei.
[user_image]
[body_html]