• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

KK preflop - Hvordan kaste hånda

Forfatter: AcerJay

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 1. Februar 2012 04:08

Er det mange som klarer å kaste KK preflop?

Hva i all verden er det som kan få folk til å kaste par i konger før floppen egentlig?
Er de synsk eller bare dumme?

Jeg har i alle fall klart det to ganger.

Hånd 1) Kom rett fra EPT Praha hvor det hadde gått dårlig og med en stor budsjettsprekk.
Dro rett til Alta hvor jeg hadde jeg hadde kvalla på nett til en rankingfinale.
Siden jeg hadde gjort det bra på nettrankingen startet jeg med en del ekstra chips.
Siden jeg reiste Praha-Oslo-Alta var jeg to timer sitout, så da jeg kom var det rett inn i action og jeg kjørte på med en for aggressiv stil, noe som fort fikk meg ned på average.. EPT-tilt er ikke å anbefale. hehe

Bytta bord og jeg kjente ingen. Dette var i 2007, da man ikke hadde spilt så mye live rundt omkring..

Fikk så KK på blinds 500/1000, og en før meg gjør en funnyraise til (ca) 2375. Jeg reraiser til 6.000 straight.
Tilbake til villain som etter en liten stund gjør en rar håndbeveglese og sier allin !

Her hadde jeg (ca) 11.000 chips igjen og min motstander dekte meg.
Fikk en dårlig følelse, hadde aldri sett karen før men på en eller annen måte fikk jeg for meg at han hadde AA..

Etter en stund viser jeg KK og kaster, han viser opp AA.. Alle er sjokkerte og jeg bare flirer.

Kom meg etterhvert til hektene igjen og turneringen endte med 2.plass etter at jeg slo ut EvenStar på 3.plass, men tapte heads up mot (på daværende tidspunkt) regjerende NM-mester stek. Han som hadde AA var softpsycko.

Alle disse tre har jeg hatt mye kontakt med i ettertid og det er gode pokervenner av meg den dag idag. :=)

Hånd 2) Turnering ifjor i Harstad. Husker ikke hva buyin var eller hvor mange som var med, men satt på finalebordet med 8 stk igjen. Det var 6 premier..

Er under average, men det er bra struktur så ingen krise..
Får KK og det er en tight og tricky spiller som limper UTG. Har sett han spille AA/KK/QQ/AK lignende..
Jeg er i midtpos og limper også med for en kombinert varsom/jævelsk plan.. Det satt nemlig en aktiv shortstack på button, og han setter sine 10-11 BB allin akkurat som planlagt.
Men da skjærer ting seg, chippie som er i BB går allin og det samme gjør UTG !!

Jeg sitter vel i fem min og tenker på situasjonen.
Noen her må vel ha AA, og i beste fall KK ? I tillegg vil en QQ/JJ kombinert med en Ax være truende mot min KK..
Når jeg i tillegg tenkte på at om to ryker så er vi ITM, så virka det liksom mere rett å kaste Kings her...

Så da gjorde jeg det, uten å vise denne gangen, og det ble showdown på de andre!

Shortstack:
Chippie:
Tight UTG:

KK holdt og han fikk en fin pott.
Så hadde jeg vært med hadde jeg vunnet halve potten, noe jeg ikke tar så tungt.
Men altså: FAIL å kaste KK her !!

Det var da 7 igjen og jeg røk seff en stund etterpå på bobla og 7.plassen.

Det tror jeg er de eneste to gangene jeg har kasta KK preflop..
Klarte også en gang i Harstad og bare checkcalle alle fire streets med QQ
på bordet Q66 x K, da jeg trodde han kanskje hadde 66 el KK.

Tight is right?

Er alltid morsomt å høre sånne historier og hvilke tankeganger som ligger bak.
Har du noen på lager?

Dere kan jo også ta en titt på denne:

Theriver90
Medlem siden 24/10-2011
Antall poster 384
Theriver90 Postet 1. Februar 2012 08:24

Å kaste AK pre med 6k invester og 11k bak er elendig spilt alle dager i uka, selv om du 2 av 10 ganger har rett om du kaster

Helt ufattelig dårlig!

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 1. Februar 2012 08:35

Jeg har faktisk kasta KK i enkelte situasjoner i online cashgames, når det gjelder turneringer eller livespill kaster jeg ALDRI KK pre!!!!

Marianne
  •  
Medlem siden 18/09-2011
Antall poster 608
Marianne Postet 1. Februar 2012 09:19

Har aldri kasta KK, men så har jeg gått på noen smeller med å ikke gjøre det også da.. AK derimot, kastet relativt ofte...

Solhaug1
Medlem siden 15/03-2011
Antall poster 255
Solhaug1 Postet 1. Februar 2012 12:38

Så sick at niten kaster der, vet ikke om jeg vil si WP Jeg hadde iallefall aldri vist opp

Vulgata
Medlem siden 14/04-2011
Antall poster 307
Vulgata Postet 1. Februar 2012 13:50

Kastet AA og KK på boblespillet i noen satelitter. Ellers har jeg desverre aldri kasta KK pre. Kan se for meg at jeg kunne greie å kaste KK pre tidlig i ei stor liveturnering der jeg har innvestert mindre enn 30% og må allin mot en tight spiller. Men det er vanskelig.

Chief104
Medlem siden 29/03-2011
Antall poster 622
Chief104 Postet 1. Februar 2012 14:32

Som vulgata sier i sattyer er AA og KK helt ok og kaste, ellers ikke.
Spilte veldig mye sattelitter for ca et år siden. der er alt det dreier seg om å komme i penga for alle får jo samme summen. Kaster da lett både Ak, KK og noenganger AA om jeg feks. har 3-4 BB igjen med 2-4 igjen som må ut. (I en turbo sattelit er 3-4 BB nesten avg på bobla)

softpsycko
Medlem siden 02/04-2011
Antall poster 51
softpsycko Postet 1. Februar 2012 14:49

Husker den handa der ja Acer. Var rimelig frustrert da du kasta å visste opp .. kan ikke huske å ha kasta kk sjøl foruten i satelitter som nevnt over.

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 1. Februar 2012 22:17

TheRiver90: Om man kun spiller på potodds, kan nok KK aldri kastes preflop.. Men noen ganger får man bare den følelsen liksom.

Som du sier, dette er dårlig spilt i forhold til hvordan DU spiller, men JEG har en annen tilnærming til poker.

Det som er fint med poker, alle kan spille på sin måte, og vi har både vunnet og tapt med å gå våre egne veier.
[user_image]
[body_html]