• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Kronerulling "Drammenssaken" *Avsluttet*

Forfatter: PugC

PugC
Medlem siden 16/12-2012
Antall poster 15
PugC Postet 5. Mars 2013 16:20

Kronerulling til «Drammenssaken»

Som kjent liker ikke staten at vi spiller poker om penger. Staten straffeforfølger en av våre flotteste pokerarrangører. Geir Egholm, i miljøet bedre kjent som Coffegeir, er allerede dømt en gang i Drammen tingrett for å ha arrangert pokerturnering om penger. Denne dommen var svak på flere måter, noe blant annet Anders «Donald» Høyer Berg beskriver i denne bloggposten. Dommen er anket og skal opp i lagretten mot slutten av juni i år.

Nå har det seg slik at det koster penger å føre en sak for retten. Ikke bare advokathonorarer. Det koster å fremskaffe vitner, å skrive og fremskaffe ekspertuttalelser, reiseutgifter for vitner etc. Og mange i pokermiljøet har ytret et ønske om å bidra. Frem til nå har det vært få muligheter til dette, men etter at noen av oss har snakket sammen, tar jeg nå initiativ til en kronerulling for utgifter til de videre rettsforhandlingene.

Det vi setter som mål i denne omgang er å samle inn 20.000 kr. Dette er utgiftene som kommer i tillegg til advokathonorar som dekkes av Staten ved Oppnevning. Eksempler på utgifter er reisekostnader for vitner, forberedelser, innhenting av ekspertuttalelser etc. Alt dette koster noe og summen for det forsvaret som det er lagt opp til er altså 20.000kr.

Disse pengene skal, etter endt innsamling, overføres til klientkonto hos Advokatfirmaet Staff AS. Dersom vi skulle få inn mer enn vi har satt som mål nå, vil pengene gå til ytterligere forberedelser (som f.eks fullmektig som kan hjelpe til, etc.). Det er en viss mulighet for at vi kan få tilbake deler eller hele beløpet dersom vår kamp krones med seier, men dette er på ingen måte garantert. Skulle vi havne i denne heldige situasjon, vil det refunderte beløpet i sin helhet gå tilbake til pokermiljøet i Norge på et eller annet vis. Jeg ser for meg en eller annen form for freeroll-turnering, men siden vi ikke vet noe om, eller hvor mye vi evt. får refundert, blir det umulig å fremlegge konkrete planer for dette nå.

Alle bidrag til kronerullingen kan settes inn på denne bankkontoen : 1204.89.56295 (Dette er en nyopprettet sparekonto hos DNB, som forløpig står tom. Merk gjerne overføringen med kronerulling eller Drammenssaken) Vi kan også ta imot donasjoner på Pokerstars til: PugC (Norway) og på Full Tilt Poker til: Pugcy

Bidrag på disse kontoene vil bli tatt ut og i sin helhet satt inn på sparekontoen før overføring til klientkontoen hos Staff. Vi vil også kunne ta imot donasjoner under NM i Dublin.

Vi ser for oss at kronerullingen er åpen til torsdag 11. april kl 16 CET, og innsamlet beløp overføres til klientkontoen etter dette, uavhengig av beløpets størrelse. Selv om det er en stund til saken går i retten (rettskalender), vil gjerne advokatfirmaet ha pengene i god tid, slik at de ikke blir sittende med ubetalte regninger.

La oss vise i handlinger at Det Norske Pokermiljøet støtter sine forfulgte medlemmer med mer enn bare ord. Sammen burde vi klare å dekke disse utgiftene for Caffegeir.

Jeg har ikke vært veldig aktiv på dette forumet, men en del av dere kjenner meg kanskje fra Sentralen hvor jeg har spilt en del freeroller eller fra Donkr. Dersom dere trenger referanser, håper jeg at noen her vil vedkjenne seg at de kjenner meg. Dette er ikke noe jeg gjør for å tjene penger selv, alt vi samler inn vil bli overført til klientkontoen uten noe honorar til hverken meg eller Coffegeir.

Det vil bli jevnlige oppdateringer i denne tråden.

Oppsummering: donasjoner kan sendes her:
bankkontoen : 1204.89.56295
Pokerstars til: PugC (Norway)
Full Tilt Poker til: Pugcy
Sist endret 7. Mars 2013 20:14

elepervo
Medlem siden 22/03-2011
elepervo Postet 5. Mars 2013 16:28

Veldig bra. Bidrag sendt.

LFCPAL
  •  
Medlem siden 10/02-2011
LFCPAL Postet 5. Mars 2013 17:11

Sender en liten donasjon nå og skulle pokergudene være med meg under NM får man donere litt mere til en god sak. Stå på!

Marianne
  •  
Medlem siden 18/09-2011
Antall poster 608
Marianne Postet 5. Mars 2013 17:57

God Karma! sender et lite bidrag jeg også..masse lykke til coffegeir

PugC
Medlem siden 16/12-2012
Antall poster 15
PugC Postet 6. Mars 2013 19:31

På ett døgn har vi fått inn ca $200 på Stars & Full Tilt, ikke noe på bankkontoen enda. Til dagens kurs utgjør vel dette litt over tusen kroner.

Vil vel kalle dette for en god start, men det er et godt stykke igjen før vi får dekket de reelle utgiftene til rettsforhandlingene. Håper mange vil bli med på denne dugnaden.

(Og bare for å presisere; pengene går utelukkende til rettsutgifter, ikke til privat forbruk for hverken meg eller Coffegeir)

LFCPAL
  •  
Medlem siden 10/02-2011
LFCPAL Postet 6. Mars 2013 19:54

Har overført via bank i dag, sikkert på kontoen i morgen

Vulgata
Medlem siden 14/04-2011
Antall poster 307
Vulgata Postet 6. Mars 2013 20:38

PugC overtok all jobben med resultater til radioligaene på Donkr

Vipper over noe. Lykke til, jeg vant akkurat i Borgating lagmannsrett

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 6. Mars 2013 21:30

Bidrag sendt på Stars.

Tips:
- Få gjerne Coffegeir til å logge på å vise ansikt her.
- Editer 1. posten din til å klart og tydelig vise nederst hvordan folk kan bidra

(kontonummer, nicks, profilbilde på stars etc)

Det kan kanskje hjelpe til at flere bidrar

Stå på
Sist endret 6. Mars 2013 21:37

Kaffe
Medlem siden 31/07-2012
Antall poster 10
Kaffe Postet 6. Mars 2013 21:41

Jeg viser Gledelig mitt blide åsyn her inne

Jeg bøyer meg i støvet og takker PugC MEGET for jobben han gjør. og ikke minst takker veldig for alle donasjoner uansett størrelse, det viser også at vi står sammen i miljøet i kampen for å få åpnet for turneringspoker i Norge.

Kaffe

Goggen
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 975
Goggen Postet 7. Mars 2013 09:12

Godt tiltak.

Bestemte meg for at evt overskudd fra 1 time 0.10/0.25 på Zoom skulle gå til støtte for ankesaken.

Alle monner drar

$15,48 shippa.

GL
Sist endret 7. Mars 2013 09:26

elepervo
Medlem siden 22/03-2011
elepervo Postet 7. Mars 2013 10:04

Goggen skrev:Godt tiltak.

Bestemte meg for at evt overskudd fra 1 time 0.10/0.25 på Zoom skulle gå til støtte for ankesaken.

Alle monner drar

$15,48 shippa.

GL

utrolig at det er pluss etter 1 time

Veldig bra håper flere støtter opp , alle beløp hjelper og Kaffe er en god mann for live poker i Norge .

PugC
Medlem siden 16/12-2012
Antall poster 15
PugC Postet 7. Mars 2013 15:30

Etter ca 2 døgn er vi oppe i over $700 tilsammen på Stars & FTP, og 400kr i banken. Til dagens kurs er dette litt over 4000kr.

Jeg blir oppriktig glad av å se at Det Norske Pokermiljøet stiller opp på denne måten.

Athos
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 23
Athos Postet 7. Mars 2013 21:20

støttes - noen kroner inn på kontoen imorra

PugC
Medlem siden 16/12-2012
Antall poster 15
PugC Postet 9. Mars 2013 11:20

Etter en svært imponerende start, har tempoet i innsamlingen roet seg litt. I skrivende stund er det kommet inn $729 på Star&FTP, pluss 1100 kr på bankkonto. Tilsammen blir dette ca 5150 kr. Dermed har vi allerede fått inn 25% av målet vårt, på bare 3,5 dager.

Jeg ønsker å takke alle som har bidratt, med både store og små beløp, og også takke alle som snakker om innsamlingen, og nevner Den Gode Sak til folk som kanskje er noe mer bemidlet enn dem selv for øyeblikket. Pengene går til Et Svært Godt Formål, å hjelpe Coffegeir stå opp mot overmakta.

Vulgata
Medlem siden 14/04-2011
Antall poster 307
Vulgata Postet 9. Mars 2013 23:57

Gi gass gutter...og jenter.

Akkurat vært gjennom samme helvete og vet hvor mye han trenger cash.

Og han kjemper deres kamp for faen.

Knuppe
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 601
Knuppe Postet 10. Mars 2013 11:01

Bidrag sendt!

Lykke til!!!

Vulgata
Medlem siden 14/04-2011
Antall poster 307
Vulgata Postet 11. Mars 2013 15:19

Bump

PugC
Medlem siden 16/12-2012
Antall poster 15
PugC Postet 11. Mars 2013 15:44

Ja da var helgen over, og dagens slaveri er ferdig, dermed er det på tide å oppdatere om hvordan vi ligger an til nå.

Vi har fått inn 1704,56 kr på bankkonto, dette inkluderer penger levert kontant til meg for overføring til konto. Og vi har fått inn $835,75 på Stars & FTP, til dagens kurs utgjør dette ca 4794 kr.

Til sammen er status akkurat nå at vi har samlet inn 6498,59 kr. Altså nesten 1/3 av innsamlingsmålet vårt.

Det kan se ut til at vi kommer til å få tak i en donasjonsboks til NM, hvor man kan putte på både sedler, mynter og chips. Dermed vil det muligens ikke være nøyaktige og hyppige oppdateringer under NM-uka.

Daffelure
Medlem siden 31/03-2011
Antall poster 362
Daffelure Postet 11. Mars 2013 17:10

Sendt ett lite bidrag tar dere notes på hvem som har bidratt?

PugC
Medlem siden 16/12-2012
Antall poster 15
PugC Postet 11. Mars 2013 17:35

Vet ikke helt hva du mener Daffelure, det er er fullt mulig å spore transaksjonene dersom jeg ønsker det. Men jeg kommer IKKE til å dele noen navn på donorer med mindre statlige instanser krever innsyn (som f.eks skatteetater som vil beskatte donasjonene som privat inntekt) Uten at jeg tror det på noe vis er overhengende fare for at noe slik skal skje. Jeg kommer ikke til å lage noen liste over donorer uten statlig pålegg om det.

At enkelte velger å fortelle i tråder at de har donert er helt opp til dem. Men jeg vil ikke gå ut med hvem som bidrar, eller hvor mye noen har bidratt med. Det vil som nevnt mest sannsynligvis også være en donasjonsboks i Dublin under NM, og det kan fort bli vanskelig å spore disse donasjonene. Med andre ord er dette mest anonyme donasjonsformen.

PugC
Medlem siden 16/12-2012
Antall poster 15
PugC Postet 14. Mars 2013 16:56

Takker for alle bidrag, etter en fantastisk start har tempoet roet seg betraktelig, men vi har et håp om at flere vil gi noen donasjoner i Dublin

Vi har fått inn 1704,56 kr på bankkonto, dette inkluderer penger levert kontant til meg for overføring til konto. Og vi har fått inn $870,29 på Stars & FTP, til dagens kurs utgjør dette ca 5013 kr.

Til sammen er status akkurat nå at vi har samlet inn 6717,56 kr. Altså nesten 1/3 av innsamlingsmålet vårt.

Jeg drar til Dublin i morgen, så det kan bli noe lengre til neste oppdatering, og jeg går også ut fra at hovedfokus for innsamling vil være der borte. Men skal forsøke å oppdatere tråden ved store bevegelser.
Sist endret 15. Mars 2013 08:04

PugC
Medlem siden 16/12-2012
Antall poster 15
PugC Postet 18. Mars 2013 19:14

Her kan dere se et bilde av Donasjonsboksen vi nevnte tidligere i tråden:
Sist endret 18. Mars 2013 19:14

PugC
Medlem siden 16/12-2012
Antall poster 15
PugC Postet 24. Mars 2013 01:27

Det har ikke kommet inn noen flere penger via Stars og FTP siden sist, jeg har ennå ikke sjekket nettbanken (glemte faktisk kodebrikken hjemme), så der går vi inntil videre ut fra at det ikke har skjedd noen bevegelser.

Nå er donasjonsboksen tatt ned her i Dublin for jeg skal reise tilbake til gamlelandet om noen få timer. I boksen lå det noen chips, en del €, 31SEK og $100. Etter at det ble vekslet inn i chashieren endte vi med 1850 kr i donasjonsboksen. Ikke et imponerende beløp, men alt hjelper.

Pengene er tatt ut og skal med til Norge, og så snart jeg får logget meg på nettbanken hjemme skal beløpet overføres til bankkonto. Om vi legger dette til beløpet vi hadde fra før, ender vi med 8567,56kr (kursene kan ha endret seg noe siden forrige utregnigng).

Vi har sagt at innsamlingen er åpen til 11.april og vi ser ingen grunn til å endre på dette, så dere har fremdeles muligheter til å hjelpe oss med å få avklart jussen rundt denne saken.

PugC
Medlem siden 16/12-2012
Antall poster 15
PugC Postet 5. April 2013 14:33

Da er det ca én uke igjen av innsamlingen og det kan være på tide å foreta en oppdatering av status. Ikke store endringene siden sist, i hvert fall ikke på stars/FTP, men det kom inn et par bidrag på bankkonto.

Dermed har vi til nå samlet inn $883.42 på stars/FTP, til dagens kurs gir dette 5097.60 kr

På bankkonto har vi pr nå: 4654,56 kr

Dette gir en total på 9752,16 kr.

Noe som er litt under halvparten av de reele utgiftene vi hadde håpet å få dekket inn gjennom denne kronerullingen. Jussen rundt hva som faktisk er lov og ikke er lov og hvilke paragrafer som skal og kan anvendes er langt fra avklart og jeg vil hevde at det kan ha sine fordeler for hele PokerNorge om man har en skikkelig avklaring på hvordan loven skal forholde seg til spillet vårt.

Innsamlingen er åpen til og med 11.april, den 12. vil pengene bli tatt ut og overført til bankkontoen, så snart dem er inne der, vil hele beløpet på bankkontoen overføres til advokatfirmaets klientkonto.

PugC
Medlem siden 16/12-2012
Antall poster 15
PugC Postet 11. April 2013 18:56

I dag er siste frist i innsamlingen: Til nå har vi fått inn $1.883.42 på Stars&FTP

Til dagens kursutgjør dette ca 10.795kr

Når vi legger til de 4.654kr som vi allerede har fått inn på bankkontoen ender vi opp med 15.449kr totalt.

Dette er nesten helt til målet vårt som er 20.000kr. I morgen, etter jobb vil jeg ta pengene ut fra sitene, men jeg kommer til å la bankkontoen stå åpen til litt ut i neste uke. Slik at jeg kan få alle pengene fra sitene inn på den kontoen før de overføres til Advokatkotorets klientkonto.

Dette er altså siste frist til å overføre på sitene.

PugC
Medlem siden 16/12-2012
Antall poster 15
PugC Postet 21. April 2013 08:57

Da har vi avlsuttet kronerullingen. Det kom inn tilsammen akkurat 16000kr etter overføring fra pokersidene, veksling til NOK og en liten ekstradonasjon for å få et rundt tall. Pengene er nå overført til Advokatkontoret Staff's klientkonto og advokaten var imponert over engasjementet dere alle har vist i denne saken.

Tusen takk til alle som bidro enten det var €1 chips i Dublin eller pengeoverføringer til stars/ftp eller bank. Alt sammen hjelper. Så får vi håpe at vi kan få mer avklart juss og konkrete domsavsigelser som vi kan jobbe videre med i fremtiden.
Sist endret 21. April 2013 14:11

elepervo
Medlem siden 22/03-2011
elepervo Postet 21. April 2013 09:27

Godt jobba Pug , herlig med folk som tar ett tak for pokeren.

GL Kaffe med rettsak

PugC
Medlem siden 16/12-2012
Antall poster 15
PugC Postet 6. Februar 2014 15:40

PugC skrev:Det er en viss mulighet for at vi kan få tilbake deler eller hele beløpet dersom vår kamp krones med seier, men dette er på ingen måte garantert. Skulle vi havne i denne heldige situasjon, vil det refunderte beløpet i sin helhet gå tilbake til pokermiljøet i Norge på et eller annet vis. Jeg ser for meg en eller annen form for freeroll-turnering, men siden vi ikke vet noe om, eller hvor mye vi evt. får refundert, blir det umulig å fremlegge konkrete planer for dette nå.
I dag var alle 16.000kr som ble donert endelig tilbakebetalt fra Domsadministrasjonen. Dermed er det på tide at vi tenker litt på hva vi skal gjøre med disse pengene. Ved oppstart av kronerullingen var det ikke etablert noe Pokerforbund, derfor ble ikke en donasjon av evt tilbakebetalte midler nevnt i OP som jeg siterte fra her.

Det er i mine øyne få andre steder man kan donere disse pengene og samtidig sikre at de går til å styrke kampen for legalisering, i tråd med innsamlingsmotivet. Jeg har også snakket med den desidert største giveren som var enig i at å gi pengene videre til Norsk Pokerforbund var den beste løsningen.

Siden dette ikke er mine egne, men fellesskapets penger, tenkte jeg å sette opp en poll her og på Donkr og se hva fellesskapet måtte mene er den beste løsningen. Pollen stenges søndag kl 23:59
Hva skal vi gjøre med 16.000kr?
Av PugC
Jeg legger sammen stemmetall fra begge sidene for å finne ut hva fellesskapet ønsker. Dersom noen stemmer på alternativ 2 Donasjon til konkrete aktiviteter, eller alternativ 7 Annet, er det fint om dere spesifiserer hva dere vil i tråden

Vulgata
Medlem siden 14/04-2011
Antall poster 307
Vulgata Postet 6. Februar 2014 21:43

Alt.2) Pengene settes til side til fremtidige juridiske feider for forbundet eller medlemmer i X antall år.

Bananskall12
Medlem siden 21/09-2011
Antall poster 76
Bananskall12 Postet 7. Februar 2014 14:40

Hva med å la Geir (kaffe) få pengene selv, ettersom han har brukt mye tid, energi og egne penger inn i denne saken for å få poker lovlig i Norge. Er nok ikke alle som hadde lagt så mye inn i dette som han har gjort, og jeg mener det er mer enn rett og rimelig at han får disse pengene for alt han har gjort for OSS og poker Norge! : )

Vulgata
Medlem siden 14/04-2011
Antall poster 307
Vulgata Postet 9. Februar 2014 08:31

Ja, jeg forandrer mening. Han ønsker hjelp for å komme til NM og pengene ligger her.

Lur du Bananskall

PugC
Medlem siden 16/12-2012
Antall poster 15
PugC Postet 9. Februar 2014 10:57

Det ble presisert lengre oppe i tråden at pengene ikke skulle gå til privat forbruk til hverken Kaffe eller meg selv. Dermed vil det å gi pengene til Kaffe være i konflikt med forutsetningene for innsamlingen. Alternativene jeg satt opp vil alle på en eller annen måte føre pengene tilbake til pokermiljøet som også var en forutsetning som ble nevnt i OP.

Vulgata
Medlem siden 14/04-2011
Antall poster 307
Vulgata Postet 9. Februar 2014 13:59

Da forandrer jeg mening igjen

PugC
Medlem siden 16/12-2012
Antall poster 15
PugC Postet 9. Februar 2014 23:00

Det var ganske klart hva fellesskapet mente var den beste løsningen for disse pengene. De doneres til Norsk Pokerforbund så snart de oppgir et kontonummer jeg kan overføre til.

Forbundet
Medlem siden 10/03-2013
Antall poster 26
Forbundet Postet 14. Februar 2014 21:34

Dette var veldig hyggelig, og vi kan love at pengene skal brukes til målrettet arbeid for legalisering av poker i Norge! Vi går et utrolig spennende år i møte!
[user_image]
[body_html]