• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Lagkonkurranse - NM 2014 Main Event

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 6. Mars 2014 21:30

Som endel har fått med seg vil det under main eventen også kjøres en lagkonkurranse.

Reglene er enkle, fire spillere danner lag, buyin er €1000 for hele laget, og det betales cash i turneringslokalet før dag 1A (mulig man kan joine før dag 1B om alle på laget stiller da)

Poeng gies ut fra hvor man ender i main eventen, og de lagene som får mest poeng vinner seff premiene
Det er vanskelig å estimere hvor mange lag det blir med, men personlig tipper jeg 30-40 lag.

Dette er en morsom og sosial ekstra ting under turneringa, som vi har hatt stor suksess med under Nord Norsk Mesterskap de siste årene. Så derfor hadde det vært kult om det blir endel lag med spillere fra GamingHill.

Bare å skrive i denne tråden om du alt har et fullt lag, trenger flere spillere til ditt lag, eller per nå står uten lag.
Kanskje det til og med finnes noen som vil sponse et lag mot 50/50 av premier.. ?

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 7. Mars 2014 13:22

Vi har et lag klart!

Det kunne kanskje vært artig med en liten intern GH lagkonk i tillegg, hvis noen er keen på dette er det bare å melde i fra. Kravet må vel være at minimum 2 av spillerne er GH brukere. Så bare å skrike ut om dere vil ha en ekstra piff på dette!

Myrbråten's Disipler
BildeGH NickNavn
Bananskall12Camilla Rørholt
Alexander89sAlexander Skrindo Kastrup
EirikoddEirik Bjørbæk
JaCkPoT_Marius Sørensen
Sist endret 7. Mars 2014 16:08

Eirikodd
Medlem siden 06/11-2011
Antall poster 489
Eirikodd Postet 7. Mars 2014 17:00

Marius da.... Blir ikke mange deltagerlaga med når du røper den største favoritten allerede nå! Folk gidder somregel ikke kjempe mot overmakten.

r1mmeyo
Medlem siden 04/04-2012
Antall poster 413
r1mmeyo Postet 7. Mars 2014 17:13

Når man samler en gjeng med nits, så ender dem ofte med å vinne slike konkurranser ja!

Eirikodd
Medlem siden 06/11-2011
Antall poster 489
Eirikodd Postet 7. Mars 2014 17:27

Første gangen man blir kalt nit

dartmusa
Medlem siden 09/05-2011
Antall poster 419
dartmusa Postet 7. Mars 2014 18:22

JaCkPoT_ skrev:Vi har et lag klart!

Det kunne kanskje vært artig med en liten intern GH lagkonk i tillegg, hvis noen er keen på dette er det bare å melde i fra. Kravet må vel være at minimum 2 av spillerne er GH brukere. Så bare å skrike ut om dere vil ha en ekstra piff på dette!

Myrbråten's Disipler
BildeGH NickNavn
Bananskall12Camilla Rørholt
Alexander89sAlexander Skrindo Kastrup
EirikoddEirik Bjørbæk
JaCkPoT_Marius Sørensen

The winning Team da....

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 7. Mars 2014 19:52

r1mmeyo skrev:Når man samler en gjeng med nits, så ender dem ofte med å vinne slike konkurranser ja!
Eirikodd skrev:Første gangen man blir kalt nit

Ja, øyner litt bitterhet fordi man ikke har blitt inkludert her!

r1mmeyo
Medlem siden 04/04-2012
Antall poster 413
r1mmeyo Postet 7. Mars 2014 19:53

LoL, har allerede et eget lag, så nah ikke så veldig!

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 7. Mars 2014 19:57

r1mmeyo skrev:LoL, har allerede et eget lag, så nah ikke så veldig!

Skal vi ha en liten internt HU oss lagene i mellom da kanskje?

r1mmeyo
Medlem siden 04/04-2012
Antall poster 413
r1mmeyo Postet 7. Mars 2014 19:57

blir kanskje litt mye med dette, lastlonger og extra intern?

eller har du en trang for å bevise noe kasnkje?!

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 7. Mars 2014 19:59

r1mmeyo skrev:blir kanskje litt mye med dette, lastlonger og extra intern?

eller har du en trang for å bevise noe kasnkje?!

Hvis noen skulle ha trang til å bevise noe her må det jo være poker pro'n, ikke amatørspilleren som kun spiller for moro.
Sist endret 7. Mars 2014 20:00

r1mmeyo
Medlem siden 04/04-2012
Antall poster 413
r1mmeyo Postet 7. Mars 2014 20:03

bra at du tror en enkel turnering avgjør hvor god man er da

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 7. Mars 2014 20:06

Har jeg sagt det?

r1mmeyo
Medlem siden 04/04-2012
Antall poster 413
r1mmeyo Postet 7. Mars 2014 20:08

ikke direkte, men når du sier at jeg har noe å bevise, så virker det litt slik

Eirikodd
Medlem siden 06/11-2011
Antall poster 489
Eirikodd Postet 7. Mars 2014 20:09

Kjipt å ikke være god nok live til å få en plass på laget?

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 7. Mars 2014 20:10

Det jeg kan si er jo at en "poker pro" burde ha en stor edge mot en amatørspiller i en så stor turnering som NM Main er. Da er det vel rimelig å anta at han gjerne vil ha mer verdi når han spiller, å det kan han få med sidebets som jeg nevnte over. Så om du føler du har stor edge som du nok har og selv indirekte sier "bra at du tror en enkel turnering avgjør hvor god man er da" - Så burde du jo obv ta alt du kan av side bets mot meg.

r1mmeyo
Medlem siden 04/04-2012
Antall poster 413
r1mmeyo Postet 7. Mars 2014 20:11

Eirikodd skrev:
Kjipt å ikke være god nok live til å få en plass på laget?

Kjipt å leke så god konstant uten å ha spilt noe som helst siste 3 åra?

r1mmeyo
Medlem siden 04/04-2012
Antall poster 413
r1mmeyo Postet 7. Mars 2014 20:11

JaCkPoT_ skrev:Det jeg kan si er jo at en "poker pro" burde ha en stor edge mot en amatørspiller i en så stor turnering som NM Main er. Da er det vel rimelig å anta at han gjerne vil ha mer verdi når han spiller, å det kan han få med sidebets som jeg nevnte over. Så om du føler du har stor edge som du nok har og selv indirekte sier "bra at du tror en enkel turnering avgjør hvor god man er da" - Så burde du jo obv ta alt du kan av side bets mot meg.

...men det begynner og å bli dumt bruke totalt 1500euro på main med alle bets

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 7. Mars 2014 20:13

r1mmeyo skrev:...men det begynner og å bli dumt bruke totalt 1500euro på main med alle bets

Det skal du så klart få lov til å mene, men det er jo ingen tvil i verden om at du kommer til å anse ditt lag som langt sterkere enn vårt, så da vil det jo være nærmest idiotisk å ikke spe på lønna litt ved å ta et bet der dere har 60-70-80% sjans til å vinne før vi har startet å spille?

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 7. Mars 2014 20:17

Du kommer vel ikke i nærheten av å ha en så god edge som du kan ha her på dette bettet i noen av turneringene du spiller. Burde det ikke være langt mer verdi i å satse noen kroner på et slik bet der du vet du har stor edge og det kun er 1 motstander, mot å spille turneringer med hundrevis av pro's? - Kan hende jeg tenker feil, men virker logisk for meg.

r1mmeyo
Medlem siden 04/04-2012
Antall poster 413
r1mmeyo Postet 7. Mars 2014 20:19

Jeg anser laget milevis foran mtp ferdigheter, men over en enkel turnering så har det ca ingenting og si, det blir det samme som å kjøpe % i en person i en enkel turnering, -ev prosjekt som du får det. PLuss jeg tror deres stil har mye større sjangs til å komme lengre i en event som NM sammenlagt, da onlinefolk gjerne har mye høyere high variance stil

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 7. Mars 2014 20:24

r1mmeyo skrev:Jeg anser laget milevis foran mtp ferdigheter, men over en enkel turnering så har det ca ingenting og si, det blir det samme som å kjøpe % i en person i en enkel turnering, -ev prosjekt som du får det. PLuss jeg tror deres stil har mye større sjangs til å komme lengre i en event som NM sammenlagt, da onlinefolk gjerne har mye høyere high variance stil

Hmm, hvis det har ca ingen ting å si i 1 turnering, så har det ca ingen ting å si i 100 turneringer.. Det er rett og slett et latterlig argument. Det betyr at du mener det nesten ikke har noe å si om vi spiller 100 stk NM main eventer. - Angående stil, hvis du tror dette burde du vel være god nok som pro til å endre din egen spillestil under live eventer som dette? Handler det ikke i bunn og grunn om å tilpasse seg spillet?

r1mmeyo
Medlem siden 04/04-2012
Antall poster 413
r1mmeyo Postet 7. Mars 2014 20:27

100 turneringer har ikke så forferdelig ikke mye å si det heller ser du. hvorfor tror du folk har mange tusen turneringer per år? Og ja, det handler om å tilpasse seg, men er vel der mange ikke klarer å være disiplinerte da vetu. Kan vel f.eks se på et par wsop vinnere som er helt latterlig dårlige, men dem klarte å vinne for det om. Uansett helt lame diskusjon, har absolutt ingenting å bevise ovenfor dere, og orker ikke å bruke mer penger på main. ferdig.

r1mmeyo
Medlem siden 04/04-2012
Antall poster 413
r1mmeyo Postet 7. Mars 2014 20:30

Vet at enkelte av dere får ereksjon av å kødde med at jeg er "pro" o.l, har aldri sagt at jeg kommer til å leve av dette hele livet eller noe slik, er vel andre her som heller burde roe ned et par hakk

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 7. Mars 2014 20:33

r1mmeyo skrev:100 turneringer har ikke så forferdelig ikke mye å si det heller ser du. hvorfor tror du folk har mange tusen turneringer per år?

Okey, tror du tallene blir forskjellig om vi spiller 10.000 turneringer med samme forutsettning da? Det blir jo akkurat det samme, så lenge du mener det er 50/50 eller lignende i 1 NM turnering, så er det jo 50/50 eller lignende etter 10.000 turneringer oxo. Prosentregning forandrer seg ikke ved at man øker tallet, prosenten/sjansen blir jo helt lik..

r1mmeyo skrev:Og ja, det handler om å tilpasse seg, men er vel der mange ikke klarer å være disiplinerte da vetu. Kan vel f.eks se på et par wsop vinnere som er helt latterlig dårlige, men dem klarte å vinne for det om.

Ja, men det er enkeltstående spillere i enkeltstående turneringer. Her er vi jo enige om at de er dårlige før start oxo. Og at de må ha flaks for å vinne, etter hva du sier høres det jo ut som at vårt lag nesten har edge siden det er NM og 1 turnering, i såfall ville vi jo også ha hatt edge i 10.000 eller 100.000 like turneringer da..

r1mmeyo skrev:Uansett helt lame diskusjon, har absolutt ingenting å bevise ovenfor dere, og orker ikke å bruke mer penger på main. ferdig.

Vel vel, helt ærlig mener jeg dette er en av de mer interessante diskusjonene som har vært i forumet på en stund. En amatør vs. en pro som diskuterer varians og spillerstil, skjønner ikke helt at det kan være så sykt lame..
Sist endret 7. Mars 2014 20:36

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 7. Mars 2014 20:35

r1mmeyo skrev:Vet at enkelte av dere får ereksjon av å kødde med at jeg er "pro" o.l, har aldri sagt at jeg kommer til å leve av dette hele livet eller noe slik, er vel andre her som heller burde roe ned et par hakk

Altså når man livnærer seg på noe og er bedre en de fleste kalles man pro, om man vil det eller ikke. Dette er ikke spesielt for poker, sånt går igjen i de fleste bransjer. Kanskje under andre navn en pro, men med omtrent samme betydning. - Man kan jo ikke kalle deg amatør/hobby spiller, så da er vel pro ganske logisk?

r1mmeyo
Medlem siden 04/04-2012
Antall poster 413
r1mmeyo Postet 7. Mars 2014 21:37

Har ingen behov for å diskutere noe særlig med deg, jeg orker ikke å bruke mer $ på main, som dere påpeker så er jeg ikke særlig god live, så hvorfor riske mer ? At du mener at det ikke er forskjell på 1 turnering og 100.000 turneringer ikke har så mye å si gjorde at jeg mista interessen tbh.

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 7. Mars 2014 21:54

r1mmeyo skrev:Har ingen behov for å diskutere noe særlig med deg, jeg orker ikke å bruke mer $ på main, som dere påpeker så er jeg ikke særlig god live, så hvorfor riske mer ? At du mener at det ikke er forskjell på 1 turnering og 100.000 turneringer ikke har så mye å si gjorde at jeg mista interessen tbh.

Det er da helt legitimt at du ikke vil bruke mer penger det skjønner jeg godt!

Hvis du har 50/50 sjanse for å cashe i 1 turnering, så har du 50/50 sjanse for å cashe hver av gangene i 10.000 like turneringer. Dvs du vil komme i pengene 50% av gangene uansett hvor mange du spiller. - Derimot, skulle du ha en EDGE vil det så klart være verdi i å spille flere turneringer fordi man da har en edge og da over tid vil plusse til slutt. Men stiller man med 50/50 sjanse vil man gjøre det uansett hvor mange turneringer man spiller, det var poenget mitt for den kommentaren.
Sist endret 7. Mars 2014 22:07
[user_image]
[body_html]