• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Lotteritilsynet skal lage forslag til regler for turneringspoker

Palasokeri
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Palasokeri Postet 20. Desember 2013 17:36

Les pressemeldingen HER

Palasokeri
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Palasokeri Postet 20. Desember 2013 17:45

Her er brevet fra kulturdepartementet.

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 20. Desember 2013 18:06

"Turneringspoker skal begrenses til landbasert virksomhet, og skal ikke tillates som internettspill."

Hva legger de i dette? Ingen får spille på nett lengere? Eller at Norske aktører ikke har lov å tilate nettspill - eksempelvis Norsk Tipping ?

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 20. Desember 2013 18:12

grimteh skrev:"Turneringspoker skal begrenses til landbasert virksomhet, og skal ikke tillates som internettspill."

Hva legger de i dette? Ingen får spille på nett lengere? Eller at Norske aktører ikke har lov å tilate nettspill - eksempelvis Norsk Tipping ?

Er ganske sikkert videreføring av dagens regler med tanke på nett, kan i alle fall ikke se for meg noe annet.

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 20. Desember 2013 18:14

Sak i Dagbladet!

Palasokeri
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Palasokeri Postet 20. Desember 2013 18:17

Jeg vil vel tro at det kan bli fortgang i Norsk Tippings planer om en poker klient nå.

jvtelemark
Medlem siden 18/04-2011
Antall poster 24
jvtelemark Postet 20. Desember 2013 19:33

Dette kommer ikke akkurat til å skje i morgen, men vi som tross alt har litt peiling vet jo at dette vil skje før eller senere, rett og slett fordi det er det RIKTIGE.

Det er dog en liten ting som jeg er litt bekymret for, og det er om de har planer om å kaplse inn markedet slik de har gjort i en god del land. Selv om vi er aldri så mange spillere så vil trafikken bli så lav at det knapt vil være trafikk på en del sære pokergrener.

Men vi gleder oss nå gjør vi ikke?

Goggen
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 975
Goggen Postet 20. Desember 2013 19:45

Følgende skal legges til grunn for arbeidet med nytt regelverk:

Turneringspoker skal kun avholdes i forbindelse med bestemte mesterskap.
Turneringspoker skal begrenses til landbasert virksomhet, og skal ikke tillates som internettspill.
Lotteritilsynet skal også ta stilling til

hvilke mesterskap regelverket skal gjelde for
hvilke lokaler turneringspoker skal kunne avholdes i
innsats- og tapsgrenser
hvordan inntektene skal fordeles til gode formål

Hvilke mesterskap: Tipper NM, landsdel, fylke, og by mesterskap er det som blir godkjent.
Lokaler: Tipper det kan bli en del håndballhaller eller større restauranter som kan holde dette.
Innsats: Tipper maks 1000,- i buyinn og 10.000 i førstepremie. Her kan det bli mange vinnere mao
Inntekt fordeles: Er vel det eneste som jeg ubetinget ser positivt på

Fropsy sitt NM (utenlands) kommer allikevel til å være det største arrangementet hvert år for de aktive norske pokerspillerne. God stemning en hel uke til ende, med masse spillere som koser seg i hverandres selskap over noe godt i glasset til en pris som er rimelig.
Og siden ikke alle kan sitte i turnering hele tiden, er tilbudet om cash poker et uoppnåelig fortrinn som lovlig norsk landbasert poker aldri vil kunne matche.

For all del et steg i riktig retning, men med så masse "restriksjoner" er det tvilsomt at de forskjellige klubbene rundt omkring vil ha noe å frykte.

My guess: Neste års pokernyhet vil være at norsk Tipping vil tilby online poker fra 2015

Palasokeri
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Palasokeri Postet 20. Desember 2013 21:37

Goggen skrev:
Innsats: Tipper maks 1000,- i buyinn og 10.000 i førstepremie. Her kan det bli mange vinnere mao

1000,- i innkjøp er jo hentet ut fra hva domstolen antyder som et rimelig innkjøp i en privat turnering med noen ti-talls spillere. Et såkalt mesterskap, enten det er NM eller landsmesterskap e.l. må ses som noe helt annet mtp et høyere antall deltagere og at flere av de beste deltar i samme mesterskap.

De største mesterskapene vil jo heller ikke arrangeres mer enn 1 gang pr år, og det er da heller ikke unaturlig at buy in på disse vil kunne være i størrelseorden 3-5.000,- avhengig av mesterskapet størrelse og betydning.

Når det gjelder premier, så tror jeg at så lenge vinnerene må skatte av eventuelle gevinster over 10.000,- så bør heller ikke dette være et problem.

Derimot et by-mesterskap kan jeg se for meg at en buy in kan bli på maks 1.000,-.

hilsen Pala som ikke er så pessimistisk som Goggen

Chief104
Medlem siden 29/03-2011
Antall poster 622
Chief104 Postet 20. Desember 2013 21:54

om poker blir lovlig så ser jeg ingen grunn til å skatte av gevinst... alle andre lotterier betting som er lovlig i Norge er skattefrie.. går da ikke ann å si att siden det ikke er under NT så må det skattes
Til og med bingo er skattefritt etter hva jeg har skjønt....

Deltidspoker
Medlem siden 24/08-2011
Antall poster 15
Deltidspoker Postet 21. Desember 2013 09:04

Goggen skrev:
Fropsy sitt NM (utenlands) kommer allikevel til å være det største arrangementet hvert år for de aktive norske pokerspillerne. God stemning en hel uke til ende, med masse spillere som koser seg i hverandres selskap over noe godt i glasset til en pris som er rimelig.
Og siden ikke alle kan sitte i turnering hele tiden, er tilbudet om cash poker et uoppnåelig fortrinn som lovlig norsk landbasert poker aldri vil kunne matche.

Et NM i Norge betyr ikke slutten på NM i utlandet, på samme måte som WSOPE ikke betydde slutten på WSOP. Det er heller ingen splid mellom Norsk Pokerforbund og Fropsy. Vi er alle nødt å jobbe sammen for det beste for norske pokerspillere

dimorf
Medlem siden 21/05-2011
Antall poster 35
dimorf Postet 21. Desember 2013 14:46

Mageplask!!
Pokerhatere, KrF, Trond Giske og resten av gjengen har god grunn til å le seg ihjel etter mandatet som er sent lotteritilsynet. Tror de uttalte pokermotstanderne i lotteritilsynet også ler godt nå.

All poker blir forbudt. Siste dom blir i realiteten reversert og en nasjonal pokerturnering der inntektene går til en "veldedighet" blir lovlig.
NM blir aldri flyttet hjem, men Gratis-poker NM får en ny konkurrent og all annen poker forbudt.

Solid tilbakeskritt!

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 21. Desember 2013 16:30

dimorf skrev:Mageplask!!
Pokerhatere, KrF, Trond Giske og resten av gjengen har god grunn til å le seg ihjel etter mandatet som er sent lotteritilsynet. Tror de uttalte pokermotstanderne i lotteritilsynet også ler godt nå.

All poker blir forbudt. Siste dom blir i realiteten reversert og en nasjonal pokerturnering der inntektene går til en "veldedighet" blir lovlig.
NM blir aldri flyttet hjem, men Gratis-poker NM får en ny konkurrent og all annen poker forbudt.

Solid tilbakeskritt!

Grunnlag?

dimorf
Medlem siden 21/05-2011
Antall poster 35
dimorf Postet 21. Desember 2013 19:16

grimteh skrev:

Grunnlag?

1) Det helt-helt grunnleggende
Turneringspoker er ikke avhengighetsskapende. Det sorterer ikke som cash-game, enarmet banditt, rulette, pengeautomater der disponerte sjeler kan utvikle spilleavhengighet og påføre sine nærmeste triste greier. Det er mao ingen grunn til å regulere turneringspoker av sosial politiske årsaker. Du kan mao ikke ramle på fylle og havne på en pokerklubb og tape hus og heim på turneringspoker. Ikke mulig.

PS! Jeg kan i dag handle fritt i derivatmarkedet med girede produkter. Det er rene enkle veddemål med mange årslønner uten at staten forstyrrer meg. Innen finans respekteres folk frihet i større grad.

Resten kan du lese på donkr, der har jeg skrevet en liten sak.
[user_image]
[body_html]