• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Lovlig turneringspoker i norge 2015?

Forfatter: bartlett84
Kategori: Andre emner

bartlett84
Medlem siden 15/02-2011
Antall poster 151
bartlett84 Postet 15. Februar 2014 01:59

r1mmeyo
Medlem siden 04/04-2012
Antall poster 413
r1mmeyo Postet 15. Februar 2014 02:23

La oss for gudskyld håpe at NM ikke blir i Norge, max 1000kr innkjøp og 2 enheter med alkohol per mann gjør at man mister litt av hele gleden med NM

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 15. Februar 2014 02:45

Har sagt det før og sier det igjen, IKKE la det skje! Et arrangement uten cashgames, lav buy-in, lave premier og sterkt begrenset alkoholinntak... Ødelegger NM for min del i alle fall!

RocketRon
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 843
RocketRon Postet 15. Februar 2014 17:59

Var det ikke snakk om ha et arrangement i norge og et i utlandet? Problemet med den i norge blir da sikkert altfor lav buy in (dvs blir ikke value for folk som meg som kommer langveisfra også kjent som skogen) samt at dem ikke kjører cashgames. Blir sikkert begrensninger på alkoholen også, noe som ødlegger for mange som liker å ta seg en liten en eller tre Men venter i spenning enn så lenge og ser hva dem har å komme med!

osmark
Medlem siden 01/02-2011
osmark Postet 15. Februar 2014 19:06

Kan ikke fatte og forstå argumentasjonen.
Man får ikke drikke seg dritings og leke bajas på cashgame. Derfor ønsker man ikke poker legalisert i Norge?

Er man interessert i at det skal bli lovlig med poker i Norge så er man nødt til å starte et sted. Kanskje vil det være at 5k er maks buy-in og at 25% skal gå til veldedig formål.
Er ikke pokerspillerne villig til å akseptere dette så får man også gi faen i å syte og klage.
100ognoenogtjue dager etter regjeringen har tatt over sier kulturministeren at hun håper NM kan arrangeres i Norge i 2015. Pokerspillere som ikke synes dette er fantastisk må være så vennlig å holde kjeft. Og heller dra til Riga, Praha, London drikke sprit hive penger i øst og vest osv. Eller dra hvor faen som helst.

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 15. Februar 2014 19:36

Nå må du roe deg ned litt da, du får det til å høres ut som vi ikke vil ha poker legalisert. Det er da ingen her som har argumentert MOT å legalisere poker!? Det vi har snakket om er NM og hvordan dette vil fungere om det arrangeres i Norge. - NM slik det er nå er en folkefest uten like, det ville aldri vært i nærheten av hva det er i dag med norske sjenkeregler og forbud mot cashgames.

Du nevner buy-ins på 5k, etter hva man har lest og hørt er det vel mer sannsynlig at vi snakker om 500kr og at det vil være store begrensninger på premiene. Et NM med en førstepremie på 10.000kr er ikke pokernorge verdig på noen som helst måte!

dartmusa
Medlem siden 09/05-2011
Antall poster 419
dartmusa Postet 15. Februar 2014 19:44

Sinna kæll a gett

osmark
Medlem siden 01/02-2011
osmark Postet 15. Februar 2014 20:21

Nå må du bestemme deg jækkpått.

For eller mot legalisering?
Prinsipielt eller kun dersom man kan gi sprit intravenøst og spille om billionz?

r1mmeyo
Medlem siden 04/04-2012
Antall poster 413
r1mmeyo Postet 15. Februar 2014 20:22

Godt du ble saklig iallefal.

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 15. Februar 2014 21:29

osmark skrev:Nå må du bestemme deg jækkpått.

For eller mot legalisering?
Prinsipielt eller kun dersom man kan gi sprit intravenøst og spille om billionz?

Ja det var jo veldig saklig, ferdig med tenårene snart?

Kan du vennligst referere til en eneste uttalelse jeg har hatt som har vært i MOT legalisering av noen form for gambling?

osmark
Medlem siden 01/02-2011
osmark Postet 15. Februar 2014 22:29

Nei akkurat fylt 13.

Er det noen som tror at man kan få arrangere turneringer ala Dublin med fyll og cashgame første året i Norge?
Hva er man mest tjente med, få til et gigantisk norgesmesterskap med 1k,2k,3k,5k whatever, med 8439 deltakere i Oslo, der man kutter x% til et eller annet osv.
Eller få legalisert turneringer som i praksis ikke gir noe mer oppmerksomhet om sporten enn surkuker som klager over for lav buyin, og dette er ikke verdig norsk poker osv?

Dette er så kontroversielt politisk i Norge at man er nødt til å ta den muligheten man får, og disse holdninger gjør det ikke lettere eller bedre:

- La oss for gudskyld håpe at NM ikke blir i Norge

- Har sagt det før og sier det igjen, IKKE la det skje! Et arrangement uten cashgames, lav buy-in, lave premier og sterkt begrenset alkoholinntak

Jeg skjønner godt at folk syns det er artig med en uke med fyll og rør i Dublin, og det må det gjerne være. Kall det Jækkpått Open eller Sapmi Championship.
Men la NM bli den første turneringen i Norge og la det blir større en WSOP og full pakke, så vil det bli mye enklere å fortsette kampen for slike uker i Norge.
Og den dagen media,SV og Ottar snoker gjennom sidene her for å finne motargumenter for å legalisere, så vil utsagn som

- Har sagt det før og sier det igjen, IKKE la det skje! Et arrangement uten cashgames, lav buy-in, lave premier og sterkt begrenset alkoholinntak

ikke være helt heldig.
Heller ikke dersom disse argumentene blir gjentatt og gjentatt og gjentatt.

La oss nå heller argumentere for å finne en ok buyin til et NM, og argumentere for hvorfor man må ha flere eventer osv. Gjerne gjennom Pokerforbundet.
Men da kan man ikke ha folk som elsker spillet som jobber mot det, det er INGEN tjent med.

Så får man heller leve med at cashgame med 4 i promille med N LOLmaha 4 flopper,obligatorisk struddel til knapp, uten turn med 3 rivere, så må man kanskje vente noen år, og inntil videre drive med denne ekstremsporten utenlands.

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 16. Februar 2014 01:46

Tror dokker begge er enig sånn helt egentlig. Dere vil begge ha poker legalisert.
Er enig at et Nasjonalt Mesterskap burde arrangeres i Norge som ett ledd mot legalisering. Og si at vi vil ha det legalisert men samtidig at vi ikke vil spille NM hjemme tror jeg kan slå feil ut. Men er helt enig med mange at folkefesten som NM har vært de siste årene kommer aldri til å kunne gjenskapes i Norge.

Men de som styrer får finne en måte å få til begge delene da, sikker på at det lar seg gjøre bare man er litt kreativ. Er jo allerede 2 NM i freeroll NM og "Real NM". Med litt justeringer her får vi til begge deler tenker jeg
Sist endret 16. Februar 2014 03:30

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 16. Februar 2014 02:59

osmark skrev:Nei akkurat fylt 13.

Aha da skjønner jeg, for det går igjen når jeg leser postene dine.

osmark skrev:

Når jeg ber deg komme med referanser til at jeg er i mot legalisering av poker, og du kommer med 2 ganger 2 utsagn om at jeg personlig heller vil at NM eventene skal gå i utlandet pga folkefesten det er så skjønner jeg at du har problemer med å finne noe annet...

Jeg er absolutt for en legalisering av poker i Norge, det er bla. derfor jeg er med på Freeroll NM som er et fabelaktig arrangement. MEN skulle NM vært arrangert på samme måte har jeg et spørsmål til deg kjære osmark: Hva skulle man gjort når man røyk ut av turneringen? - Husk at du ikke kan svare "spilt cashgames" eller "kjøpt seg inn i en ny turnering"

osmark
Medlem siden 01/02-2011
osmark Postet 16. Februar 2014 06:00

Det er ikke to utsagn fra deg, det er to ulike utsagn fra to stykker bl.a deg, Som argumenterer for at man ikke ønsker NM i Norge. Når kulturministeren åpner for at man skal kunne få arrangere NM i Norge: - Jeg håper vi kan ha et regelverk på plass tidsnok til at et norgesmesterskap i poker kan avholdes i Norge i 2015 og dersom det blir et krav fra pokerspilleren at det må for all del i verden ikke skje! Så gir det vel ingen grunn for at noen skal forhaste seg med å få på plass et regelverk. Og dersom den holdningen dere to har er den holdningen pokerspillerne i Norge har så skal vi bare glemme å få legalisert poker.

Dersom man skal ha konkurranse i å stille ulike spm, så ønsker jeg å se dokumentasjonen på at det ikke vil bli holdt andre turneringer, eller at innkjøpet blir så lavt at ingen gidder å være med.

Og poenget er, dersom man må ofre NM-navnet til en pokerturnering arrangert et eller annet sted i Norge, for å få satt igang prosessen med at det skal bli lov med masse turneringer og masse cashgame, så gjør nå det. Så kan det arrangeres så mange andre turneringer som det bare vil i utlandet. Men det er gaaalskap å argumentere mot NM i Norge for at man vil til Dublin for å drikke seg dritings og spille cashgame. Det kan man gjøre hver dag resten av året.

Til ditt konkrete spm.
Hva gjør folk når de er ferdig med NM i sjakk. Hva gjør folk når de er ferdig med NM i ...(sett inn hva som helst)
Om jeg reiste til Oslo for å spille NM dag 1c en torsdag i juni, så ville jeg nok ikke ha noen problemer med å finne på andre ting dersom jeg ble slått ut av turneringen den dagen, neste dag eller på dag 3 eller 4. Kanskje til og med det inneholder mer enn "2 enheter med alkohol", eller ikke vil være "sterkt begrenset alkoholinntak eller at jeg har noen "begrensninger på alkoholen"
3 stykker uttaler seg i tråden før mitt innlegg, der man ikke vil ha NM i Norge pga problemer med alkoholinntaket, håper for alt i verden at ikke det er så mange politikere som leser det.

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 16. Februar 2014 06:33

osmark skrev:
Til ditt konkrete spm.
Hva gjør folk når de er ferdig med NM i sjakk. Hva gjør folk når de er ferdig med NM i ...(sett inn hva som helst)
Om jeg reiste til Oslo for å spille NM dag 1c en torsdag i juni, så ville jeg nok ikke ha noen problemer med å finne på andre ting dersom jeg ble slått ut av turneringen den dagen, neste dag eller på dag 3 eller 4. Kanskje til og med det inneholder mer enn "2 enheter med alkohol", eller ikke vil være "sterkt begrenset alkoholinntak eller at jeg har noen "begrensninger på alkoholen"
3 stykker uttaler seg i tråden før mitt innlegg, der man ikke vil ha NM i Norge pga problemer med alkoholinntaket, håper for alt i verden at ikke det er så mange politikere som leser det.

Som du selv sier: Da får man finne på noe annet. Sammenligner vi mot en uke i Dublin der man kan spille poker 24/7 så er valget utrolig lett for min del. Ganske kjedelig å reise fra nordnorge til oslo for å ryke etter 10 min når man har bestilt hotell i 4 dager for å forhåpentligvis få spille poker alle dagene.

For mange hører poker og alkohol godt sammen, og for andre er det en forutsetning for at de skal delta at de vet de får spille mot mange fulle spillere. Så jeg vil nok tro at alkoholen teller for ganske mange av de tilreisende.

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 16. Februar 2014 06:44

Så kan vi spørre oss, hvor tror du flest spillere har lyst til å delta?

1. Et sted i Norge der man vil få lav buy-in/premie, relativt stive restriksjoner på alkoholinntaket, ingen muligheter for cashgames og hvor man må "finne på noe annet" om man ryker ut av turneringen etter 10 min ->.

2. Et sted i utlandet (som nå) der man selv velger hvor mange dager man vil spille poker, kan drikke som man vil, har et hav av muligheter for cashgames og sideturneringer.

Hvis vi ser bort i fra typiske "free rollers" så tror jeg det er ganske mange i pokernorge som foretrekker alternativ 2. - At du mener dette ødelegger for legaliseringsdiskusjonen skjønner jeg faktisk ikke, for dette er bare våre min personlige mening. Skulle jeg liksom valgt å tie fordi det ville blitt lettere med en eventuell legalisering? Da blir svaret LoooL!

osmark
Medlem siden 01/02-2011
osmark Postet 16. Februar 2014 08:40

Nei for all del. Håper du også sørger for å få gjort dine innspill til politikerne som skal avgjøre dette. Regner med det blir en høringsrunde eller noe til høsten. Der kan du jo på det sterkeste oppfordre til at det ikke blir gjort forsøksordning med en stor nasjonal turnering i Norge. Og sørg for å få med alle de gode argumentene, masse sprit og ville cashgames. Og hensynet til at de som ryker ut kan fort komme til å kjede seg.

Og spørsmålene dine besvares selvfølgelig med et nytt spørsmål.

Hva er pokerspillerne i Norge mest tjent med?

1. Som i dag? Sprit, knark, horer og ville cashgames i utlandet.

2. Legalisering. Der et nasjonalt arrangement med vill oppslutning som første turnering viser at dette er en stor suksess.

Og om du faktisk er seriøs og mener " forutsetning for at de skal delta at de vet de får spille mot mange fulle spillere." da skjønner jeg jo utgangspunktet ditt.

Da er man ikke interessert i å få poker til å bli en "folkesport" i Norge.

Men heldigvis vil det fortsatt være mulig med: steder i utlandet der man selv velger hvor mange dager man vil spille poker, kan drikke som man vil, har et hav av muligheter for cashgames og sideturneringer. Noe som forøvrig er tilgjengelig i dag, og vil være tilgjengelig i fremtiden. Uansett om man får startet med turneringsspill i Norge eller ikke. ( så kan jeg jo legge til at jeg tror om man får legalisert poker i Norge nå, vil det bli mulig med et NM(men ikke første året!), der man kan velge hvor mange dager man vil spille poker, og ha et hav av muligheter til cashgames og sideturneringer, dog er man nødt til å forholde seg til skjenkebestemmelsene i Norge, om man ikke får endret på dem, dvs at du aldri vil få samme tilstander under et NM i Norge som det er vanlig på de NM som har vært arrangert)

Så får jeg heller oppfordre pokerforbundet og alle andre som vil at poker skal bli legalisert i Norge til å finne de gode argumentene for. Drive lobbyvirksomhet mot politikere osv. Jeg vil tro at dette blir en sak på ulike landsmøter i løpet av året.
På det landsmøtet jeg var tilstede på i mai, klarte man nesten å få flertall. Det lå egentlig an til det, men jo nærmere avstemmingen man kom, var det flere og flere som begynte å tenke på historiene fra 100år tilbake der noen hadde spilt bort halve gården i spritfylla.
En god opplysningsrunde til de som var usikre på hva poker egentlig er i dag. Og da tenker jeg på det jeg forbinder med poker, ikke superfylla og måling av snabb. Da er jeg sikker på at flertallet hadde vært i boks.

jvtelemark
Medlem siden 18/04-2011
Antall poster 24
jvtelemark Postet 16. Februar 2014 08:43

Det er så uendelig tydelig at dere overhodet ikke har peiling!

Altså, slik jeg forstår det så er dere "redde" for at et pokerarrangement skal drukne i seriøsistet. På forhånd så bestemmer dere dere for at arrangementet vil strupes av regler som maks 1000kr buyin og at ingen vil kunne drikke mer enn 2 enheter av alkohol" Det vil være bøttevis av purker. Å sette opp et scenario som passer hodet deres er i beste fall en grov bommert.

Over vårt langstrakte land arrangeres det stadig arrangementer hvor det sosiale er satt i sentrum, ta for eksempel Grete Waitz-løpet, en haug med kjerringer møtes for å løpe en distanse som selv jeg syns er grei. Og disse nevnte damene er da på ingen måte redd for å "ta den helt ut". Du har mengder av arrangementer innenfor en lignende sjanger, hvor en gruppe tar det rimelig seriøst, noen tar det som en sosial happening og nyter det sosiale, mens noen - som dere - setter seg ett mål om å gå fullstendig på grisefylla.

Hallo...er det noen her?

Såklart vil det være en annen dynamikk i ett mesterskap på norsk jord enn på irsk jord, og dersom dere på forhånd definerer arrangementet på måten dere faktisk gjør så er det klart at det vil bli ganske kjedelig.

Jeg velger å bare le av dere

For de aller fleste så er poker en litt sånn småartig greie, en hyggelig hobby som koster X antall tusen i året. Pokermessig så er en tur til Dublin -EV for 98% av feltet. De fleste reiser til Dublin for å ha det moro...og moro med og uten alkohol er to helt forskjellige ting, men en trenger jo ikke akkurat å bli dritings vel? Er det bare meg som syns at å være småbrisen er bedre enn dritings?

Jeg bønnfaller, ja nærmest trygler dere.

Legg bort kravet om å bli dritings, ikke bekymre dere om en slik bagatell. Jeg kan garantere dere at dere får mulighet til å ha det gøy. Bit i eplet om å kanskje måtte betale en dyrere rake. Bit i eplet om at noe av prizepoolen må gis vekk til samfunnsnyttige formål (og igjen: ikke definer deres egne summer) Bit i eplet om at du ikke kan sitte med en flaske sprit ved siden av deg under selve arrangementet.

Det forundrer meg hvor latterlig liten respons det er når slike ting kommer, et par tre litt sånn dumme kommentarer, en liten sjel som forsvarer det, en admin som prøver å gjøre alle til lags, og nå meg. På det andre forumet her i Norge så er det enda dauere. Hvorfor er det slik? Er det fordi vi egentlig ikke er pokerspillere men alkiser? Er vi kanskje blitt så late og uengasjerte fordi det faktisk passer MEG best? Eller er det slik at de få røstene for litt seriøsitet blir disset av disse forumtrollene?

Det eneste jeg vet er at i dette tilfellet så er det VI pokerspillere som må tilpasse oss, vi trenger ikke engang å like det. Men vi BARE MÅ! Og det er jo dessuten slik at dersom kravene som kulturministeren stiller er FOR urimelige så er det ikke en sjel som gidder å arrangere dette mesterskapet.

Et arrangement av en slik størrelse vil kreve en massiv planlegging, og det vil koste flesk, så her er det bare for forbundet å starte sparinga først som sist

RocketRon
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 843
RocketRon Postet 16. Februar 2014 13:43

Haha, dette tok jo litt av! For all del jeg er for legalisering og kommer til å stille i den første norske mesterskapsturneringen/NM eller hva det måtte bli om det er verdi for meg eller ikke, dette for å vise min støtte! (men kommer ikke til å reise til hver eneste mesterskapsturnering/NM eller lignende vis jeg ikke ser verdien i dette) Personlig kan jeg leve uten alkoholen da jeg ikke drikker mens jeg spiller. Cashgames kommer det nok ikke bli med det første i hvert fall, og dette må man leve med. Håpet om en mesterskapsturnering/NM eller lignende med noen sideeventer hadde jo vært GULL! Blir det et arrangement i norge og et i utlandet, så kan jo folk fint velge selv hvilken de vil delta i, eventuelt begge!

Som jeg skrev tidligere: "Men venter i spenning enn så lenge og ser hva dem har å komme med!"

r1mmeyo
Medlem siden 04/04-2012
Antall poster 413
r1mmeyo Postet 16. Februar 2014 14:45

Snakk om å la ting ta av og bli hårsåre her da.. Er jo lite tvil om at alle er for legalisering av poker! Det jeg mente med min comment er at JEG personlig foretrekker en folkefest i Dublin der man har VALGENE om å drikke hvor mye man SELV vil, hvor mye cashgame/sideevents man SELV vil spille. Det man gjerne erfarer med Norge er at det er litt tunge restriksjoner på det meste, derfor for MIN del så ser jeg gjerne at NM blir andre steder! Selvom dem som kjenner meg vet at jeg dyrker poker og hadde gjerne spilt det i det landet jeg bor i, men akkuratt NM biten ser jeg ikke for meg blir like gøy og stor folkefest som det er nå! Så la oss bare alle være enige om at vi vil legalisere poker iallefal, så får vi se hva som skjer i fremtiden!

jvtelemark
Medlem siden 18/04-2011
Antall poster 24
jvtelemark Postet 16. Februar 2014 16:31

For egen del så er jeg ikke engang i nærheten av å være hårsår. Og det er heller ikke slik at jeg er så fryktelig uenige med dere.

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 16. Februar 2014 18:11

r1mmeyo skrev:Snakk om å la ting ta av og bli hårsåre her da.. Er jo lite tvil om at alle er for legalisering av poker! Det jeg mente med min comment er at JEG personlig foretrekker en folkefest i Dublin der man har VALGENE om å drikke hvor mye man SELV vil, hvor mye cashgame/sideevents man SELV vil spille. Det man gjerne erfarer med Norge er at det er litt tunge restriksjoner på det meste, derfor for MIN del så ser jeg gjerne at NM blir andre steder! Selvom dem som kjenner meg vet at jeg dyrker poker og hadde gjerne spilt det i det landet jeg bor i, men akkuratt NM biten ser jeg ikke for meg blir like gøy og stor folkefest som det er nå! Så la oss bare alle være enige om at vi vil legalisere poker iallefal, så får vi se hva som skjer i fremtiden!

+100

Så til osmark:
- Når du selv osmark nærmest ber meg om å ikke uttale meg fordi du mener det kan skade mulighetene for pokerens legalisering i Norge så syntes jeg det er veldig rart at du plutselig legger til at nordmenn har en trang til å både kjøpe narkotika og horer når de er på pokertur...

Hvor kom disse utsagnene fra? Tror du det er lurt å si for å få poker legalisert? LoL

- Så bare for å avkrefte alle tanker du måtte ha om at jeg skulle være mot noen form for legalisering av poker/pengespill! Jeg er medlem av Norsk Pokerforbund, jeg spiller ukentlig poker/casinospill, jeg har deltatt på de siste 6 års NM og så jeg er administrator i et gamblingforum. I tillegg har jeg en del interesser som alle er innen gamblingbransjen, så hvis det er en som håper på legalisering her så er det meg. MEN Jeg elsker NM i det formatet det har i utlandet, og etter MIN mening får vi det aldri så bra i Norge. DET må jeg få mene uten at du skal bli så veldig grinete.
Sist endret 16. Februar 2014 18:12

osmark
Medlem siden 01/02-2011
osmark Postet 16. Februar 2014 20:44

Blir ikke så veldig grinete.
Bare litt fortvilet....over at man skal argumentere mot et NM i Norge.

Tror vi alle er enige om at vi ønsker poker skal bli lovlig i Norge. Så har vi et mildt sagt ulikt syn på hvordan man best oppnår det.
[user_image]
[body_html]