• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Lydbøker mens man spiller poker og annet - anbefalinger?

Forfatter: focus
Kategori: Andre emner » Underholdning

focus
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 12
focus Postet 20. April 2013 15:26

Heisann

Jeg liker ikke å lese bøker, men vurdere å laste ned noen lydbøker å legge på telefonen til når jeg er på reise, trening og spiller poker.

Noen som har erfaring med lydbøker?

Anbefalinger - er vel mest krim og slikt det går i.
Anbefalte nettsteder å finne slikt?
Hvor lenge varer en normal lydbok i tid?
Hvor stor diskplass tar dem på telefonen?

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 20. April 2013 15:30

Jeg har ingen erfaring med dette, men jeg fant denne appen i AppStore - Ordflyt Om du kjører et annet OS er jeg sikker på at det er slike alternativer det også, virker som det blir med og mer populært med ordbøker. - Ellers har jeg ikke så mye annen info å bidra med.

Sitronsaft
Medlem siden 24/03-2013
Antall poster 3
Sitronsaft Postet 20. April 2013 15:33

Av ren nysjerrighet: Hva trener du? Kan ikke være rare treningen om du hører på lydbok samtidig som du trener

focus
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 12
focus Postet 20. April 2013 15:38

Haha - skjønner den
Tenkte lydbok kunne vært en flott ting til når jeg går en tur i fjellet på flere timer - verdt et forsøk hvertfall - lei av samme musikken på sånne lange turer, som for meg er god trening uten at det er samme pez som mye anna trening. Ville hvertfall test om en god lydbok funket til å få tankene vekk fra slitet.

Til treningsstudioa og slikt, som ikke er så ofte, så blir det jo fremdeles musikk med fart

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 20. April 2013 15:45

Har heller ikke noen erfaring hverken med lydbøker eller vanlige bøker - men godt tips da, skal testes.

Etter en kjapp titt på sia jeg bruker for nedlasting av norske ting (Norbits.net) fant jeg en egen kategori der for lydbøker - der lå det akkurat nå 921 filer under lydbøker. Det fine med denne siden er at det kun skal være norsk innhold. Alle filmer og TV serier jeg har lastet ned derfra har enten norsk tale eller norsk tekst - så regner med at dette er kun lydbøker på norsk.

Det som er litt dårlig news er at denne siden krever invite for å bruke den. Jeg har dessverre ingen invites nå, men får du tak i invite til den siden så har du ett godt biblotek som er gratis (ser det ut som hvertfall).

Vet ingenting om hvor lenge slike lydbøker varer, men ett kjapp blikk på filene som ligger på norbits indikerer at bøkene stort sett ligger på 300 MB opp til 1GB pr bok.

Forøvrig er jeg også interresert i tips på gode lydbøker.
Eller rett å slett bare gode bøker, så kan jeg søke opp om det finnes lydbok av dem.
Sist endret 20. April 2013 15:51

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 20. April 2013 16:01

Et annet alternativ er jo podcasts.

NRK Podcasts tilbyr en rekke radioprogrammer, jeg har hørt på en del av radioresepsjonen sine, det fine der er at man kan velge mellom "med musikk" og "uten musikk". I tillegg er alt hos NRK gratis, så om det er noen aktualitetsprogrammer eller lignende du vil høre på funker dette utmerket!

Vulgata
Medlem siden 14/04-2011
Antall poster 307
Vulgata Postet 20. April 2013 18:31

Har hørt på lydbøker helt siden jeg lånte kasetter på biblioteket. Utrolig mange titler ute nå. Hva liker du? Noen av de jeg har hørt gjennom min. 2 ganger.

-Serien om Arn Magnusson med Jan Guillou. 1200 tallet, tempelriddere, kriger i norden
-Alt av Ingvar Ambjønsen. Spesielt Hvite niggere, Siste revejakta og Elling triologien.
-Stieg Larsson's Millennium triologi. Bra krim.
-Dan Brown sine Da Vinci-koden og Engler og demoner. Krim-gåteløsning.
-Ringenes herre kanskje?
-Tom Clancy's Rød storm. En tenkt krig. Mye navn og utrykk. Konsentrasjon.
-Jakten på rød oktober. Russer som stjeler deres nyeste atomubåt.

Hvis du er ute etter litt enkel, morsom bakgrunnstøy så velger du Elling-serien. Utolig bra og, et stykke på vei, gjennkjennelig galskap. Veldig mye bedre enn filmene.

focus
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 12
focus Postet 20. April 2013 18:49

Takk for gode tips vulgata

Kan ikke si hva jeg liker da jeg aldri har hørt en lydbok og stort sett aldri lest en bok, men hva gjelder film så liker jeg jo action, spenning og thrillere - de Tom Clancy bøkene blir jeg muligens å gi en sjanse - likte veldig godt alle filmene med Jack Ryan basert på Tom Clancy bøker.

Hvor lang tid varer sånn ca en lydbok (kommer jo selvsagt ann på - men en gjennomsitteløig bok da).

1seig1
Medlem siden 10/05-2011
Antall poster 9
1seig1 Postet 20. April 2013 18:49

Har akkurat spilt min første større live-turnering og kan ikke si det er annet enn jæv.. irriterende når en idiot løfter på headphones/måper ut i lufta og spør "how much?". det er jo som om idioten skulle vært på dass hver gang noen callet eller raiset.
Lydbok er bra. det er bra på vei til jobben, når du slapper av, når noen gjør deg godt men ikke når du spiller poker

Anbefaler Johan Thorin og Jussi Adler Olsen, god krim med mye "feel good"

focus
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 12
focus Postet 20. April 2013 18:50

Jeg tenkte mest på når jeg spiller nettpoker da
Får ikke spilt noe særlig live

1seig1
Medlem siden 10/05-2011
Antall poster 9
1seig1 Postet 20. April 2013 18:54

Offcause, men en lydbok er ofte fra 10-12 til 16-18 timer. Jeg har bare vanlig cd-spiller i pendlerbilen, men du får de også på mp3. Biblioteket skaffer de fleste på cd innen èn til to uker hvis du bestiller. det beste er at biblioteket er gratis, og det er billig.

1seig1
Medlem siden 10/05-2011
Antall poster 9
1seig1 Postet 20. April 2013 19:01

Er ellers helt enig med Vulgata. Finn noe du liker og liker du det ikke, er det bare å bytte. Forøvrig kan du låne opptil 5 lydbøker samtidig på biblioteket, liker du det ikke er det bare å levere tilbake, no problem.
Er i Marbella nå og på veien hjem i morgen er det lydbok på øret, John Irwing 2i en og samme person"
Lykke til med lyttingen

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 20. April 2013 19:09

Søkte opp 2 bøker fra vulgatas liste på nevnte norbits.

Jakten på Rød oktober - 525 MB - 20 timer

Elling bøkene (alle 4 i en torrent fil) - 1,59 GB totalt
- Elling 1: Utsikt til paradiset - 5t 55 timer
- Elling 2: Fugledansen - 7 t 20 min
- Elling 3: Brødre i blodet - 7 t 15 min
- Elling 4: Elsk meg i morgen - 9t 30 min
Sist endret 20. April 2013 19:12

Vulgata
Medlem siden 14/04-2011
Antall poster 307
Vulgata Postet 20. April 2013 19:10

Sånn det skal gjøres selvfølgelig ja :-)

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 20. April 2013 19:10

Alle filene var forøvrig i mp3 - så de er nok bare å føre rett over på telefonen å spille av

FeskKaka
Medlem siden 19/02-2011
Antall poster 313
FeskKaka Postet 20. April 2013 20:21

radioresepsjonen å misjonen på podcast : ) nøts

Palasokeri
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Palasokeri Postet 20. April 2013 21:29

Fant denne, Books Should Be Free. Riktignok på engelsk...og denne librivox.org

osmark
Medlem siden 01/02-2011
osmark Postet 20. April 2013 21:33

Har hørt mye på lydbøker og det er fantastisk!!

Når du kjører lange bilturer, lydbøker er perfekt.
Når du spiller lange turneringer er lydbøker flott.
Når du flyr er lydbøker fantastisk.
Osv osv osv.

Det som er viktigst er hvem som leser. Veldig stor forskjell. Ivar Nergaard er min klare favoritt, og jeg tror jeg kunne ha hørt på hva som helst han leser.

Tenkte jeg skulle høre biografien til Gerd-Liv Valla, da holdt jeg på å dø, var ikke klar over at hun leste sjøl. Og det finnes ikke nok penger på den nordlige halvkulen for å få meg til å høre Gerd-Liv Valla sitte inni hodet mitt og snakke til meg.

Hørte forresten boka om Snåsamannen første dag av WSOP for noen år siden, 10 minutter etter at den var ferdig røyk jeg ut, neppe tilfeldig.
Hadde også med meg Pelsjegerliv av Helge Ingstad, om man skulle føle seg ensom i Vegas, og bli sittende alene på rommet sitt og sånt....

Det jeg egentlig ville si var vel at det finne masse flotte lydbøker. Kan brukes til det meste. Jeg har ikke hørt så mye i det siste, men jeg drev på å henta de i piratbukta.

focus
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 12
focus Postet 21. April 2013 17:41

Tusen takk for gode tips og ellers nyttig info folks

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 2. Mai 2013 22:54

Vulgata skrev:Sånn det skal gjøres selvfølgelig ja :-)

Det viktigste er den nyttige informasjonen du kommer med, ikke formateringen
[user_image]
[body_html]