• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Morsom mlm. KUN 10 dolllar

Forfatter: robinrex
Kategori: Annen gambling

robinrex
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 61
robinrex Postet 18. Juni 2012 02:09

Vi er en gjeng som liker spill og spenning her

Du kan satse fra KUN 10 dollar og hente ut tusener

Er du interessert trykk på linken og lag deg en konto

TRYKK HER

PS!
Dette er i startfasen

AceCikey
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 386
AceCikey Postet 18. Juni 2012 14:41

En side hvor man kan kjøpe produkter, men må verve medlemmer for å tjene penger? Pyramidespill much?

Kanskje du kunne skrive litt mer om hva businessmodellen er her? "Om oss" siden var veldig lite informativ...

AceCikey
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 386
AceCikey Postet 18. Juni 2012 14:43

Mer info her, men basically standard pyramidespill scam

https://www.themobiusloop.com/downloads/pdf_powerpoint_05_05.pdf

robinrex
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 61
robinrex Postet 18. Juni 2012 16:56

AcerCikey,

ALL mlm er pyramide(spill).
Tidligere man er med større sjanser for mye penger.
Dette er i startfasen i USA og når de åpner for resten av verden
vil enormt mange være med for kun 10 dollar.
I ALLE spill har man en sjanse for gevinst eller tap
og i alle må man satse for å vinne.

Se min første post så sier jeg "spill og spenning"
Sist endret 20. Juni 2012 23:27

AceCikey
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 386
AceCikey Postet 18. Juni 2012 17:03

Problemet er at i pyramidespill tjener de færreste penger. Derfor er det greit å kalle en spade for en spade når det kommer til den slags.

Slik det presenteres i førsteposten er det nok langt fra alle som tenker over at det er rent pyramidespill, og at ditt formål her ikke er å informere flest mulig om denne fine muligheten, men å verve spillere under deg slik at du kan tjene penger.

Men nå som det er oppklart er det jo helt opp til hver enkelt om de vil leke med pyramiden eller ikke

robinrex
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 61
robinrex Postet 18. Juni 2012 18:48

I tipping, i lotto, i sportsbetting og i poker etc. tjener også de færreste penger,
bare så det er oppklart hvis noen lurer.

Man vinner ikke hvis man ikke satser

Simticer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 896
Simticer Postet 19. Juni 2012 10:39

Mer info om MLM kontra pyramidespill: Direktesalgsforbundet

Kanskje greit med litt kunnskap?

wudupmyninja
Medlem siden 02/02-2012
Antall poster 312
wudupmyninja Postet 19. Juni 2012 11:47

robinrex skrev:Du kan satse fra KUN 10 dollar og hente ut tusener

mogens
Medlem siden 14/06-2012
Antall poster 78
mogens Postet 19. Juni 2012 17:26

Dette er ulovlig ihenhold til norsk lov,
Lykke til. Tror du har skutt gullfuggelen her...

robinrex
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 61
robinrex Postet 19. Juni 2012 18:40

mogens skrev:Dette er ulovlig ihenhold til norsk lov,
Lykke til. Tror du har skutt gullfuggelen her...

Ulovlig å spille poker i Norge også (live)

Gullfuglen er nok ikke skutt men dette er kun for spenningen.

robinrex
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 61
robinrex Postet 19. Juni 2012 18:55

Simticer skrev:Mer info om MLM kontra pyramidespill: Direktesalgsforbundet

Kunnskap?

ALL MLM = PYRAMIDE

Se strukturen i f.eks. Oriflame, Tupperware, Amway etc.
så skjønner du hva mlm struktur er, (hvis du ikke kan det).

PS!
KORT FORTALT:
Det handler KUN om timing,
vær tidlig inn i systemet og man tjener kr.
Senere man kommer inn mindre tjener man,
eller enda senere og du tjener ikke noe.

Har selv tidligere vært verden rundt på pyramide/mlm penger
så ikke si at det ikke er muligheter hvis timingen er der.

FlyingSumo
Medlem siden 15/02-2012
Antall poster 76
FlyingSumo Postet 19. Juni 2012 19:43

robinrex skrev:
Simticer skrev:Mer info om MLM kontra pyramidespill: Direktesalgsforbundet

Kunnskap?

ALL MLM = PYRAMIDE

så skjønner du hva mlm struktur er, (hvis du ikke kan det).

PS!
KORT FORTALT:
Det handler KUN om timing,
vær tidlig inn i systemet og man tjener kr.
Senere man kommer inn mindre tjener man,
eller enda senere og du tjener ikke noe.

Har selv tidligere vært verden rundt på pyramide/mlm penger
så ikke si at det ikke er muligheter hvis timingen er der.

Har veldig lite å si med timing om man ikke har konkurransedyktige produkter, og et vinnende vesen. Når man er redusert til å selge pyramide-ideen og ikke produktet er man dømt til å tape imo, men lykke til.

mogens
Medlem siden 14/06-2012
Antall poster 78
mogens Postet 19. Juni 2012 20:32

Etikken med å selge sand i sahara?
For de som ikke har samvittighet så værsegod.

mogens
Medlem siden 14/06-2012
Antall poster 78
mogens Postet 19. Juni 2012 20:33

Btw er det lovlig å spille poker i norge. Både live og online

robinrex
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 61
robinrex Postet 19. Juni 2012 20:40

mogens skrev:Btw er det lovlig å spille poker i norge. Både live og online

Live er ikke lov dersom man spiller om penger !!!

KUN idioter som spiller om knapper og glansbilder

SLUTT å være så jævla skinnhellige folks

elepervo
Medlem siden 22/03-2011
elepervo Postet 19. Juni 2012 20:46

Hehe ikke rart det er krig i verden nei

gl Robinrex

Simticer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 896
Simticer Postet 20. Juni 2012 20:53

robinrex skrev:
ALL MLM = PYRAMIDE

så skjønner du hva mlm struktur er, (hvis du ikke kan det)

Amway må være et sykt bra/dårlig pyramidespill ettersom de har holdt på i over 50 år.

robinrex
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 61
robinrex Postet 20. Juni 2012 23:38

Simticer skrev:
robinrex skrev:
ALL MLM = PYRAMIDE

så skjønner du hva mlm struktur er, (hvis du ikke kan det)

Amway må være et sykt bra/dårlig pyramidespill ettersom de har holdt på i over 50 år.

Hold deg til det jeg skriver, har jeg sagt at det er et spill ?

Strukturen i Amway er bygd opp som en pyranide,
gjelder også Oriflame og Tupperware bl.a.
Jeg sier at all mlm er pyramide, ikke at all mlm er et spill.

PS!
Pyramider er også mlm som for øvrig står for multi level marketing.

God natt og god jul

Alexander89s
Medlem siden 29/03-2011
Antall poster 357
Alexander89s Postet 21. Juni 2012 00:58

Lol håper du tjener noen usle $ på å rekruttere noen under deg robinrex.

Simticer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 896
Simticer Postet 21. Juni 2012 08:32

robinrex skrev:AcerCikey,

ALL mlm er pyramide(spill).

Ok, d var d du skrev, men da vet jeg hva du mente. Er enig at mlm strukturen ofte kan ha et pyramideliknende oppsett, akkurat som mange andre tradisjonelle bedrifsstrukturer.

AceCikey
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 386
AceCikey Postet 21. Juni 2012 09:04

Det er ingen tradisjonelle bedriftsstrukturer som er bygget opp som pyramidespill Simen. Ingen.

Derimot kan kanskje organisasjonskartet se ut som en pyramide når det er tegnet ned på papir, men det blir ganske så irrelevant.

mogens
Medlem siden 14/06-2012
Antall poster 78
mogens Postet 21. Juni 2012 13:49

AceCikey skrev:Det er ingen tradisjonelle bedriftsstrukturer som er bygget opp som pyramidespill Simen. Ingen.

Derimot kan kanskje organisasjonskartet se ut som en pyramide når det er tegnet ned på papir, men det blir ganske så irrelevant.

Enig her. Blir helt uvesentlig å sammenligne dette da så å si alle bedrifter/ organisasjoner ofte er administrert som en pyramide nedtegnet på ett kart , men dette er ko kun itfra ansvarsområdet og struktur og ikke bedriftsmoduler og strategier i konkurransesammenhenger.

AlexAkiller
Medlem siden 02/02-2012
AlexAkiller Postet 21. Juni 2012 13:58

10 dulls på vei,se på den som veldedighet

Vulgata
Medlem siden 14/04-2011
Antall poster 307
Vulgata Postet 21. Juni 2012 17:09

Problemet med sånne greier er at man ikke tjener noe hvis man ikke verver folk. Og det er jævelig vanskelig å verve folk til pyramidespill. Blir nedtur etter nedtur og man blir fort latterliggjort.
Men GL, håper du får ei grei timelønn, for det fortjener du.

Simticer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 896
Simticer Postet 22. Juni 2012 12:21

mogens skrev:
AceCikey skrev:Det er ingen tradisjonelle bedriftsstrukturer som er bygget opp som pyramidespill Simen. Ingen.

Enig her. Blir helt uvesentlig å sammenligne dette da så å si alle bedrifter/ organisasjoner ofte er administrert som en pyramide nedtegnet på ett kart , men dette er ko kun itfra ansvarsområdet og struktur og ikke bedriftsmoduler og strategier i konkurransesammenhenger.

Enig, det var det jeg mente med oppsett. Men mlm kan delvis sammenliknes med franchise og agent virksomhet.

Mitt poeng er at det er forskjell på pyramidespill og mlm, selv om at det noen ganger kan være vanskelig å skille dem. Link

mogens
Medlem siden 14/06-2012
Antall poster 78
mogens Postet 22. Juni 2012 14:18

Synes ikke franchise er noe god sammenligning. Nå kjenner jeg kun til rema reitan sin kontrakt/avtale.

Hensikten med pyramide går jo på verving og overta pengene som de under deg spytter inn--kaller det røveri å uetisk. Salg uten verdi. T5PC hadde jo millionvis med midler men kun noen få såpeflasker i verdi og varebeholdning. De som ikke ar fått nok advarsler om dette kan kun takke seg selv.

Franchiseavtalen til rema 1000: der er det en avtale at kjøpmannen får utbytte leverandører, kontakter og nettverk som rema adminstrativt bruker. Det gir veldig gode innkjøpspriser, noe som er grunnen til at ikke nye matbutikker/supermarket ikke klarer å kunkurrere med de store kjedene. Til gjengjeld må rema kjøpmannen gi fra seg en %vis del av omsetningen og så vidt jeg kjenner til er det vel 7 .

AceCikey
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 386
AceCikey Postet 22. Juni 2012 20:19

Pyramidespill kan overhodet ikke sammenlignes med franchise, agentbegrepet kan være så vidt at det kan man sikkert finne grunnlag for å sammenligne med.

Legg merke til at det i følge din egen link ikke er forskjell på mlm og pyramide Simen. Det er bare lagt inn noen"etiske begrensninger". Men forretningsmodellen er den samme. Så scam eller "scam light" er samme smørje.

Det man derimot kan være sikker på er at produkter som er gode eller originale nok til å danne grunnlag for en business i seg selv, vil velge helt andre kanaler for salg enn pyramide / mlm. I pyramidespill er produktet alltid en unnskyldning for å trekke penger inn fra verving, det selges aldri for sin egen del!

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 23. Juni 2012 00:50

Det var mange meninger i denne tråden, mye bastante formuleringer og etter min mening/erfaring er en del av dette feil.

Derfor ønsker jeg å tilby mine inputs ettersom jeg har studert denne bransjen inngående over en 6-7 års periode av en tidligere fase i mitt liv. I denne tiden satt jeg meg godt inn i emnet og reiste også på en god del konferranser med noen av verdens fremste eksperter på området som f.eks Edvard Ludbrook & Randy Gage (som dere gjerne må google). Mener selv jeg har en grei forståelse om hvordan denne (disse) bransjene fungerer og ønsker å dele mine syn på dette her slik at det kanskje blir lettere for de som ikke kjenner så mye til dette å forstå forskjellen på ett par ting og se eventuelle fallgruver. Understreker at det jeg skriver under er basert på mine erfaringer selv om jeg kanskje skriver en del av det i faktaform slik de før meg har gjort.

Den største og vanligste feilen
Den største og vanligste feilen folk gjør er å tolke alle selskaper hvor privatpersoner kan tjene penger på å "rekruttere" andre inn i en struktur som scam, det mange liker å kalle en pyramide. Slike selskaper har mange måter å bygges opp på, den mest vanlige er den binære hvor hver person starter/verver 2 personer under seg og de gjør det samme under seg igjen (derav pyramide). Men det er mange andre systemer også, noen vanlige navn er 3-legs, unilevel, circle etc. Skal ikke komme inn på forskjellen på alle typene her.

Skille mellom scam og real business

I grove trekk kan vi skille inn i 2 kategorier
1. Direktesalgs selskap 2. Pyramide"spill".
Det er disse 2 folk vanligvis blander litt for lett sammen.

1. Direktesalgsselskap
er selskaper som velger direkte markedsføring framfor tradisjonell markedsføring. Ikke alltid fordi produktene er dårlige (noen av de mest prisbelønte produktene selges kun gjennom direktesalg). Det er 3 hovedgrunner til at noen selskaper velger denne formen å få ut sine produkter på framfor tradisjonell markedsføring.

• Langt billigere og enklere å komme seg i gang med å få produktene tilgjengelige for kunden da de slipper tid, møter, forhandinger etc for å få avtaler med alle tradisjonelle mellomledd nevnt i punkt 2.

• Det er en langt billigere løsning for bedriften da man sparer utrolige summer i fordyrende mellomledd som eksportør/importør, grossist, lokal butikk, reklame etc. da de lar alle kundene få produktene direkte fra fabrikk uten fordyrende mellomledd

• De mener at markedsføring foretatt mot DEG av en av dine personelige kontakter er langt mer effektivt enn en reklame på TV eller i ett magasin.

Dette virker vedig bra for de selskapene som når momentum. Det er millioner av mennesker som tjener gode penger på å være "distributører" i slike selskaper. I ett direktesalgsselskap gir selskapet deg som distributør en provisjon når du selger et produkt til din venn, eller du starter en ny distributør som selger til sin venn etc. På denne måten kan man bygge seg både små og store orginasasjoner som gir en gjenntagene inntekt år etter år.

Noen annerkjente direktesalgsselskap du kanskje har hørt om:

Amway, Tupperware, Oriflame, Natures Own, Herbalife, Avon m.fl
Noen av disse selskapene har en årlig omsetning på over 50 milliarder kroner og flere av dem har holdt på i over 50 år - dette er direktesalgsselskaper ikke pyramidespill.

2. "Pyramidespill" bruker ideen til direktesalgsselskapene og samme struktur, men har ikke ett godt produkt i bunnen, men gjerne et "skalkeprodukt" som en shampoo, ett kosttilskudd eller rett å slett bare virtuelle produkter som lagringsplass, fiktive aksjer, lodd og lignende. Problemet med dette er at her er det ingen reele produktomsetninger - motivasjonen til de som går inn her er utelukkende drømmen om kjappe penger. Det koster ofte mye å bli medlem i slike systemer, mann betaler gjerne 3-10.000 for en startpakke som antagelig er verdt under 5% av det man betaler for produktet. Formålet er å dytte 50-80% av de ekstra pengene oppover i systemet (pyramiden) ut i provisjoner mens resten går til selskapet bak. Slike selskaper har en gjennomsnittelig levetid på 2-3 år før de kollapser. I den tiden så er det noen som har gjort seg gode penger - dette er helst de som var veldig, veldig tidlig med og noen som kom litt seinere med men som er "ildsjelene" som jobber veldig hardt og har gode evner til å dra med seg folk.

Eksempler på slike selskaper du kanskje har hørt om før:

WGI, The 5% community (T5PC), Efastteam, Alfaclub (sinnsykt dyrt), Upside, Plexplay, Life Wealth 8 (LW8), Prosper Club og mange mange flere.

Min oppsummering

Så etter min erfaring er det slik at dersom inntektene i ett slikt system baserer seg på inntekter fra verving av nye medlemmer og ikke reele gode produkter til en naturlig pris så er det ett pyramidespill som vil kollapse etter maks 2-3 år. Taperne vil alltid være de som er sist inn i slike systemer, og noen av de som tjener penger vil også føle seg litt skamfull når det kollapser fordi dem selv har fått med venner (og tjent på dem) som endte med det korteste strået når selskapet stopper opp. So be aware!

Jeg har selv møtt folk som har tjent usannsynelige summer på slike selskaper, blant annet en viss eks politimann fra steigen ved navn Mads Østvang, som estimert tjente 70 mill på WGI, men det har hatt sin pris. Han er en av veldig få som har tjent veldig store summer på slike selskap.

Men det er mulig å tjene penger på network marketing. Det er millioner av mennesker som livnærer seg kun på gjenntagenede innteker fra sine veloppbygde organisasjoner innenfor selskaper som Oriflame, tupperware, Amway, Avon og mange flere. Det er ingenting lyssky med slike selskaper med omsetning på mange millarder og et virke på flere titalls år. Her kan man bygge seg opp en orginasasjon av selgere og distributører som går ut og skaffer nye distributørerer og nye selgere. Får man en slik snøball til å rulle med et selskap med gode produkter som folk liker så vil man kunne høste gode gjenntagende innteker. Inntekten vil også vokse dersom man er en god leder og bygger en god struktur som dupliseres flere ganger.

Men det er ingen lett oppgave, dette er knallhard jobb og du må jobbe gratis i lang tid før det blir noen avkasting, og den er det som regel heller ingen garanti for. Men skal det gjøres som noe annet enn en gamble må man altså velge et direktesalgsselskap og ikke ett pyramidespill. Det er egentlig veldig mey mer å si om dette, men jeg håper hvertfall min lille tekst bidrar til opplyse noen flere.

Sidenote

Så Simens sammenligning med oppbygning og at det var litt uenigheter der.
Min egen mening om det:
Dersom jeg jobber i ett direktesalgsselskap vil jeg starte 2 eller flere distributører under meg, jeg vil så hjelpe disse til å gjøre det samme, og hjelpe dem igjen til å gjøre det samme. Altså 1 blir til 2 blir til 4, 8, 16, 32 etc nedover i en binær struktur.

Etter all sannsynelighet vil de som er nederst i en slik struktur ha mindre ansvar, mindre inntekter og mindre folk under seg i et hiraki.

Om jeg ser på en hvilken som helst "bedrift/organisasjon" kan jeg finne et lignende mønster enten det er Esso, Rimi, entreprenørselskapet, banken eller kommunestyret for den sags skyld. 1 eller flere på toppen, som har sine seksjonsledere e.l, som har sine avdelingsedere e.l som har sine golvarbeidere e.l osv. Desto lngere ned man ser i en slik struktur er det oftest en bredere linje (flere folk), mindre ansvar og mindre lønn. Og med det motsatte i motsatt ende av "mønsteret" - og tror det var noe lignende Simen siktet til når han skrev sitt innlegg om det.

AceCikey
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 386
AceCikey Postet 23. Juni 2012 11:51

Angående sidenoten din: Som jeg nevnte tidligere i tråden. At et organisasjonskart ligner på den strukturen dere beskriver når den er tegnet ned på papir er helt uvesentlig.

MLM / pyramide kan overhode ikke sammenlignes med en ordinær bedriftsstruktur som de du nevner fordi foretningsmodellen er så fundamentalt annerledes at alle sammenligninger blir meningsløse.

Hva resten av innlegget gjelder så er det det samme vi har hørt før fra alle som mener pyramidespill er en god ting. Så det lar jeg ligge. Jeg respekterer at du og noen andre har et annet syn på dette og lar det være med det.

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 23. Juni 2012 13:38

Nå må du ikke vinkle det jeg har skrevet slik at andre missforstår det jeg har skrevet da Cikey, det er ikke veldig hyggelig av deg

Understreker! Har aldri ment at pyramidespill er en "god ting" som Cikey skriver - men det er mulig for noen å tjene penger på dem. Men det mest vesentlige jeg vil understreke er at jeg skiller mellom pyramidespill og direktesalgsselskap.

Det er ikke noe "spill - aktig" over selskap som Avon, Amway og de jeg har nevnt tidligere. Disse selskapene driver med direktesalg og premierer sine distributører for den jobben framfor fordyrenede mellomledd. Noen av disse selskapene har betalt ut hundrevis av milliarder i slike direktesalgsprovisjoner og er dermed noe helt annet enn ett spill - det er real jobs, hvor hver enkelt distributør er sin egen sjef.

Men - det må IKKE forveksles med disse selskapene som prøver å etterligne direkteselskaper uten reele produkter. Jeg kutter ikke alle selskap under en kam slik som Cikey desverre vinklet at jeg hadde gjort, det er ikke det som er meningen. Meningen er å gi en forståelse av at det er en forskjell.
Sist endret 23. Juni 2012 13:39

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 27. Juni 2012 13:05

Enda et eksempel på at MLM er noe lugubert:

Les først
Sjokolade 1
Sjokolade 2

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 27. Juni 2012 14:16

Mye av MLM og alt Pyramidespill er 99% for idioter som aldri kommer til å tjene penger og 1% for "smartinger" som utnytter andre... Personlig syntes jeg slike konsepter er totalt latterlige og fatter ikke at folk gidder ofre det en tanke en gang..

AceCikey
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 386
AceCikey Postet 27. Juni 2012 14:24

grimteh skrev:Enda et eksempel på at MLM er noe lugubert:

Les først
Sjokolade 1
Sjokolade 2

Saken er nå også plukket opp av NRK og nettavisen

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.8222691
http://stavrum.nettavisen.no/?p=5257

Et annet interessant blogginnlegg angående MLM /Pyramide

http://sankthuman.blogspot.no/2012/02/mlm-hold-deg-unna.html

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 27. Juni 2012 14:32

JaCkPoT_ skrev:Mye av MLM og alt Pyramidespill er 99% for idioter som aldri kommer til å tjene penger og 1% for "smartinger" som utnytter andre... Personlig syntes jeg slike konsepter er totalt latterlige og fatter ikke at folk gidder ofre det en tanke en gang..

Problemet er alle de som ser seg blind på det som skrives om et slikt produkt av selve produsenten. Folk tenker seg jo ikke engang om to ganger før de biter på - det være seg alt fra Finn.no scams, linker som obvious er virus o.l, til slike ting som mlm/pyramidespill.

Faktisk ganske ufattelig etter man har hatt internett i snart to tiår. Det er jo derfor slike ting fortsetter og fortsetter, det er enda penger å presse ut av det.

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 27. Juni 2012 17:09

Off, men får vondt når man leser slike saker. Ingen tvil om at det finnes uærlige, lugubre og tvilsomme personer/selskaper også i denne bransjen (som det gjør i alle bransjer hvor penger kan tjenes). Har ikke satt meg inn i dette selskapet, men om produktetet deres er skikkelig eller ei betyr vel mindre dersom alle de negative tingene om ledelsene her stemmer. (Må jeg ikke bli saksøkt nu )

Sidenote:
Siden det var snakk oom søksmål fra USA, Husker Simen ble truet med store søksmål i 2005 fra bettingselskapet Bodog fordi han registrerte domenet Bodogratispoker til en klubb i Bodø. Måtte jo skive Bodø med O og da ble det Bodog ratis poker (om man delte det opp). Heller ikke det søksmålet ble noe av.

Simticer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 896
Simticer Postet 27. Juni 2012 21:25

Stemmer d Informer. Bodog ville ikke kjøpe domenet mitt heller

MlmWiki

AceCikey
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 386
AceCikey Postet 27. Juni 2012 21:39

Ganske interessant Wikiartikkel Simen:

Wikipedia skrev:I motsetning til klassiske pyramidespill som er en ren flytting av penger fra hånd til hånd oppover i systemet, nevnes lovlige MLM-selskaper som en metode for markedsføring og salg av produkter.[4]

Til tross for at man da skulle tro at flere kunne tjene penger så lenge det omsettes produkter, viser statistikker det motsatte. I en undersøkelse gjennomført i 2004 fant man at sjansen til å tjene penger på produktbasert MLM var 0,05 % mot 9,6 % ved klassiske pyramidespill.[5]

Det har blitt en klisjé at 97 prosent av alle som forsøker seg i MLM-bransjen mislykkes. For å imøtekomme disse statistikkene har de aller fleste MLM-selskaper ferdigskrevne forklaringer på hvorfor dette skjer, og hvorfor deres eget konsept skiller seg positivt ut.[6][7]

Grunntanken bak MLM er å kutte antall ledd mellom produsent og forbruker, for dermed å kunne tilby både redusert pris til forbruker og økt fortjeneste i distributørleddet.

Konseptet med å motta provisjon i mange nivåer blir da et paradoks ettersom provisjonen av ett produktsalg da skal fordeles på en rekke distributører i upline, noe som i praksis blir fordyrende mellomledd.
Mine uthevinger

Spokey
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 343
Spokey Postet 27. Juni 2012 22:15

"Mye av MLM og alt Pyramidespill er 99% for idioter som aldri kommer til å tjene penger og 1% for "smartinger" som utnytter andre..."

Litt som poker med andre ord
Sist endret 27. Juni 2012 22:19

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 28. Juni 2012 02:15

Spokey skrev:"Mye av MLM og alt Pyramidespill er 99% for idioter som aldri kommer til å tjene penger og 1% for "smartinger" som utnytter andre..."

Litt som poker med andre ord

Absolutt, men poker får man gjerne litt mer igjen for med tanke på tidsfordriv osv, man kan ikke se på det som en "jobb man taper penger på"
[user_image]
[body_html]