• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Motsatt av polarisert?

Forfatter: Indianeren
Kategori: Off topic

Indianeren
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 159
Indianeren Postet 17. Februar 2012 19:35

Finnes det ett ord for å være det motsatte av polarisert?

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 17. Februar 2012 21:04

Først måtte jeg google hva "Poliarisert" betydde:

«Polarisering» har flere betydninger.

Polarisering er en egenskap ved lys, radiobølger og røntgenstråler som er elektromagnetiske bølger med forskjellig bølgelengde.

Generelt sett henspiller polarisering seg på transversale bølger som har en svingning av bølgen som går på tvers av stråleretningen. Det kan sammenlignes med om vi holder et tau og beveger hånda fra side til side, eller opp og ned. Da vil vi se en bølge langs tauet som enten går opp og ned som er vertikalt polarisert, eller fra side til side som er horisontalt polarisert.

Dette er i motsetning til longitudinelle bølger som lydbølger. Ved slike bølger er bølgebevegelsen i samme retning som bølgen beveger seg. Dette kan sammenlignes med at vi drar i og slipper ut tauet. Longitudinelle bølger kan ikke polariseres.

Og så kom jeg ikke lenger............

Jannis
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 74
Jannis Postet 17. Februar 2012 21:32

depolarisert?

Indianeren
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 159
Indianeren Postet 17. Februar 2012 23:15

AcerJay:

"polarisering – politikk. Betegnelse på en prosess hvor avstanden mellom de viktigste aktørene i et politisk system, f.eks. partiene, øker, eller hvor aktører (partier) som står langt fra hverandre, styrkes."

Kan direkte overføres til håndranger i poker.

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 17. Februar 2012 23:21

Jo, du har nå rett i det ! Pussig at jeg kom frem til noe helt annet med Google.

Om du tenker på poker vil jeg vel si at det motsatt må være veldig loose?

osmark
Medlem siden 01/02-2011
osmark Postet 17. Februar 2012 23:24

AcerJay skrev:Jo, du har nå rett i det ! Pussig at jeg kom frem til noe helt annet med Google.

Om du tenker på poker vil jeg vel si at det motsatt må være veldig loose?

Nei

osmark
Medlem siden 01/02-2011
osmark Postet 17. Februar 2012 23:26

I andre sammenhenger er depolarisert rett.
Jeg klarer rett og slett ikke komme på et annet ord som passer i pokersammenheng.

austli
Medlem siden 24/02-2011
Antall poster 173
austli Postet 18. Februar 2012 02:14

upolarisert?
[user_image]
[body_html]