• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Mulig å skru av den hel. previeweren?

Forfatter: moveras1
Kategori: GamingHill

moveras1
Medlem siden 17/02-2011
Antall poster 538
moveras1 Postet 12. Desember 2011 13:11

Noen som vet om det er mulig å skru av den übersvære thread-previewen som dukker opp når musa havner over en tråd i forumoversikten??

Tiltinduserende at den dekker over halve skjermen, så det ikke er mulig å se de andre trådene i forumet...

Forsåvidt fint med en liten previewer så man slipper å gå inn i alle tråder for å se hva som skjer, men digre bilder, bannere og et hav av tekst blir for mye imo...

Og når jeg først er igang med å lirke av meg eder og galle, så vil jeg gjerne etterlyse "Mark forum read" knappen som har vært etterspurt ganske lenge også...
Sist endret 12. Desember 2011 13:15

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 12. Desember 2011 13:39

Den går ikke an å skru av slik det er nå, men jeg er enig med deg at den kan være irriterende til tider. Vi har snakket om denne funksjonen og hvor stor den skal være, men det er ikke vært 1. pri.

Når det gjelder "merk alle som lest" er dette etterspurt, men også litt nedprioritert for andre oppgaver vi MÅ ha fått ferdig.

Det er Informer som styrer prioriteringene, så jeg skal få han til å komme med et litt mer konkret svar til deg

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 12. Desember 2011 15:04

Menge funkjsoner vil være sånn at de er veldig godt likt av noen og en liten plage for noen. Vår preview av forumtråder kommer til å bestå av flere grunner, men først og fremst fordi det er flere som liker det enn ikke liker det.

Du får bare unngå å la musen din stå over en forumtråd da.
Ser ikke helt hvordan dette er et problem, er jo bare å fjerne musen fra det stedet så er du jo kvitt den??

Om dette viser seg å være en irritasjon for flere vil vi vurdere dette som en setting alla "turn of mouseover". Men mouseover er en av de tingene som gjør at sidene våre kan være så dynamiske og samtidig vire mindre enn den er. Mouseover brukes i dag på veldig mye som f.eks klubber, brukernavn, forum, live events, online events, kalender objekter etc. Om vi fjerner all mouseover vil man miste mye av dynamikken emd siden. Vi kan sikkert vurdere dette som et valg kun for forumtråder, vi får se.

Når det gjelder den "mark as read" saken så beklager jeg at prioriteringen på denne har stått litt for lavt som har gjort at den har blitt forbigått litt lenge. Skal få fikset dette nu (er ikke noen stor sak tror jeg).

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 12. Desember 2011 15:06

PS
Previeweren kommer bare opp om du holder musen i ett sekund over selve forum topicen - alle andre plasser så får du ikke preview opp.

Akkurat som på facebook det

moveras1
Medlem siden 17/02-2011
Antall poster 538
moveras1 Postet 12. Desember 2011 15:31

Jeg er ikke motstander av en mouseover preview, jeg bare synes at den i dette tilfellet er altfor diger...

Eksempel: Jeg vil bruke mouseover for å se hva som ligger i en tråd. Tråden viser seg å ikke interessere meg, og jeg vil se i den neste. Da kommer problemet frem, fordi den mouseoveren er så diger at den dekker opptil flere tråder videre nedover, sånn at jeg må fjerne musa fra forumet, ta meg en kopp kaffe mens jeg venter på at mouseoveren skal forsvinne så jeg får igjen forumoversikten, og så ta musa over neste tråd igjen...

Poenget mitt er at mouseover i seg selv er bra, men at den i dette tilfellet er så diger at det i min verden ville vært bedre om den ikke var der i det hele tatt. Du må ikke ta det ille opp og tro at jeg slakter opplegget, for det er ikke meningen. Jeg ville bare gjerne likt om dere så på utformingen.

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 12. Desember 2011 15:39

Vi skal se på utformingen
Vi kommer også til å gjøre dette til et valg - at du kan slå dette av (etterhvert).

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 12. Desember 2011 15:45

Kan det være en løsning å få den til å forsvinne med en gang musen er utenfor popup'n? Det ville jeg personlig likt i tillegg til at størrelsen begrenses til en viss størrelse som ikke dekker hele forumet!

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 12. Desember 2011 15:45

I mellomtiden har vi fikset "merk alle tråder som lest" funksjonen.
Re-fresh for å se dette på hovedsiden
Bruk av denne merker alle tråder som lest (også i dine klubber og grupper).

Sist endret 12. Desember 2011 15:53

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 12. Desember 2011 16:01

Når det gjelder mouseover så er probemet at mange forumtråder inneholder bilder - vi kan fjerne bildene fra mouseover - men har valgt ikke gjøre det nu. Men som sagt vi kommer til å ha en innstilling for mouseover bruk etterhvert.

Det jeg har fått gjort nå er:
Facebook har 1 second delay på mouseover (pop-in) og 0,1 sekund delay på (pop-ut) når du fjerner musen. Vi har hatt 1 sekund både på inn og ut. Nå har vi satt ut til 0,1 sekund som facebook. Håper dette hjelper litt på så du slipper å lage kaffe for å vente på at den skal forsvinne

Vi har 1 sekund på pop-in for å unngå at pop-ups skal komme hele tiden når du navigerer.

moveras1
Medlem siden 17/02-2011
Antall poster 538
moveras1 Postet 12. Desember 2011 16:06

Da begynner det å ligne på noe ja Om man får en størelsebegrensning slik Jackpot sier nå, så blir det helt topp

Deilig med mark forum read knapp, WP Morten!
[user_image]
[body_html]