• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Nick/alias - hva er din historie?

Forfatter: Informer
Kategori: Poker - annet

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 29. Februar 2012 23:19

De fleste av oss har nok en eller annen grunn for hvordan de fikk eller valgte sitt nick. Under kan du se grunnen / historien til noen kjente spillere.

Har hørt noen gode historier fra nick / alias valg før - hva er din historie?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mange spilleres nick stammer fra fødesteder eller steder der de pleide å leve.

Doyle "Texas Dolly" Bronson
Doyle er fra Texas, selvfølgelig, og "Dolly" kom da en gammel "Roadgambler", Jimmy "The Greek" Snyder feiluttalte navnet hannes.

Thomas "Amarillo Slim" Preston
Main Event mesteren fra Amarillo, Texas er i sine 80-år, og like slank som han alltid har vært. Hans selvbiografi har den klingenede tittelen "Amarillo Slim i en verden full av Fat People".

Paul "Eskimo" Clark
Han pleide å bo i Alaska.

Carlos "El Matador" Mortensen
Ble faktisk født i Ecuador, men flyttet til Spania sammen med sine foreldre som tenåring.

En annen populær måte å få et kallenavn på er gjennom tidligere yrke.

Bryan "Sailor" Roberts
Den gamle partner av Doyle og Slim pleide å være i den amerikanske marinen.

Antonio "The Magician" Esfandiari
Prøvd å bygge en karriere med magi før han vendte til poker.

Men "The Master" Nguyen
Han har lært opp mange vietnamesiske spillere som begynte å kalle ham sin "Master".

Howard "The Professor" Lederer
Han kommer fra en akademisk familie men har aldri hatt en universitetskarriere og er angivelig ikke så glad i hans kallenavn.

Og selvfølgelig, har mange spillere tilnavnet for sine karaktertrekk eller spillestil:

John "World" Hennigan
Han har ikke bodd over hele verden, men hovedsakelig i Las Vegas hvor han er angivelig klar til å satse på "alt i verden".

Phil "The Poker Brat" Hellmuth
som verdensmester 11 ganger har han gjort en lukrativ merkevare av seg selv og mange tror er hans berømte raserianfall bare en del av showet.

Mike "The Mouth" Matusow
Han kan bare ikke holde kjeft.

David "Devilfish" Ulliott
Devil fish er et 2000 kilos beist fra de dype hav og like aggressive som sin "navnebror ved pokerbordene.

Phil "The Unabomber" Laak
Når han sitter med hetten på bordet minnet han folk om FBI skissene av den beryktede brevbombemannen Ted "Unabomber" Kaczynski.

Chris "Jesus" Ferguson
Langhåret og skjeggete, er han ikke et bilde på hvordan Jesus tradisjonelt ble fremstilt i kunsten?

Jack "Treetop" Strauss

Den 201 cm høye verdensmester kunne antagelig nå opp til toppen av trærne.

Johnny "The Orient Express" Chan
Hans kallenavn blir nesten aldri brukt lenger, men det ble gitt ham av en av hans motspillere tilbake på 80-tallet da han bustet ut spillere med lynets hastighet på finalebordet i en turnering.

Greg "The Fossilman" Raymer

Bruker et fossil som card protector.

"Action" Dan Harrington
Berømt for sin stramme spillestil - men i virkeligheten er han i stand til mange moves og bare liker å understreke bildet folk har av ham som en tight spiller.

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 29. Februar 2012 23:19

Informer
Nicket jeg bruker nå stammer tilbake fra da jeg var med å lage den første websiden jeg var involvert i. Før lansering skulle jeg klaregjøre noen tråder med informasjon - hva skulle jeg kalle meg? Joda, jeg skulle jo ofteste komme med informasjon, og derfra kom nicket "Informer"

Hyper
Mitt gamle nick fikk jeg i min russetid da noen mente at jeg hadde mer energi en det lokale energiselskapet - lol

Chief104
Medlem siden 29/03-2011
Antall poster 622
Chief104 Postet 29. Februar 2012 23:35

chief, som i høvding eller er du på sjøen... mer som en formann.. har hatt det i 20 år snart i alle rare varianter.. spilt online game somm AA (American ARMY) som lechief.. spilt CS som chiefen.. ++ poker har det vært chiefmann Chief(ble stengt av fultilt) og nå Chief104 som i Chief ten four.. politi sjargong.. betyr den er grei...
Er ikke sikker på om det passer meg er jo en stille og rolig kar... men er nå det jeg har da
Sist endret 29. Februar 2012 23:37

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 29. Februar 2012 23:48

Jeg ville kalle meg TheGrim, men det var opptatt, det samme var GrimThe ...så da ble jeg sint å skrev Grimteh

johvij
Medlem siden 06/02-2012
Antall poster 171
johvij Postet 29. Februar 2012 23:49

johvij - En logisk kombinasjon for de som vet hele navnet mitt, selv om johvij høres ut som bare masse rare bokstaver

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 29. Februar 2012 23:49

Russenavnet mitt ble Grabbern, da jeg noe ufrivillig grabbet kantinedamen på puppa midt i et friminutt.. Long story

Chief104
Medlem siden 29/03-2011
Antall poster 622
Chief104 Postet 29. Februar 2012 23:52

foresten.. ble rent nostalgisk her... tenker på tiden med AA og slikt... vi spilte i en europeisk clan... husker jeg var på world to ten på to kart ... med over 2mill brukere.. clan matchene der vi drakk konjakk og skåla for clanen... herre det var tider det.. vil ha AA tilbake...

Palasokeri
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Palasokeri Postet 1. Mars 2012 00:18

Mitt nick ble valgt i ren irritasjon over at alle nick jeg prøvde meg på var opptatt, midt i en registrerings prosess på en pokerklient var gode råd dyre, helt til jeg skulle ha meg en sukkerbit til kaffen (jada jeg er så gammal).

Pakken med sukkerbiter har en innholdsfortegnelse på fire språk bl.a finsk. Valget falt da på Palasokeri som betyr rørsukker på norsk. Men det mest morsomme er at resten av radiogutta ikke greide å uttale det, så dermed var forkortelsen Pala skapt.

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 1. Mars 2012 02:12

Jeg fikk meg vel nick først på videregående når jeg startet å henge på IRC, siden jeg alltid har vært en gambler ble det seff JaCkPoT_!

AlexAkiller
Medlem siden 02/02-2012
AlexAkiller Postet 1. Mars 2012 05:21

AlexAkiller"Alex Ace Killer"kommer fra at når min poker karrieren begynte i 2006,da e spilte med alt lave kort og ut dratt mye hånder som AQ-AK-AA derfor når e registrerte meg for første gang på stars d var naturlig å velge denna nick

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 1. Mars 2012 07:46

JaCkPoT_ skrev:Jeg fikk meg vel nick først på videregående når jeg startet å henge på IRC, siden jeg alltid har vært en gambler ble det seff JaCkPoT_!

IRC var tider det

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 1. Mars 2012 16:59

JaCkPoT_ skrev:Jeg fikk meg vel nick først på videregående når jeg startet å henge på IRC, siden jeg alltid har vært en gambler ble det seff JaCkPoT_!

I am chocked

runnik
Medlem siden 19/02-2011
Antall poster 89
runnik Postet 1. Mars 2012 17:41

runnik pga trodde d bare var login.
MirrorEggs: En kompis av meg i syden: "can i please have some mirroreggs?" Skulle da seff bestille speilegg
Sist endret 1. Mars 2012 17:41

Sibben
Medlem siden 13/04-2011
Antall poster 115
Sibben Postet 1. Mars 2012 18:05

sibben har med navnet mit og gjøre Svein Ivar Bjørnerud har blitt kalt det siden barneskolen travsibben for det jeg har gått på travbanen i45år

Olees
Medlem siden 14/02-2011
Antall poster 81
Olees Postet 1. Mars 2012 20:28

Olees : Et resultat av mangel på kreativitet

Punter30
Medlem siden 21/03-2011
Antall poster 73
Punter30 Postet 1. Mars 2012 21:54

Punter30 - Jeg ville få frem at jeg var en gambler, og siden jeg har både tradet rentederivater og gamblet på alt mellom himmel og jord, så mente jeg at Punter30 var ett passende nick

På Pokersites går jeg under navnet Schubert som var verdens beste dalmatiner, og det er min måte å hedre hans minne på

Fattigmann
Medlem siden 18/09-2011
Antall poster 39
Fattigmann Postet 1. Mars 2012 22:47

Mitt nick er vel ganske selvforklarende..

Mysterio90
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 734
Mysterio90 Postet 1. Mars 2012 23:46

Mysterio

CheVolvo
Medlem siden 10/04-2011
Antall poster 7
CheVolvo Postet 1. Mars 2012 23:54

CheVolvo fordi jeg liker volvo og spesiellt gamle volvoer med chevrolet V8'er i, jobber også med volvo lastebiler og busser til daglig

Badbompy
  •  
Medlem siden 01/04-2011
Antall poster 888
Badbompy Postet 2. Mars 2012 01:16

Badbompy henger igjen fra gamle dager da jeg var 16 år.
Spilte vel en ca 6000 spill på megazone .
Jeg så vist ut som en Bompy bjørn når jeg spilte og hoppet rundt .Så ble kaldt Badbompy .

Pondus440
Medlem siden 12/01-2012
Antall poster 23
Pondus440 Postet 5. Mars 2012 15:08

Pondus... Begynte som en spøk siden jeg pleide å være tynn som en strek... Mer passende nick i våre dager
Inspirert av tegneserien med samme navn

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 5. Mars 2012 16:04

Mine forbokstaver i navnet er JJ, altså kaltes jeg jayjay noen ganger.

Da jeg kjøpte min første PC i 2004, var det en Acer.
Under innstallasjonen av programvaren så krevdes det at jeg kalte pcen noe, og da ble det AcerJay.
Rett etter innstallasjonen var det inn på pokerklienten Expekt og da var det pokernicket som skulle lages.. som også ble Acerjay seff..
Som siden da er det nicket jeg bruker mest mulig..

Har også siden kjøpt tre til Acer pcer.

Daffelure
Medlem siden 31/03-2011
Antall poster 362
Daffelure Postet 5. Mars 2012 16:20

Daffelure kommer fra den tiden jeg gikk på barneskolen ( ikke så mange år sia d ) Mamma og pappa var i Thailand og eg bodde en uke hos en kompis, en av dagan så va eg så lat at eg ikke gadd å ta spark til skolen fordi vi skulle opp en bakke, da tok brodern til kompisen min og kom opp med Daffelure av alle ting. D har hengt ved, og siden d ikke e en historie som eg e flau over så har eg no brukt d en god del sjøl

Skibbizchamp va vel fordi eg ikke hadde løst og bruke Daffelure på stars, veit ikke helt koffør d egentlig, men sånn blei d no og en kompis kombinerte fint litt fra hjemplassen og champ

Mulig det e mangel på kreativtet fra min side, men som dokker ser så kommer navn fra venna og slikt, jaja sånn kan d gå

bryggepoker
Medlem siden 12/02-2011
Antall poster 91
bryggepoker Postet 7. Mars 2012 12:00

Bryggepoker falt naturlig inn da det var på (fetsund)brygge hos JaCkPoT_ det hele startet for min del. Det begynte vel med spill på en lørdag (event kalt lørdagspoker) og så kom onsdagspoker, torsdagpoker, fredagspoker og søndagspoker - gjerne samme uke. Every day is a poker day? Vi begynte som en gjeng naboer på brygga og nå er fetsund på folkemunne og beryktet for sine cash gla' lag Mange har møtt opp og tatt sine lodd, men kommer sjeldent tilbake - baksiden for oss er at førstegangsspillende på brygga nesten alltid plusser

Goggen
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 975
Goggen Postet 7. Mars 2012 12:42

Goggen

Når jeg var en 3-4 år fikk jeg dette kallenavnet av min far. Han husker ikke grunnen til dette, men det er nå blitt det siden.

Mitt fornavn er Jørn Are og ikke George som mange da tror.

Forøvrig har jeg hørt at ei bikkja til Wenche Myhre hadde navnet Goggen og at en karakter i Hotell Cæsar også har det. Men ingen sammeheng med disse altså.

LFCPAL
  •  
Medlem siden 10/02-2011
LFCPAL Postet 7. Mars 2012 14:47

LFCPAL

det kommer fra første gangen jeg skulle lage en mail konto et sted og prøvde mange som var allerede i bruk og da ble det bare plutselig til at jeg prøvde LFCPAL. LFC står for Liverpool FC da jeg er en stor Liverpool fan(russenavnet mitt var LIVERPÅL) og PAL er for at jeg heter Pål og Å fikk jeg ikke bruke i mail adressen. Så har det bare blitt sånn at jeg har brukt det nicket på de fleste poker sider

darkgunn
Medlem siden 08/05-2011
Antall poster 183
darkgunn Postet 7. Mars 2012 15:43

Darkgunn

begynte med poker i 2006, inspirert av min bror, som på tiden hadde rundark som nick, med den ganske greie forklaringen at vi har mörk til etternavn. og Gunn er jo fornavnet, da ble det darkgunn. på nb er det en n mindre, hvilket er litt morsomt fordi jeg har også skyting som hobby.
nå er jeg jo også helt mörk i håret og mange poker buddys kaller meg derfor bare dark. litt mer ukjent er jeg nok for de fleste her inne som wishmaster75 på unibet, det nicket tok jeg for en av mine favvo skrekkfilmer har den tittelen, å väre "önskemester" er ikke å forakte ,men det funker desverre ikke på meg selv,hehe...

Vulgata
Medlem siden 14/04-2011
Antall poster 307
Vulgata Postet 7. Mars 2012 16:35

Som ivrig fluefisker etter laks og ørret, så pleier jeg å havne på en eller annen variant av norges råeste døgnflue Vulgata Ephemera
Tørrfluefiske med døgnflueimitasjoner er det ultimate fiske, og Vulgataen lokker de alle største fiskene til å bite.

Flotte bilder

aviena
Medlem siden 25/09-2011
Antall poster 326
aviena Postet 7. Mars 2012 18:29

World of warcraft.
To greske gudinna smekka te et ord, Aviena. Guess who.

Palasokeri
  •  
Medlem siden 10/02-2011
Palasokeri Postet 7. Mars 2012 18:44

aviena skrev:World of warcraft.
To greske gudinna smekka te et ord, Aviena. Guess who.

Den ene må være Athena, gudinne for visdom, strategisk tenkning og krig?

Står litt fast på den andre da

elepervo
Medlem siden 22/03-2011
elepervo Postet 5. September 2012 15:45

Pervo ... ikke godt å si , men uansett

Pervo er i dag lagt død og er f.o.m i dag TinaK_91 etter min kjære datter

r.i.p Pervo

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 5. September 2012 15:49

elepervo skrev:Pervo ... ikke godt å si , men uansett

Pervo er i dag lagt død og er f.o.m i dag TinaK_91 etter min kjære datter

r.i.p Pervo

krabbi
  •  
Medlem siden 19/02-2011
Antall poster 308
krabbi Postet 5. September 2012 16:35

Krabbzinho er vel videre ført fra crabsticks/krabben som æ blei kalt ifra æ gikk på ungdomskolen da folk iklassa ikke klart å uttale mitt etternavn som e da krabsethsve pluss zinho e vel også for at æ e en fotballfanatiker og digga han ronaldinho som yngre

aviena
Medlem siden 25/09-2011
Antall poster 326
aviena Postet 5. September 2012 17:53

@ Palasokeri
Athene Αθηνά (Athēna) – gudinne for visdom, strategi og krig
Er riktig! Hadd t.o.m en kattepus som het athene og en annen som het Hercules. lool.

Aradia & Ardwinna tror æ e med i blandinga, huske ikke helt kæm.. Afrodite va vel og i bakhodet

[user_image]
[body_html]