• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Omaha - Fortell din historie

Forfatter: AcerJay
Kategori: Poker cash games » Omaha

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 24. Februar 2012 03:13

Omaha - dette magiske spillet hvor man får fire kort istedenfor to !

Husker begynnelsen i 2004 da man testet ut PLO på høyskolen i Bodø ilag med en kompis.
Ja, internett var ikke for alle, så man måtte ty til offentlige plasser på den tiden !

Vi skjønte ikke helt hvorfor ikke vant på bordet , eller når vi hadde på bordet .
Men moro var det nå !

Har et par gode historier hvor jeg har sett mye rart som har skjedd.

Satt i Tromsø ilag med OleKr og noen andre donks og spilte cashgames.
Vi hadde to bord, ett med 5/5 NLHE og ett med 10/10 PLO.

Inn fra byen ramler Allan, en helt grei NLHE spiller, men han ville spille PLO og var seff dritings !

I begynnelsen gikk det bra med han, da han vant endel potter på ren aggresjon. Men så kommer stjerneeksemplet:

Husker ikke action pre, men var nok en raise og noen calls..

Floppen kommer
Allan og en solid spiller begynner bettingen og det blir allin. Det er opplagt at den solide spilleren har nutflush, så blir det spennende å se hva Allan har..

Solid spiller:
Allan: WTF ?!

"Jeg har jo tress og kan få hus" roper Allan..
Yeah right..

Det syyyke er jo at på turn kommer som gir Allan masse outs, men det kommer en blank på river, heldigvis..

Nå skal det sies at dagen etter forteller Allan at han ikke husker mye fra kvelden, men humor var nå seansen alikvel.

----------

Jeg har også vært i Praha under EPT 2007 og spilt PLO hvor en spiller hadde på uvanlig måte vunnet seg opp til ca 30.000,- for så å blåse alt på bordet AKJXX rainbow, hvor det ble mye betting på river og det var opplagt at han ene har QT for floppa nuts, mens vår helt stolt viser opp "huset" KJJ.. på hånda..

Så har du noen gode historier om nybegynnere eller andre rare PLO spill, så bidra gjerne her !

Alexander89s
Medlem siden 29/03-2011
Antall poster 357
Alexander89s Postet 24. Februar 2012 03:29

Spillte PLO live første gang under østlandsmesterskapet på danskebåten i 2010. Hadde spillt det litt på nett, men skjønnte ikke så mye.

Trodde dette var easy money, bordet var overfyllt med fulle folk, bl.a fjøs og kunsteren. Var et livlig lag og ble som oftest 2-3 personer allin hver pot. Etter 7 år og 3 dager ble det raise og reraise og jeg fikk det på med tress i ess preflop (AAAx)
3 spillere dekket meg, og til min forvilelse hadde jeg bare essepar , og med en lav flopp var jeg busted, men gøy var det
Sist endret 24. Februar 2012 03:31
[user_image]
[body_html]