• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Omaha hilo hånd i turnering

Forfatter: osmark

osmark
Medlem siden 01/02-2011
osmark Postet 11. Juni 2011 19:23

Seat 1: LauraAce ($4 710,00)
Seat 3: pokerced69 ($7 110,00)
Seat 4: bv4ever ($4 523,00)
Seat 5: xBlacKKingx ($5 452,00)
Seat 6: osmark ($5 435,00)
Dealer
Seat 7: HenrikX ($4 767,00)
Posts small blind $30,00
Seat 8: bedias ($5 003,00)
Posts big blind $60,00
Seat 9: The_Tornado99 ($15 538,00)
Dealt to osmark

FOLD LauraAce
CALL pokerced69, $60,00
FOLD bv4ever
FOLD xBlacKKingx
CALL osmark, $60,00
FOLD HenrikX
CALL bedias, $30,00
CHECK The_Tornado99

Flop:

BET bedias, $180,00
FOLD The_Tornado99
CALL pokerced69, $180,00

what to do?

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 11. Juni 2011 20:12

Alternativt call flop og pot any turn.

Ene av de andre villains er nok også på et lowdrag, så må gjøre det tungt for de på turn om low treffer.
Kjedelig å tape halve potten på runner runner low da !

Usikker hva de kan ha når det er en made flop, du håper vel egentlig på å møte en naken 9T, hvor du bør få mest mulig chips inn i midten før du freeroller din flush eller hus.
Er det gode motspiller, så vil en med naken 9T faktisk være nødt til å kaste floppen..

Han i midten kan jo calle med kun et par og gutshot feks, fordi han første normalt sett skal ha lave kort og ikke skal ha noe på den floppen.
Ene av de to kan jo også sitte på et nutflushedrag, med feks ..
Set trenger vi ikke å være redde for.

Så da er jo spørmålet om du vil sjanse på å vinne en stor pot eller sikre deg en liten en...

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 11. Juni 2011 20:27

Det som det oftes koker ned til i sånne HH tråder, er nå at spilleren selv bør ha den beste info til å vurdere.

Som feks hvordan hender er spilt tidligere, hvem er aggro, hvordan blir Hero sett på av de andre på bordet, bløffes det mye, er noen på tilt, er det noen som vinner alle potter uten showdown, hvordan spiltes forrige hånd med nuts, nærmer vi oss ITM/FT(på MTTs) etc etc

Acid
Medlem siden 01/02-2011
Acid Postet 12. Juni 2011 07:15

Hadde fått på mest mulig på den floppen der.Blank turn så hadde jeg deiget igjen. Samme med low card turn der kun a2 variant med flushedrag eller made 10 9 eller set kan finne syn egentlig på turn. Men er ikke noe fan av å spille for tricky eller slowspille i omaha hl no limit eller pot limit. Fixt limit derimot hadde jeg nok syna bare floppen siden du sitter i pos og kan få 2 big bet inn lett på de fleste turn kort som ikke er a,k,10,9 da det for er noen raps ute og går siden det er bud og syn på floppen med kun 1 low card. Kommer det flushekort på turn eller river så hadde sett veldig an motspillere og historie på dem. Mange som kun spiller nuts og nutsdrag i omaha hl og er du oppe mot en sik spiller så er ikke str8 flush drag med 4kort for hus mye og sammle på vis budet er hardt forskjell til potten.

Men anyway tror alle tenker forskjellige og spiller forskjellig i omaha hl så ingen fasit svar her

osmark
Medlem siden 01/02-2011
osmark Postet 12. Juni 2011 11:24

AcerJay skrev:Det som det oftes koker ned til i sånne HH tråder, er nå at spilleren selv bør ha den beste info til å vurdere.

Som feks hvordan hender er spilt tidligere, hvem er aggro, hvordan blir Hero sett på av de andre på bordet, bløffes det mye, er noen på tilt, er det noen som vinner alle potter uten showdown, hvordan spiltes forrige hånd med nuts, nærmer vi oss ITM/FT(på MTTs) etc etc

Er tidlig i turneringen. Og det har ikke vært veldig mye action tidligere.
Grunnen til at jeg legger akkurat denne ut, er at jeg vil høre hvordan andre som spiller hilo tenker i en slik spot.

Jeg kan jo ta en liten fortsettelse:

RAISE osmark, to $960,00
RAISE bedias, to $3 300,00
CALL pokerced69, $3 120,00

Er det alle mann til pumpene uten tvil?
Hva kan man være oppe mot?
Finnes det en spot der man er klar favoritt her?
Om man er oppe mot og så sliter jeg jo.

Spokey
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 343
Spokey Postet 12. Juni 2011 14:26

Kjedelige hender du skulle være oppe mot da. Er jo noe de værst tenkelige hendene å være oppe mot. Jeg synes det er helt greit å få det på. skal jo vanligvis litt til for at ingen av sidedragene dine skal være gode.

osmark
Medlem siden 01/02-2011
osmark Postet 12. Juni 2011 14:35

Men for å si det på en annen måte da. Hvilke hender går de andre to bananas med på floppen?
Turneringen er 215hiloen som går hver lørdag på fulltilt. Dype stacker og god struktur. De må jo ha noe da...
Var så tidlig i turneringene at jeg hadde ikke sjekket noe stats på bordet.
Sånn i ettertid viser det seg jo at de har jo ingen peiling på hilo... forsåvidt ikke så mye annet heller.

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 12. Juni 2011 16:06

Dette jo egentlig en PLO hi hånd spilt delvis av PLO8 spillere med delvis PLO8 starthender.
Så da kan rare ting skje =)

Flacky
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 120
Flacky Postet 12. Juni 2011 21:00

Hadde skrevve langt innlegg, men klarte seff slette det så orke ikke skrive alt på nytt..

Det e vel ikke avslørt no hender enda, kun worst case eksempel, ettersom eg forstår. Men, det føles uggent å få det på treveis her, ihvertfall vs kapable, solide spillera. Greit å ikke se seg blind på nutstraighten. Positive me casen vil være at vi har set- og flush BLOKKERS, samt pos.

Syne i pos på flop?
- Holde potta nede
- Lettere å få action av clean-nuts på turn, me "blank"
- Vanskelig å spille kløver-turn
- Kan bli utspilt på MANGE turn kort.
- Finnes INGEN blanke turn kort

Mulig det høres overaskanes ut ingen turn kort e blank, men i mine øya e f.eks ruter 3 alt anna enn blank 3-veis.

Raise på flop?
- Hovedmål må jo være å få potta HU, og dermed få inn mest mulig chips
- Problem hvis begge involvere seg
- Life-Issue hvis begge vil ha action, og kan måtte kaste "best" hånd

Trur ikke det e en stor feil å verken r/f-3veis-action og da få det på hvis HU, eller syne og se an turn. Men probleme me 3-veis action vil være minst like stort på turn( Anna enn Q/J obv), hvis ikke handa blir enklere å mucke..

Ka som e best, har eg ingen aning om, iom at det ikke føles bra uansett ka vi gjør =) Men trur eg ville gådd for å prøve få potta HU på flop, og kasta me 3-veis action, pga bra struktur og tidlig i turneringa.
Kan jo sjøl regne prosent mot f.eks AKTX-lav me høyere flushdrag vs din hånd. Så kan det i tillegg hende en nisse me 9TXX e involvert...

Trur spoten ser finere ut enn den e, desverre.
Så kan man vurdere om det e vits å syne pre-flop når til og med den drømmefloppen der e vanskelig å gjøre profitabel =)

Ole

Flacky
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 120
Flacky Postet 12. Juni 2011 21:06

Glemte få me at nivået på motspilleran selvfølgelig vil spille stor rolle. Sjansen for 910XX vil jo øke betraktelig jo lavere nivåe e. Men forstod det som at det va null info.

osmark
Medlem siden 01/02-2011
osmark Postet 14. Juni 2011 20:05

Du er inne på det jeg ville frem til med å poste HH.
Når jeg så floppen var jeg 100% sikker på at jeg ville ha på alle pengene snarest mulig, gjerne mot flere spillere. Floppe strase med top to og flugedrag, atpåtil straseflugedraget er jo nesten så jeg sprang å henta en pakke flatbrød.

Men vi fikk det jo på treveis, hånda ble til en vinner, men jeg ble overrasket når jeg sjekka prosentene etterpå.

Action på flop ble som følger

BET bedias, $180
FOLD The_Tornado99
CALL pokerced69, $180
RAISE osmark, to $960
RAISE bedias, to $3,300
CALL pokerced69, $3,120
RAISE osmark, to $5,375 and is ALL-IN
CALL bedias, $1,643 and is ALL-IN
CALL pokerced69, $2,075

Deilig på turn gjør susen, med en liten på river sånn for skøy skyld.

Hendene jeg møtte var

altså en friskus som tydeligvis har spilt mest holdem.
var heller ikke mørkeredd.

Men når man sjekker prosenter så sier pokerhand at jeg har 38,8%!!! Jeg var sikker på at jeg hadde bortimot tuuuzen prosent.
Kompisen med strasen har 25,3 mens høyere flugedrag og openender har 35,8%.

Jeg fikk meg iallefall en liten plo/plo hilo lærepenge av denne hånden.

Flacky
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 120
Flacky Postet 14. Juni 2011 20:55

=)

Jepp, og da e vi i tillegg i laveste range av oppo-holdings.
Så vi har "flaks" som har 38,8 %.

Interessant spot og bra post!
Sist endret 14. Juni 2011 20:56
[user_image]
[body_html]