• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Ringeriks Open

Alexander89s
Medlem siden 29/03-2011
Antall poster 357
Alexander89s Postet 12. Juni 2013 20:13

Heisann, Ringerike Pokerklubb arrangerer andre året på rad Ringeriks Open! Ifjor var det det bare mainevent texas hold'em. Men i år kan vi oppgradere til PLO-turnering også. PLO turneringen blir i år arrangert fredag 28 juni klokken 16.00. buyin: 750+50
Stack: 30.000
Blindetider: 30 min de første 3 timene, deretter 45 min.
Latereg 2 time

Mainevent starter lørdag 29 juni klokken 13.00
No Limit Hold'em
Buy in 1300+200 kroner
45 min levels
30.000 startstack.

Jeg poster litt fra arrangementsiden:

"Fjoråret hadde 22 spillende å by på, og selv om deltakerantallet ikke var veldig høyt, var arrangementet en suksess.

Det vil selvfølgelig bli salg av grandis og cola. De som ønsker det står også fritt til å ta med seg alkohol, eller egne mat og drikkevarer.

Med i buy-in vil det følge med 1 stk drikke til hver deltaker. Det blir en halvliter cola / solo / fanta eller lignende. Avhengig av antallet deltakere, vil jeg også prøve å få råd til gratis pølser til alle.

Det vil bli tilbudt et eget bord med cashgame når det er ønskelig. Her spiller vi også stakes som er ønskelig, fra 5-5 og oppover. Jeg kommer til å jobbe for å få en dealer på dette bordet."

Håper noen kjente som bor i nærheten tar turen. Jeg får selv bare deltatt på mainevent. Eneste dagen jeg får fri denne måneden fra jobb, så melder sjenk! Er selvdealing på bordene per nå bare så folk ikke blir skuffet. Send meg pm om dere vil ta turen så ordner jeg invite

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 13. Juni 2013 08:46

Godt på se at det kjøres litt turneringer rundt om kring
Lykke til med arrangementet

Alexander89s
Medlem siden 29/03-2011
Antall poster 357
Alexander89s Postet 15. Juni 2013 13:03

hadde vært morro å sett noen Gaminghillfjes her i hønefoss

r1mmeyo
Medlem siden 04/04-2012
Antall poster 413
r1mmeyo Postet 16. Juni 2013 00:36

kan du forklare hvorfor det er godt over 10% i rake?

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 16. Juni 2013 00:51

Det er kanskje litt høyt i forhold til det man er vant til på nett og større arrangementer. Men har arrangert en del selv og kan vel si at vi burde være takknemlig for at noen tar initiativ til å arrangere slike ting uten om de store eventene. Vet ikke hvordan det er med lokale, men om han må leie dette så er jo dette dyrt, og stiller han eget hus til disp burde dette også prises litt inn, for det er mye som kan gå galt, knuses, selvforsynes - og ikke minst et enormt rot etter 20 ballhester på pokerfest med fyll. I tillegg til selve arrangementet som gir en sosial happening stiller han med noe tilbake til spillerne i form av brus, pølser etc.

Det som er faren med å klage for mye på raken (innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig) er at ingen i nærområdene gidder å arrangere noe. So I for one support en rake opptil dette nivået om det kun er 20 spillere med og det skal dekkes for lokale og annet attåt.

r1mmeyo
Medlem siden 04/04-2012
Antall poster 413
r1mmeyo Postet 16. Juni 2013 00:59

da regner jeg med at dette blir det beste arrangemantet ever egentlig med endel utgifter, no offence i det hele tatt, men raken er latterlig høy.

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 16. Juni 2013 01:17

Er som sagt enig i at det er litt høyt. Men la oss si at det er 20 stk med da, som gir 4.000 i rake.
Om han leier lokale vil nok dette koste an plass mellom 1.500 og 2.000. Så er det utstyr og eventuelt mat og brus.

Så han sitter kanskje igjen med 1.000 - 1.500 for jobben, noe han antagelig bruker en del timer forarbeid med invistasjoner, web, email, avtale med huseier, utstyr etc. Så kommer selve arrangementet, og så oppryddingen etterpå.
Så sum sumarium tjener han nok neppe mer enn 50 kroner timen for det arbeidet han legger ned.

Dette med rake i arrangementer har vært tatt opp mange ganger. Det hender seg at jeg også setter opp eventer, da har det som regel blitt 5% rake av buy-in. Men jeg gjør ikke dette for å tjene en slant, kun for å dekke faktiske utgifter (det er alltid noe som blir ødelagt - og det er alltid (når jeg kjører hjemme hos meg selv) noen som tar seg godt til rette både i barskap og ellers.

Men spørsmålet blir vel om man setter såpass pris på at noen gidder å arrangerer dette at man er villig til å betale noen 50 kroner timen for jobben, og om man selv ville gjort jobben for mindre?

LFCPAL
  •  
Medlem siden 10/02-2011
LFCPAL Postet 16. Juni 2013 01:47

Her må jeg si meg enig med Morten, jeg har tidligere også arranger noen turneringer. Til å begynne med tok jeg ikke rake, men etter vært måtte jeg begynne med dette for at jeg skulle gidde å fortsette med det. Bord, stoler, chips og kort koster penger i tillegg til mye tid til forberedelser og opprydding. Så jeg forstår godt denne raken.

I Trondheim er det 500+100kr og 1800+200kr som brukes på de fleste turneringer og dette er et nivå jeg ikke har hørt at noen har klaget på(jeg er ikke med å arrangerer noen av disse).
Folk er takknemlige at noen gidder å arrangere og ta den risken det er å stå som arrangør.

ragnarokk
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 53
ragnarokk Postet 16. Juni 2013 05:13

Raken varierer, høyest i Oslo. Muligens lavest i trøndelag?
uansett, greit nok, med 1300 + 200 hvis det er dealere på plass, er det ikke, så, tja, da får hver enkelt se hva man synes det er værdt å spille med å deale selv.

Alex skal uansett ha litt kred for å sette igang, lover at det ikke er like lett bestandig.
Og, rakeavg ligger åpnet for alle, ikke noe tull der. Gå og kos deg, eller ikke.

GL med arr !

Alexander89s
Medlem siden 29/03-2011
Antall poster 357
Alexander89s Postet 16. Juni 2013 11:03

Hehe, ser at raken er litt høy. Ikke jeg som arrangerer dette da, er noen venner som vil få til ett større pokerarrangement en gang i året Jeg prøver bare å reklamere litt om noen i "nærområdet" hadde vært interessert å spille deepstack-turnering. Skulle selvfølgelig sett for meg ett rakefritt arrangement som skjergårdspoker men tror raken dekker inn utgiftene for å leie lokale etc. så blir nok vanskelig å prute

Towneh
Medlem siden 16/10-2012
Antall poster 3
Towneh Postet 16. Juni 2013 20:23

Hei. Det er jeg som står for å arrangere pokerturneringen.

Leit å høre at det er litt høy rake, noe jeg selvfølgelig er klar over, og det må jeg bare beklage.

Grunnen til at raken er så høy, er fordi lokalleia koster 3.500 kroner, og det er det billigste alternativet jeg fant i Hønefoss / omegn. I tillegg til dette kjøper jeg nye kortstokker, som koster totalt rundt 1.500 kroner, noe som gir meg utgifter på 5.000 kroner. Det FØR jeg henter bord, sjetonger og annet diverse jeg er nødt til å låne rundt om i distriktet.

I fjor var jeg 700 kroner i minus før vi åpnet cashbord, og endte tilslutt ca 600 kroner i pluss om jeg ikke tar feil. Disse pengene ble borte igjen med en gang jeg måtte drasse med meg en bogeyhenger med pokerbord tilbake fra Hønefoss til Drøbak.

Arrangementet lar seg dessverre ikke gjennomføre om jeg ikke trekker så mye for det, da det her ikke er regelmessig, og jeg ikke eier eget lokale.

Håper det er forståelse for deg.

mvh

Daniel

Eirikodd
Medlem siden 06/11-2011
Antall poster 489
Eirikodd Postet 16. Juni 2013 20:56

Grei rake. Gl med arrangementet. Skulle tatt turen om det ikke var for jobb.

dartmusa
Medlem siden 09/05-2011
Antall poster 419
dartmusa Postet 16. Juni 2013 21:02

Eirikodd skrev:Grei rake. Gl med arrangementet. Skulle tatt turen om det ikke var for jobb.
+1
[user_image]
[body_html]