• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Run it twice - or not ?

Håndhistoriekategorien har 2 underkategorier, grunnleggende og premium. Alle håndhistorie tråder blir tvunget i grunnleggende kategorien. GamingHill vil tildele rettigheter for å poste i premium kategorien til brukere som har postet gode diskusjoner i den grunnleggende kategorien. Moderatorer kan også flytte gode håndhistorie diskusjoner fra den grunnleggende kategorien til premium kategorien

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 25. Desember 2013 15:33

Når man spiller poker kommer man noen ganger opp i situasjoner der to store hender møtes i en allin. Kanskje særlig live gjør man avtaler om at man skal slå hele eller deler av bordet to eller tre ganger.

På Full Tilt Poker har de "Run it Twice" funksjonen, og da jeg spiller en del 6 korts PLO, så har jeg valgt å bruke dette, for å minske variansen.

Dette eksemplet er bare ett av de mange som skjer der, ville du kjørt bordet en eller to ganger ?

Ps, man vet ikke om motstanderen har huket av for "Run it Twice" før kortene kommer på bordet. Men jeg har erfart at de såkalte "beste" spillerene jeg spiller mot, slår bare en gang som regel..
Tror kanskje man er mere villig å slå bordet bare en gang om man er i en minus session

Noen kjøreregler for når man burde slå en, to eller tre ganger?
Er det best å være i angrepsposisjon eller forsvarsposisjon ? Er man for snill med motstander ved å la han velge ?
Kommer det an på antall outs ?

Til slutt en klassiker: (Alle episodene fra "The Big Game" finner du her.)

Sist endret 25. Desember 2013 15:35

Spokey
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 343
Spokey Postet 25. Desember 2013 16:51

Har de sluttet å ta dobbel rake når man runner det 2 ganger? Dersom run it twice betyr dobbel rake står jeg over. Jeg har aldri på run it twice når jeg spiller online, men jeg kan skru det på dersom noen (fisk) spør meg om det.

Madammerock
Medlem siden 06/11-2011
Antall poster 267
Madammerock Postet 26. Desember 2013 00:16

Om det er dobbel rake er det i så fall helt latterlig å kjøre to ganger. Run it twice er jo for å redusere varians, så om man er god og "vinner i lengden" kan det være greit med run it twice, og spesielt for de som ikke får inn så stort volum.

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 26. Desember 2013 01:26

De tar 5% og max $3 i rake, uansett om man kjører en eller to ganger.

jvtelemark
Medlem siden 18/04-2011
Antall poster 24
jvtelemark Postet 26. Desember 2013 20:54

Er dette noe jeg har lyst til å mene noe om? Eeeh nei.

Men, faen heller.

"Run it twice" er jo kjekt nok for den som ønsker å redusere variansen, og for meg så er det jo da for folk som er "feige". I grunn hadde jeg tenkt å skrive et litt sånn jvtelemark-vektet innlegg for å være liksom litt Sveits, men dess mer jeg tenker på det dess mer blir jeg mot det. Syns liksom det ødelegger litt av grunntanken med poker jeg!
[user_image]
[body_html]