• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Vanskelig avgjørelse som TD i Riga

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 28. April 2011 20:03

Jeg sitter på dag 1 i Latvian Open, og spiller en pot mot en Latvier.

Jeg har bra med chips som dekker de fleste og raiser 2.5X fra midtpos med
BB er eneste som syner.

Flop og det går check check.
Turn er og nå better Lavieren ut ca 60% av pot.
Jeg caller da jeg finner verdi i både min A høy + en gutshot.
River er og Lavieren fyrer 30-40% av pot.

Jeg sitter og tenker med musikk på øret og kommer frem til at dette er et stopper/valuebet med en marginal hånd, så min A høy ryker og jeg bestemmer meg for plan B, RAISE !

Men før jeg får iverksatt planen sier dealer "Showdown" og peker på Latvieren som kjapt viser opp
Jeg tilkaller flor og de fleste på bordet er enige at jeg ikke har sagt noe call i alle fall..

Hva tror du ble løsningen her da?

osmark
Medlem siden 01/02-2011
osmark Postet 28. April 2011 20:10

Et par timers sitout på dealer

anrimo
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 808
anrimo Postet 28. April 2011 20:12

Ny flopp Turn og River

RPhillipR
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 251
RPhillipR Postet 28. April 2011 20:33

Stiller meg bak Pokerutstyr

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 28. April 2011 21:23

Du fikk alle options ? (fold, call, raise)

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 28. April 2011 21:27

Dersom ingen andre på bordet har hørt deg si call kan han i allefall ikke rule det til at du må calle. Det høres i såfall helt på jordet ut, spent på å høre svaret

Acid
Medlem siden 01/02-2011
Acid Postet 28. April 2011 21:33

Burde få option på raise,fold eller call (siste er jo høl i hode så lenge du vet hva han har ) Men siden du nevner denne saken så tipper jeg du ble tvinga til å syne selv om det var dealern sin feil og at du tapte en del chips

Sizo
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 73
Sizo Postet 28. April 2011 23:41

Vanskelig situasjon, er jo ikke han Latvieren sin skyld at hånda hans nå er vist. Tror muligens du kun får lov til å syne eller kaste her.
Sist endret 28. April 2011 23:41

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 28. April 2011 23:51

Jeg trodde også at her hadde jeg muligheten til å raise, men floor ville ikke være med på den !
Siden floor fant ut at det var dealer sin feil og ikke noen av spillerene, så var beste måte å begrense skadene ved at jeg kun hadde lovt til å calle eller kaste.
Litt kjipt for meg selvsagt da han har par i knekter og jeg har A høy, så fant folden ganske fort..

Men jeg var helt enig i avgjørelsen da floor tok seg tid til å forklare situasjonen.
Floor var forøvrig den meget gode JP Mc Cann - samme som var med under NM.
Han hadde flere gode sånne marginale avgjørelser, hvor det som var i fokus var å gøre det beste for en rettferdig poker.

Ps, hadde min motspiller vist kortan helt på egenhånd, så hadde jeg hatt mulighet til å raise og da har han kun mulighet til å checke/calle/folde.
[user_image]
[body_html]