• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Vanskelig avgjørelse som TD i turnering.

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 27. Mars 2011 11:20

Det er som regel artig å være Tournament Director når vi spiller i Tromsø, men av og til kommer man i vanskelig situasjoner.

Vi spiller en 1600,- freezeout med 38 spillere, og er nå kommet ned til 14 mann igjen.
Blinds 1200-2400 og jeg kalt til det ene bordet hvor følgende skjedde:

Spiller A med 60.000 i stacken har raiset til 7.000 fra UTG+1, spiller B har gått allin med 35.000 fra UTG+2.

Spiller A har så etter en stund vist opp 22 langt framme mot mucken og påstår han har sagt "Jeg kan ikke syne, er i beste fall en flipp"

To av de andre på bordet + Spiller B mener de hørte han si syn og spiller B har nå vist opp KK.
De tre siste på bordet har ingen formeninger om hva som har skjedd..
En av disse tre var også dealer i den aktuelle hånden, men fikk altså ikke med seg noe.

Hvordan skal dette rules da de ikke blir enige om hva som har skjedd?

Kommer tilbake imorgen med noen momenter til som ble sagt og gjort av spillerne da jeg stod der..

Acid
Medlem siden 01/02-2011
Acid Postet 27. Mars 2011 14:00

Her må vel floor ta en avgjørelse. Men hånden hans er automatisk død i f.eks wsop vis dem blir sett av noen andre før man sier call eller fold.Mulig dere har lokale regler på det på klubben? Spent på hva avgjørelsen din ble acerjay
Sist endret 27. Mars 2011 14:01

blindbec jr
Medlem siden 22/03-2011
Antall poster 225
blindbec jr Postet 27. Mars 2011 14:53

Kjedelig situasjon.. Men om det blir bekreftet at hånda til spiller A var på vei mot mucken, før eventuell diskusjon om han sa syn eller ikke, så er vel det et tegn på at hånden ble kastet.

alfa67
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 41
alfa67 Postet 27. Mars 2011 16:34

Er jo ikke noe vanskelig dette da, er jo bare For TD å ta en avgjørelse, den blir jo stående uanzz

dmmikkel
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 174
dmmikkel Postet 27. Mars 2011 16:39

Siden alle de som tydeligvis har fulgt med i hånda har hørt "syn" så ville jeg nok vurdert det som veldig sannsynlig at dette var intensjonen hans.

MEN, de fleste spillere kaster 22 der og så lenge det er ord mot ord så kan du aldri være sikker.

Og hvis det er tvil skal man alltid ta den avgjørelsen som er minst skadelig. Det vil si at hvis du er i tvil skal du ikke tvinge ham til en all-in.

Dermed skal du rule at 22 kaster, men du skal forklare han at han ikke skal bruke ordet "syn" når action er på han, uten at han faktisk ønsker å syne. Gi ham en advarsel og neste gang gir du han en runde sitout.

Forklar også til KK at han ikke bør snu over korta før han er helt sikker på at han har blitt synt, og at neste gang kan han få straff for å vise korta midt i en hånd.

Acid
Medlem siden 01/02-2011
Acid Postet 27. Mars 2011 17:35

Svar hva løsningen ble a Acerjay. Har du sakt A må du si B

LottoMartin
Medlem siden 13/03-2011
Antall poster 361
LottoMartin Postet 27. Mars 2011 20:22

Ikke at man vet hvor nøytrale de er, men mistenkelig at begge observerne som har hørt noe, har hørt "syn"..

[quote=
dmmikkel
]MEN, de fleste spillere kaster 22 der og så lenge det er ord mot ord så kan du aldri være sikker.

- Livespillere tipper hender istedenfor range, og par slår AK/AQ/AJ
- 7-handed
- 28k for å vinne 75k
Sist endret 27. Mars 2011 20:25

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 27. Mars 2011 21:00

LottoMartin skrev:Ikke at man vet hvor nøytrale de er, men mistenkelig at begge observerne som har hørt noe, har hørt "syn"..

Det er korrekt, begge mente de hadde hørt syn.
Men skal jeg stole på de?

[quote=
dmmikkel
]MEN, de fleste spillere kaster 22 der og så lenge det er ord mot ord så kan du aldri være sikker.

Jeg kjenner til begge spillestilene til de involverte, men har det noen betydning for min avgjørelse?

[quote=

[quote=-
7-handed

[quote= - 28k for å vinne 75k

Ikke rett, var 28K for å vinne 35K + 7K + 3.6K + 7x0.2K = 47K
Lik

dmmikkel
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 174
dmmikkel Postet 27. Mars 2011 21:16

[quote=
LottoMartin
]Ikke at man vet hvor nøytrale de er, men mistenkelig at begge observerne som har hørt noe, har hørt "syn"..

[quote=
dmmikkel

- 7-handed
- 28k for å vinne 75k

Selvfølgelig er det mistenkelig, men man må forholde seg til regler når man er tournament director.

så lenge det er tvil kan man ikke tvinge en person til å gå all-in.
Lik

dmmikkel
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 174
dmmikkel Postet 27. Mars 2011 21:24

[quote=
AcerJay
]
LottoMartin skrev:Ikke at man vet hvor nøytrale de er, men mistenkelig at begge observerne som har hørt noe, har hørt "syn"..

Det er korrekt, begge mente de hadde hørt syn.
Men skal jeg stole på de?

[quote=
dmmikkel

Jeg kjenner til begge spillestilene til de involverte, men har det noen betydning for min avgjørelse?

[quote=

[quote=-
7-handed
[quote= - 28k for å vinne 75k

Ikke rett, var 28K for å vinne 35K + 7K + 3.6K + 7x0.2K = 47K

I denne situasjonen ville det ikke vært avgjørende imo. Det er nok tvil rundt hva som har skjedd til at du ikke kan dømme ham all-in.

Målet som TD er å ta avgjørelser som er i tråd med intensjonene til spillerne og som er minst mulig skadelige. Da kan kunnskap om spillerne hjelpe, men du bør ikke annonsere dette i det du tar avgjørelsen.
Lik

dmmikkel
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 174
dmmikkel Postet 27. Mars 2011 21:25

faen hele svaret mitt forsvant i all quotingen =(

dmmikkel
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 174
dmmikkel Postet 27. Mars 2011 21:30

Målet som TD er å ta avgjørelser som er i tråd med spillernes intensjoner og minst mulig skadelige for spillet.

Kunnskap om spillerne kan hjelpe med å oppnå dette, men jeg ville ikke fortalt dette til spillerne.

osmark
Medlem siden 01/02-2011
osmark Postet 27. Mars 2011 22:05

En annen ting som kan spille litt inn, så lenge bordet ikke er enig i hva som er sagt:
Hva sies oftes
A: Syn det er i beste fall en flipp?
B: Kan ikke syne, det er i beste fall en flipp.

Det kombinert med at chips ble satt ned i egen stack isteden for frem mot midten.

Flere småting heller mot at det mest sannsynlig er et kast, og det er vel et mer naturlig spill også.

Nå skal det sies at etter alt det bråket og 10min med høylytt surk hadde vært gøy med 5 kort i bordet og river 2.

dmmikkel
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 174
dmmikkel Postet 27. Mars 2011 22:59

Folk må bli flinkere til å ikke snu korta for tidlig.

Selv om folk sier call, så venter jeg med å snu over til en av følgende har skjedd
- Han har lagt inn en eller flere chips som bekrefter callen.
- Dealeren har oppfattet callen og signaliserer at jeg skal flippe over korta.
- Han har svart ja på spørsmålet "Har du callet?"

Det er ditt eget ansvar å beskytte korta.

Uansett hvor mye feil UTG har gjort så vil det alltid være uklart hva intensjonen hans var. Dermed kan aldri TD tvinge ham all-in.

Derfor er den største feilen i hånda gjort av han med KK som ikke beskyttet sin egen hånd.

AcerJay
  •  
Medlem siden 01/02-2011
AcerJay Postet 28. Mars 2011 21:27

Ser ut at jeg gjorde rett avgjørelse ja. Eller, visste jo egentlig det, men flott å få backup.
Dømte at spiller A folda og Spiller B fikk potten på 47K.

Spiller A hadde i tillegg til det jeg nevnte i første post, hatt chipsa(27K) fremme for å vurdere call, men så satt de tilbake i stacken før han sa et eller annet og flasha 22.

Kunne selvsagt fulgt opp spillerene etterpå med mere forklaringer på hvordan det må være sånn, kunne også gitt begge advarsler for angle shooting, men vi hadde jo allerde diskutert i ti min om hånda, så følte det fikk holde.
Til toppen
Registrer deg for å poste et innlegg
[user_image]
[body_html]