• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

Vår egen etikk debatt med meg i hovedrollen!

Forfatter: poelsax

poelsax
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 140
poelsax Postet 28. April 2011 16:00

Denne situasjonen er ekte og skjedde under NM i år.

Sitter å spiller 1-2 lats og er stein edru(lol??!?!?)
Til høyre for meg sitter det en fyr med cirka 200 i promille. Han er heslig og bruker 2 min på hver avgjørelse. Resten av bordet bryr seg ikke, fordi vi regner med han går busto snart uansett.
Litt ut i laget oppstår denne handen:

Det er kastet fram til den fulle mannen i small blind( La oss kalle han Sveinung for enkelhetens skyld). Han raiser til 12 lats til meg som sitter i BB.
Uten viten og vilje ser jeg handen hannes, som er . Jeg syner såklart mørkt.
Floppen kommer
Jeg kikker ned på handen min og ser
Sveinung byr da ut 36 lats.

Hva er linjen min vidre? Burde jeg være snill og raise han av?
Kjør debatt!

poelsax
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 140
poelsax Postet 28. April 2011 16:01

Jeg har cirka 160 lats igjen og Sveinung har meg dekket !

osmark
Medlem siden 01/02-2011
osmark Postet 28. April 2011 16:03

syn syn syn syn syn syn syn

Acid
Medlem siden 01/02-2011
Acid Postet 28. April 2011 16:05

Hva sover du best med om natten da ?

RocketRon
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 843
RocketRon Postet 28. April 2011 16:09

Give rope, hang hang hang Folk mister jo mobiltelefon, visaen sin,pengboka osv i fylla, dette er samme greie, han mister latsa sine siden han ikke har hatt kontroll på inntaket sitt

Sizo
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 73
Sizo Postet 28. April 2011 16:27

Personlig ville jeg sagt ifra med en gang jeg så handa, og gitt han muligheten til å check folde floppen. Ville nok kun ha utnyttet hans promille hvis han hadde fått klar beskjed tidligere og ikke vil høre etter.

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 28. April 2011 16:29

Ville nok unasett gitt et hint eller sagt klart i fra at korta hans var "exposed". Utover det hadde jeg sikkert akta utifra dagsform jeg - om jeg var mye på ryk hadde jeg muligens falt for fristelsen å fått maks ut av det - om det ikke var noen jeg kjente da. Grunnen til at jeg sier det er at jeg "i gamle dager" satt ett par ganger på andre enden av den historia der - ingen som var snill ved døra da.

Hadde jeg derimot vært i pluss sjøl hadde nok typen på den andre skuldra mi avgjort saken å vært snill.

Men som de sier " i krig og kjærlighet er det meste lov" å det e det vel jaggu i poker å.

JaCkPoT_
  •  
Medlem siden 01/02-2011
JaCkPoT_ Postet 28. April 2011 16:31

Jeg ville ha sagt i fra om jeg så hånden hans, er han sååå drita så får en av dere pengenes hans til slutt uansett. Det er vel egentlig ikke sånn at man vil vinne ved å se den andres kort?

Vulgata
Medlem siden 14/04-2011
Antall poster 307
Vulgata Postet 28. April 2011 16:36

Jeg så hånda di, allin

RocketRon
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 843
RocketRon Postet 28. April 2011 16:44

Sorry vis jeg har blitt som mafian i latvia som tar pengene til folk uten å ha dårlig sammvittighet for det. Men om en eller annen dude er heslig ved bordet og bruker flere minutter på hver avgjørelse er det sikkert flere som irriterer seg over det uten å si noe(de som faktisk vil spille kort), så gjør vel ikke noe å bli kvitt han da og han vil jo busto uansett. Nå har du mulighet å buste han

Men ser du skriver ingen på bordet bryr seg, så da håper jeg du var snill og bare raiset han av på floppen,hehe

dmmikkel
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 174
dmmikkel Postet 28. April 2011 16:47

Jeg vurderer det slik:
1) Han er plagsom
2) Han vil donere alt uansett, heller meg enn de andre
3) Hans jobb å beskytte korta
4) Min jobb er å tjene penger

Jeg syner ham nå, men viktig å passe på at du ikke får en showdown sånn at det blir obv at du har sett korta.

I denne situasjonen tar jeg pengene, hvis jeg ikke selv er involvert i hånda så sier jeg fra når hånda er ferdig om at han bør slutte å vise meg korta.

poelsax
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 140
poelsax Postet 28. April 2011 23:33

Satt ganske lenge i boks på flopp å lurte på hva jeg skulle gjøre. Synte bare på disse grunnlagene:
1. Han kom til å buste uansett
2. Hva om jeg hadde AA eller QQ? Hadde nokk kun synt i floppen uansett om jeg hadde sett kortene eller ikke
3. Jeg er glad i penger.
4. Han var en random person, hadde sagt ifra til en venn.

Kan nevnes at turn kommer A, han skyver stacken inn etter 5 min. Jeg tar en "hollywood" og finner synet. Karmagudene slår heller ikke til og river kommer en blank 8er.

Skal sies at han kom tilbake å sovnet ved bordet. Han skulle gi sine siste penger til dealeren, var en helgen å forhindret dette. Fikk han sendt i drosje rett hjem. Så reddet vertfall litt karma inn!

Spokey
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 343
Spokey Postet 29. April 2011 05:45

Fasit:
Klart syn og klar slowroll hvis muligheten er til stedet. Gjærne med litt fingerpeking og hånlig latter etterpå. Etterpå forteller du at du så kortene til motstander pre og flirer og peker litt mer. Liker hollywooden din, selv om du kanskje burde ventet med å syne til noen satt klokken på deg.

RocketRon
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 843
RocketRon Postet 29. April 2011 11:30

Spokey skrev:Fasit:
Klart syn og klar slowroll hvis muligheten er til stedet. Gjærne med litt fingerpeking og hånlig latter etterpå. Etterpå forteller du at du så kortene til motstander pre og flirer og peker litt mer. Liker hollywooden din, selv om du kanskje burde ventet med å syne til noen satt klokken på deg.

LOL

grimteh
Medlem siden 14/02-2011
grimteh Postet 29. April 2011 12:04

Trodde ikke denne debatten kommer fra pølsa. Har du blitt voksen?

Synsynsyn vinnvinnvinn
[user_image]
[body_html]