• Introduksjon til GamingHill.com

GamingHill.com er et verdensomspennende sosialt spillenettverk som tilbyr avtaler, verktøy, anmeldelser, nyheter og underholdning som er spillrelaterte.
    Les mer her.

WTF - reise til NM som går galt

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 23. Mars 2012 23:59

Var på Tur til Oslo i kveld for å fly videre til Dublin og Poker NM i morgen tidlig for å spille event #1 som jeg hadde gledet meg aller mest til. Men så går mye galt...

• Fly fra Oslo til Bodø forsinka 1,5 timer.

• I mellomtiden skjer en kontrollert nødlanding i Bodø.

• Flyet fra Oslo som skal lande i Bodø går til Evenes mens dette skjer.

• Pilotene om bord i dette flyet har vært på jobb så lenge at de ikke kan fly innom Bodø med alle passasjerene som skal til Bodø - men flyr direkte tilbake til Oslo i stedet - da det vil ta en ekstra time å fly innom Bodø med bytte av passasjerer etc - og da går de akkurat over lovelig arbeidstid.

• Erstatingsfly settes ikke opp før godt ut på dagen i morgen sånn at jeg ikke rekker mitt Fly fra Oslo til Dublin og poker NM som starter 14:00 i Dublin

• Grunnet at bestillingen er gjort i 2 bestillinger (1 tur/retur Bodø-Oslo og 1 tur/retur Oslo/Dublin) får jeg ikke dekt ny billett (enda begge er med såkalte star allianse) og må derfor kjøpe ny billett Oslo - Dublin på søndag da det ikke er noen fly ledige lørdag jeg kan kjøpe billett for - og misser dermed min favoritt øvelse i NM fixed limit som jeg allerede er kjøpt inn i.

• At det er gjort i 2 bestillinger får jeg også beskjed om at innebærer at dersom jeg ikke møter på flyet i morgen tidlig (som jeg nå ikke kan) så kanselleres automatisk også returen - og ny billett for det må kjøpes.

• Lufthansa åpner ikke før 2,5 timer etter avgangen i morgen som jeg misser og derfor får jeg ikke gitt beskjed om at jeg skal ha returen selv om jeg ikke dukker opp på reisen i morgen før den automatisk kanseleres.

Hadde bestilt Tur Retur Bodø/Oslo via Sas som er i star allianse og tur/retur Olslo/Dublin via solfaktor med Lufthansa og sas som også er star alliance.

Mye som gikk galt her-håpa dette e førr å ta kraftig igjen andre veien under NM.
Keep the faith og må alltid være positiv uansett
Men noen ganga så kan det vær litt vanskelig.

Ny billett kjøpt -ankommer Dublin Søndag ettermiddag.

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 24. Mars 2012 00:01

For the record - nødlandningen var en såkalt kontrollert nødlanding og alt gikk bra. Link
Sist endret 24. Mars 2012 00:01

LFCPAL
  •  
Medlem siden 10/02-2011
LFCPAL Postet 24. Mars 2012 00:36

UL Ser det går et fly(SAS) fra Gardermoen kl 15:05 i morra via London, men du rekker kanskje ikke dette heller?

LFCPAL
  •  
Medlem siden 10/02-2011
LFCPAL Postet 24. Mars 2012 00:38

et kl 17:15 også via London, men du rekker uansett ikke fixed

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 24. Mars 2012 00:53

LFCPAL skrev:UL Ser det går et fly(SAS) fra Gardermoen kl 15:05 i morra via London, men du rekker kanskje ikke dette heller?

Hadde rukket dette - men det fikk jeg ikke beksjed om av sas på flyplassen som leita i 45 min. Linky?

LFCPAL
  •  
Medlem siden 10/02-2011
LFCPAL Postet 24. Mars 2012 00:58

Informer skrev:
LFCPAL skrev:UL Ser det går et fly(SAS) fra Gardermoen kl 15:05 i morra via London, men du rekker kanskje ikke dette heller?

Hadde rukket dette - men det fikk jeg ikke beksjed om av sas på flyplassen som leita i 45 min. Linky?

Søkte på finn.no ser billetten er via ebookers, sjekket på sas og der kommer den ikke opp. Men kanskje verdt et forsøk

Informer
  •  
Medlem siden 01/02-2011
Informer Postet 24. Mars 2012 01:20

Bli ikke! 3.000 førr å likavel gå glipp av fixen.
Har uansett kjøpt billett til Søndag nu.

Det som irritere mæ mest e at siden Lufthansa ikke e åpen i Norge nu ringte æ Lufthansa i London på sånn betal ekstra linje (som sikkert ikke bli billig da æ diskutert med ho sikkert 30 min) - å selv om æ foklare situasjon med nødlandinga med partnern demmes sas så får æ ikke behold retur billetten min siden æ ikke dukka opp på utreise i morra.

Spurt ho direkte

Dersom æ kjøp tur/retur mellom 2 bya og seinere ring dokker på forhånd å si at æ skal kjør ene veien likavel å skal bare behold return - får æ ikke lov til det da - NEI !

Way to build satisfied customers
Sist endret 24. Mars 2012 02:41

Maciver
Medlem siden 01/02-2011
Antall poster 23
Maciver Postet 25. Mars 2012 10:15

Kjip situasjon - hadde det ikke vært så altfor sent fly fra bodø så hadde det jo vært å mose på med nødløsningsruta - tog 21:10 fra bodø til værnes - framme 07:07 og så en times flytur derfra til oslo enten 07:30, 08:00, 08:30 etc med norwegian. Uansett håpløs kundebehandling av Luftwaffe
Sist endret 25. Mars 2012 10:15

Mysterio90
Medlem siden 10/02-2011
Antall poster 734
Mysterio90 Postet 25. Mars 2012 11:29

Kjip situasjon. Du kan jo forklare din situasjon til dem via epost og håpe at det løser seg.

Men nå har du vel brukt opp uglien allerede så det bør kun gå en vei i NM

Lykke til der.
[user_image]
[body_html]